Biura podróży – greckie lotniska wciąż najpopularniejsze

AG

W biurach podróży na tydzień przed wakacjami pierwsza dziesiątka najpopularniejszych kierunków – bez zmian. Liczba wyjazdów autokarowych wyższa o ponad 50 proc. niż przed rokiem. Ubiegły tydzień wypadł świetnie w porównaniu z analogicznym 25.tygodniem 2014 roku – wtedy jednak wypadało Boże Ciało. Stąd liczba rezerwacji w biurach podróży była o 19,5 wyższa, zaś liczba klientów – o 18,5 proc. wyższa.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 91,1 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 3,6 proc. a autokarowe – 5,3 proc. W ostatnim tygodniu, w, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 52,6 oraz imprez z dojazdem własnym – o 17,2 i samolotówek – o 17 proc.

Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem, dwudziesty drugi tydzień z rzędu, była Grecja, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Portugalia, Chorwacja i Cypr.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to w pierwszej dziesiątce znalazło się sześć greckich i dwa tureckie. Pierwsza trójka to: Antalya, Heraklion i Burgas.

Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Burgas (1 814 zł) i w Hurghadzie (2 005 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 505 zł) i w Antalyi (2 512 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w maju, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2015 w ostatnich czterech tygodniach wzrosła o 3,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego . Sprzedaż wycieczek autokarowych wzrosła o 27 proc., imprez z dojazdem własnym o 6,1 proc., zaś samolotówek – o 2,3 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2015 liczba klientów wzrosła o 4,9 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,8 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza dziesiątka pozostała bez zmian. Na dwudziestym miejscu – po raz pierwszy – pojawiła się Polska (wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 71,1 proc.). Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja( w porównaniu z ubiegłym rokiem ( +13,7 proc.). Dalej zaś: Turcja (+5,9 proc.), Egipt (minus 0,2 proc.), Hiszpania (+ 11,2 proc.), Włochy (+27,9 proc.), Bułgaria (+11,9 proc.), Tunezja (minus 33,3 proc.), Portugalia (+ 12,1 proc.), Chorwacja (minus 4 proc.) i Cypr (+6,5 proc.).