Biura podróży – ponad dwa razy większa sprzedaż Chorwacji
Liczba klientów kupujących w biurach podróży wyjazdy do Chorwacji od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2015 roku o 126 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 27,6 proc., zaś liczba klientów – o 29,7 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 79,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 11,5 proc. a autokarowe – 8,9 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 43,2 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 5,2 proc., zaś liczba samolotówek – o 32,7 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to w pierwsza dziesiątka umocniły się Niemcy a w ostatnim tygodniu pierwsza dziesiątka krajów wyglądała następująco: Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Egipt, Niemcy, Turcja, Kuba, Austria i Portugalia. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i dwa hiszpańskie. Na podium znajdują się Heraklion, Zakynthos i Korfu. Najmniej kosztują imprezy w Burgas (2 181 zł) i w Antalyi (2 484 zł). Najdrożej jest w Heraklinie (2 785 zł) i na Teneryfie (2 937 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 29,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 31,8 proc., imprez z dojazdem własnym – o 11,6 proc., zaś autokarówek – o 26,4 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 32,7 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 79,3 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to w pierwszej dziesiątce piąty tydzień utrzymuje się Oman. Dycha wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 115 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+2 proc.), Włochy (minus 10 proc.), Egipt (+1 proc.), Bułgaria (+49 proc.), Austria (+26 proc.), Kuba (+9 proc.), Portugalia (minus 5 proc.), Albania (brak danych.) i Oman (brak danych). Na piętnastej pozycji znajduje się Cypr – wzrost o 31 proc. a na miejscu 17. – Chorwacja (+126 proc.).
POWIĄZANE WPISY
7 maja 2024
Pleasant Holidays wprowadza Polskę do swojej oferty
Dzięki staraniom Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Chicago…
0 Komentarzy3 Minuty
7 maja 2024
Bahwan Tourism z Omanu nowym DMC na polskim rynku
Na polskim rynku turystycznym zadebiutowało Bahwan Tourism LLC, omański DMC (Destination…
0 Komentarzy1 Minuta
6 maja 2024
Biura podróży – w maju ceny imprez turystycznych znacznie w górę
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty