Biura podróży – klienci wrócili

Nareszcie dobra wiadomość – w ostatnim (13 w tym roku) tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015, w biurach podróży odnotowano wzrost liczby rezerwacji w o 11,6 proc. oraz wzrost o 8,6 proc. liczby klientów. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 80,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 10,1 proc. a autokarowe – 9,2 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 58,2 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła – o 46,9 proc., zaś liczba samolotówek – o 1,7 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów nie zmienia się specjalnie, choć zwraca uwagę utrzymujący się od jedenastu tygodni na pozycji dziewiątej Cypr. Dycha wygląda następująco: Grecja, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Chorwacja, Egipt, Portugalia, Turcja, Cypr i Albania. Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i cztery hiszpańskie a na podium znajdują się Korfu, Zakyntos i Heraklion. Najmniej kosztują imprezy na Rodos (2 587 zł) i Burgas (2 097 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (3 171zł) i na Majorce (3 213 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 zmalała w ostatnich czterech tygodniach o minus 12,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych zmalała o minus 18,6 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 25,4 proc., zaś autokarówek wzrosła o 22,9 proc. Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów zmalała o minus 8,5 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 81,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Hiszpania (wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem +57 proc.). Dalej zaś: Grecja (+6 proc.), Bułgaria (+118 proc.), Włochy (+51 proc.), Egipt (minus 73 proc.), Turcja (minus 73 proc.), Portugalia (+ 73 proc.), Chorwacja (+112 proc.), Cypr (+26 proc.) i Austria (+120 proc.). Zwracają uwagę znajdujące się od kilku tygodni na dwudziestej pozycji Czechy – wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem wyniósł 137 proc oraz na pozycji szesnastej Polska ze wzrostem wynoszącym 181 proc.
POWIĄZANE WPISY
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty
13 listopada 2023
Biura podróży – ceny imprez turystycznych droższe niż przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
11 listopada 2023
Join Up zamierza zimą latać z Rzeszowa-Jasionki na Sri Lankę
Biuro podróży Join Up od 25 grudnia 2023 roku wprowadza ofertę przelotów z portu…
0 Komentarzy2 Minuty
10 listopada 2023
Pierwszy rejs Rainbow z Katowice Airport na Margaritę
W piątek, 10 listopada chwilę po godzinie 9:00, z Katowice Airport wystartował pierwszy…
0 Komentarzy2 Minuty
10 listopada 2023
Dagmara Krasińska nową Destination Commercial Director w Join UP!
Z początkiem listopada do zespołu Join Up Polska dołączyła Dagmara Krasińska, która…
0 Komentarzy1 Minuty
10 listopada 2023
Boże Narodzenie w biurach podróży: wzrost liczby rezerwacji i spadek cen
W 2023 roku ponad połowa klientów planuje spędzić Boże Narodzenie w krajach…
0 Komentarzy4 Minuty