Biura podróży – optymistyczne wyniki przedsprzedaży sezonu 2029/2020
![Na bazarze w Agadirze w Maroku AG](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2019/09/82eeb073637abf7deb47458b04912510.jpg)
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2019 do 31 października 2020 roku w biurach podroży w Polsce, to liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu kończącego się sezonu o 48 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 93,4 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 2,4 proc. a autokarowe – 4,1 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Albania, Tunezja, Portugalia i Chorwacja.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Zakyntos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (1 730 zł) i w Hurghadzie (2 217 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 736 zł) i na Rodos (2 571 zł).
W obecnym sezonie wycieczki samolotowe stanowią 87,3 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 26,7 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 17,5 proc., Egipt – 11,7 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 6,4 proc, Włochy – 4,2 proc., Albanię – 2,7 proc., Tunezję – 2,2 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,7 proc., Cypr – 1,1 proc.
Wśród kierunków najpopularniejsze są Antalya -12 proc., Hurghada – 5,4 proc., Zakynthos – 5 proc., Heraklion – 4,8 proc. i Rodos – 4,3 proc.
Przyszły sezon na razie zapowiada się pomyślnie. Jeśli chodzi o przedsprzedaż wycieczek na sezon 2019/2020 to liczba klientów wzrosła w porównaniu z analogicznym okresem kończącego się sezonu o 48 proc. Liczba imprez lotniczych wzrosła o 50,5 proc., imprez dojazdem własnym – o 45,5 proc. a liczba imprez autokarowych zmalała o 8,9 proc.
Imprezy samolotowe stanowią 79,3 proc., z dojazdem własnym – 18,5 proc. a autokarowe – 1,8 proc.
Jeśli chodzi o podział rynku przedsprzedaży sezonu 2019/2020, to 15,8 proc. sprzedanych imprez przypada na Egipt.
Na Hiszpanię – 9,3 proc., Włochy – 9,3 proc, Turcję – 9,1 proc., Grecję – 6,7 proc, Tajlandię – 5,5 proc., Oman – 4,6 proc., Zjednoczone Emiraty Arabskie – 3,6 proc., Tanzanię – 3,3 proc., Kubę – 2,5 proc. i Austrię – 2,5 proc.
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty