Biura podróży – piątka najlepiej sprzedających się kierunków: Grecja, Hiszpania, Turcja, Bułgaria i Egipt

Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 14,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2016, w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 34,1 proc., zaś liczba klientów – o 33,7 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 76,8 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 16,7 proc. a autokarowe 6,1 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 14,1 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 208,5 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 23,5 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2016 do 31 października 2017 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tym razem następująco: Grecja, Hiszpania, Turcja, Bułgaria, Egipt, Włochy, Chorwacja, Portugalia, Cypr i Albania. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się sześć greckich i dwa hiszpańskie. Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Zakynthos. Najmniej kosztują imprezy w Antalyi (2 126 zł) i w Burgas (2 118 zł). Najdrożej jest na Teneryfie (3 012 zł) i na Fuerteventurze (3 136 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 14,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych wzrosła o 6,2 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 145,8 proc., zaś autokarówek – zmalała o minus 23,6
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2017 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu zeszłej jesieni 2016 roku o 30,9 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 77,7 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost sprzedaży o 52 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Dalej zaś: Hiszpania (+6 proc.), Bułgaria (+6 proc.), Egipt (+92 proc.), Włochy (minus 1 proc.), Turcja (+70 proc.), Portugalia (1 proc.), Chorwacja (+16 proc.), Albania (brak danych.) i inne (+65 proc.). Na siedemnastej pozycji znajduje się Tanzania (+108 proc.) a na osiemnastej – Malta (+137 proc.).
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty