Biura podróży – greckie lotniska wciąż najpopularniejsze

W biurach podróży na tydzień przed wakacjami pierwsza dziesiątka najpopularniejszych kierunków – bez zmian. Liczba wyjazdów autokarowych wyższa o ponad 50 proc. niż przed rokiem. Ubiegły tydzień wypadł świetnie w porównaniu z analogicznym 25.tygodniem 2014 roku – wtedy jednak wypadało Boże Ciało. Stąd liczba rezerwacji w biurach podróży była o 19,5 wyższa, zaś liczba klientów – o 18,5 proc. wyższa.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 91,1 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 3,6 proc. a autokarowe – 5,3 proc. W ostatnim tygodniu, w, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 52,6 oraz imprez z dojazdem własnym – o 17,2 i samolotówek – o 17 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem, dwudziesty drugi tydzień z rzędu, była Grecja, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Portugalia, Chorwacja i Cypr.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to w pierwszej dziesiątce znalazło się sześć greckich i dwa tureckie. Pierwsza trójka to: Antalya, Heraklion i Burgas.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Burgas (1 814 zł) i w Hurghadzie (2 005 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 505 zł) i w Antalyi (2 512 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w maju, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2015 w ostatnich czterech tygodniach wzrosła o 3,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego . Sprzedaż wycieczek autokarowych wzrosła o 27 proc., imprez z dojazdem własnym o 6,1 proc., zaś samolotówek – o 2,3 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2015 liczba klientów wzrosła o 4,9 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 85,8 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza dziesiątka pozostała bez zmian. Na dwudziestym miejscu – po raz pierwszy – pojawiła się Polska (wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 71,1 proc.). Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja( w porównaniu z ubiegłym rokiem ( +13,7 proc.). Dalej zaś: Turcja (+5,9 proc.), Egipt (minus 0,2 proc.), Hiszpania (+ 11,2 proc.), Włochy (+27,9 proc.), Bułgaria (+11,9 proc.), Tunezja (minus 33,3 proc.), Portugalia (+ 12,1 proc.), Chorwacja (minus 4 proc.) i Cypr (+6,5 proc.).
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty