Biura podróży – kryzys trwa
![Jeden z hoteli marokańskich AG](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2015/12/83274d52df243e3809825d8ba8bf8f65.jpg)
Wciąż mniej klientów niż przed rokiem. W ostatnim tygodniu listopada w biurach podróży liczba rezerwacji na wyjazdy do końca października 2016 roku zmalała o minus 35,6 proc., zaś liczba klientów spadła w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku o minus 37,6 proc. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX , który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 77,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 15,3 proc. a autokarowe – 7,1 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, zmalała liczba sprzedanych imprez autokarowych – o minus 28,3 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 6,8 proc., liczba samolotówek zaś zmalała – o minus 42,9 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów wygląda następująco: Hiszpania, Grecja, Bułgaria, Włochy, Egipt, Austria, Portugalia, Chorwacja, Dominikana i Cypr.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduja się cztery greckie a na podium znajdują się Fuerteventura, Teneryfa i Arrecife. Najmniej kosztują imprezy w Marsa Alam (1 548 zł) i Hurghadzie (1 827 zł). Najdrożej jest na Korfu (2 754 zł) i Zakynthos (2 641 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 zmalała w ostatnich czterech tygodniach o minus 21,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych zmalała o minus 26,7 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 11 proc., zaś autokarówek wzrosła o 3,7 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów wzrosła o 12,3 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 78,5 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Hiszpania ( w porównaniu z ubiegłym rokiem +92 proc.). Dalej zaś: Grecja (+44 proc.), Włochy (+89 proc.), Egipt (minus 59 proc.), Bułgaria (b.d.), Turcja (minus 56 proc.), Portugalia (+ 104 proc.), Austria (+126 proc.), Kuba (+129 proc.), Zjednoczone Emiraty Arabskie (b.d.).
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty