Biura podróży – klienci pod choinkę kupowali wycieczki

W przedświątecznym tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 19 proc., zaś liczba klientów – o 18,7 proc.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 84,2 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 9,3 proc. a autokarowe – 6,4 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 5,3 proc., liczba imprez z dojazdem własnym – o 17,7 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła o 20,1 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Egipt, Turcja, Grecja, Hiszpania, Włochy, Bułgaria, Tunezja, Oman, Albania i Portugalia.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się po 3 egipskie i greckie i po dwa hiszpańskie i tureckie. Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Marsa Alam.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Hurghadzie (2 279 zł) i Sharm El Sheik (2 267 zł). Najdrożej jest na Fuerteventurze (3 020 zł) i na Teneryfie (3 150 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 7 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze wzrosły o 9,8 proc., autokarowe zmalały o minus 0,1 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały minus 13,3 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 2,1 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 84,7 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 40,7 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+95 proc.), Grecja (minus 28 proc.), Hiszpania (spadek o minus 24 proc.), Włochy (minus 18,6 proc.), Bułgaria (minus 41,4 proc.), Tunezja (wzrost o 114,8 proc.), Albania (minus 29,9 proc.), Tajlandia (+0,3 proc.) i Austria (minus 21 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Egipt – 17,7 proc., Grecję – 14,7 proc., Hiszpanię – 8,9 proc., Włochy –4,9 proc., Bułgarię – 3,2
POWIĄZANE WPISY
31 marca 2023
Kurt Ekert zastąpi Seana Menke na stanowisku dyrektora generalnego Sabre
Dyrektor generalny i prezes Sabre, Sean Menke, przejdzie na stanowisko prezesa…
0 Komentarzy2 Minuty
28 marca 2023
Rekordowy rok 2022 dla Go Global Travel. „Miliard euro przychodu jest w naszym zasięgu”
Należąca do grupy Go Global Travel polska spółka Merigo, specjalizująca się w systemach…
0 Komentarzy8 Minuty
27 marca 2023
Nowy projekt Nekery. Akademia Rezydentów rusza w kwietniu
Projekt „Akademia Rezydentów”, przeznaczony jest dla młodych ludzi, planujących karierę w…
0 Komentarzy3 Minuty
22 marca 2023
Join Up! uruchamia wakacyjną promocję dla rodzin z dziećmi
Join Up! nowy na polskim rynku, lecz będący już od kilkunastu lat w Europie touroperator,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2023
Anex Tour wchodzi na polski rynek. W 2023 chcą obsłużyć 200 tys. klientów
Tureckie biuro podróży w ostatnich dniach zorganizowało wydarzenie dla branży…
0 Komentarzy1 Minuty
22 marca 2023
Esky: Polacy wiosną wybiorą się na city breaks w Europie
Według ekspertów z eSky.pl tegorocznej wiosny podróżnicy z Polski w zdecydowanej…
0 Komentarzy6 Minuty
20 marca 2023
Wystawcy Africa Showcase przestawili swoje oferty w Polsce, na Węgrzech i w Czechach
Globalny roadshow – Africa Showcase – rozpoczął się w minionym tygodniu w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Spanish Event – wielkie święto hiszpańskiej turystyki już za tydzień
16 silnych hiszpańskich marek, dwa dni workshopów, 250 profesjonalistów z branży i ogrom…
0 Komentarzy9 Minuty
17 marca 2023
Efe Türkel odchodzi z Join Up
Efe Türkel, po niespełna pół roku zrezygnował ze stanowiska prezesa Join Up! Polska,…
0 Komentarzy1 Minuta