Biura podróży – pierwsza trójka krajów bierze 2/3 rynku

MM

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku w biurach podroży w Polsce, to 65,9 proc. klientów kupuje imprezy w Grecji, Turcji i Egipcie.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 92,3 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 3 proc. a autokarowe – 4,6 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Bułgaria, Egipt, Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Portugalia.

Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa tureckie.

Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Zakyntos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (1 769 zł) i w Hurghadzie (2 207 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 791 zł) i na Rodos (2 609 zł).

W obecnym sezonie wycieczki samolotowe stanowią 87,2 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 26,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 17,5 proc., Egipt – 11,7 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 6,4 proc, Włochy – 4,2 proc., Albanię – 2,7 proc., Tunezję – 2,2 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,7 proc., Cypr – 1,1 proc.

Wśród kierunków najpopularniejsze są Antalya -12 proc., Hurghada – 5,5 proc., Zakynthos – 5 proc., Heraklion – 4,8 proc. i Rodos – 4,3 proc.