Biura podróży – Egipt, Tunezja i Turcja do końca z wysoką dynamiką sprzedaży

AG

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów kupujących imprezy w Egipcie wzrosła o 49, proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku, w Tunezji – o 247,8 proc., zaś w Turcji o 110, 2 proc.

Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji wzrosła o 3,4 proc., zaś liczba klientów – o 3 proc.

Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 94,4 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 1,8 proc. a autokarowe – 3,4 proc.

W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych wzrosła o 81,4 proc., liczba imprez z dojazdem własnym – o 11,5 proc., zaś liczba samolotówek wzrosła – o 2 proc.

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2017 do 31 października 2018 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Egipt, Turcja, Hiszpania, Grecja, Portugalia, Maroko, Madagaskar, Wyspy Zielonego Przylądka, Tunezja, Włochy.

Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się po egipskie i hiszpańskie. Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Marsa Alam.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Antalyi (1 985 zł) i w Hurghadzie (2 040 zł). Najdrożej jest na Madagaskarze (4 274 zł) i na Wyspach Zielonego Przylądka (2 865 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty wzrosła w ostatnich czterech tygodniach o 23,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze wzrosły o 24,3 proc., autokarowe – o 42,2 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym – o 3,4 proc.

Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2018 liczba klientów wzrosła w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o 19,6 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 88,8 proc. wszystkich imprez.

Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja (wzrost o 17,8 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem). Dalej zaś: Turcja (110,2 proc.), Hiszpania (spadek o minus 22,3 proc.), Egipt (+49,9 proc.), Bułgaria (+4,2 proc.), Włochy (minus 3,3 proc.), Albania (+68,7 proc.), Tunezja (247,8 proc.), Chorwacja (minus 15,1 proc.) i Cypr (29,3 proc). Na 12. pozycji Maroko (wzrost o 31,6 proc.), zaś na 14. – Polska (minus 6,9 proc.) a na 17. – Wyspy Zielonego Przylądka (+115,9 proc.).

Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 31,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 14,1 proc., Hiszpanię – 10,8 proc., Egipt – 8,2, Bułgarię – 8 proc., proc., Włochy – 5,2 proc.