Biura podróży – ceny imprez idą w dół
Trzeci tydzień czerwca dla wylotów w dniach 3-9 sierpnia przyniósł na najważniejszych kierunkach wyraźną przewagę spadków cen. Duży wpływ miały na to znaczące zniżki cen u największych touroperatorów, które miały zachęcać turystów do zakupów w związku z bliskim już restartem czarterowych połączeń lotniczych.
Analiza cen imprez turystycznych opracowana przez Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA, zajmujący się gromadzeniem danych z rynku zorganizowanej turystyki wyjazdowej obejmuje pierwszy pełny tydzień sierpnia, czyli 3 sierpnia – 9 sierpnia 2020 roku.
W minionym tygodniu średnia cena dla wycieczek z wylotami pomiędzy 3 i 9 sierpnia 2020 spadła o 56 złotych.
Największe obniżki średnich cen wycieczek odnotowano w ubiegłym tygodniu na Gran Canarii i na półwyspie Chalcydyckim – o średnio 299 i 237 złotych, a niewiele mniejsze w Maroku – o średnio 212 złotych.
Największe podwyżki cen wycieczek w minionym tygodniu wystąpiły na Malcie, gdzie wzrosły o średnio 311 złotych, zaś w znacznie już mniejszym stopniu podniosły się ceny wyjazdów na Teneryfę i Rodos – o średnio 79 i 77 złotych.
Jedynym z wiodących kierunków na którym nie zanotowano spadków była Bułgaria, na której ceny nie uległy w minionym tygodniu zmianie i już drugi sezon z rzędu są bardzo atrakcyjne. Nieduży – o 18 złotych, ale za to już kolejny spadek cen odnotowano w Egipcie. Wyraźnie głębsze zniżki miały miejsce w Grecji, w Turcji i na Wyspach Kanaryjskich – o 69, 91 i 125 złotych, ale przed tygodniem na wszystkich tych trzech kierunkach notowano istotne wzrosty. Wyniosły one odpowiednio 91, 40 i 69 złotych.
Badanie średniej ceny imprez wobec cen sprzed roku dla wylotów w pierwszym tygodniu sierpnia 2020 pokazuje, że w minionym tygodniu średnia cena była niższa wobec średniej ceny w poprzednim sezonie o 37 złotych.
Cypr dużo tańszy niż przed rokiem
W minionym tygodniu największe roczne spadki cen ponownie odnotowano na Cyprze – o średnio 554 złote, a również znaczne na Korfu i w Albanii – o 388 i 265 złotych. Największe roczne wzrosty cen miały miejsce na Synaju – o średnio 366 złotych oraz w Marsa Alam i na Półwyspie Chalcydyckim – o 230 i 170 złotych. W wielu ostatnich zestawieniach Synaj i Półwysep Chalcydycki znajdują miejsce w pierwszej trójce najbardziej drożejących kierunków, zaś Cypr i Korfu wśród najmocniej przecenianych.
Egipt drożeje
W minionym tygodniu jedynym z wiodących kierunków, który był droższy niż przed rokiem był Egipt – o średnio 234 złote.
Na pozostałych kierunkach ceny w porównaniach rocznych spadały. Najmniej obniżyły się ceny na Wyspach Kanaryjskich – o średnio zaledwie 11 złotych, umiarkowanie obniżyły się w okresie roku ceny w Bułgarii i w Turcji – o średnio 38 i 49 złotych., zaś wyraźnie najgłębszą roczną przecenę odnotowano tym razem na kierunkach greckich – o średnio 141 złotych.
Na mniej popularnych kierunkach w minionym tygodniu w skali rocznej bardzo wyraźnie obniżyły się średnie ceny wyjazdów na Cypr i do Albanii – o 554 i 265 złotych. Niewielki roczny wzrost cen wystąpił w Maroku – o średnio 17 złotych, nieco większy na Majorce i Malcie – o 36 i 46 złotych , a wyraźnie najistotniejszy roczny wzrost cen wystąpił w Portugalii – o średnio 144 złote.
ETI i Exim Tours – najatrakcyjniejsze ceny
W rocznych porównaniach średnich cen wycieczek wśród dużych i średnich organizatorów, w największym stopniu obniżyły się ceny w biurach Exim Tours i ETI – o około 290 i 280 złotych. Po uatrakcyjnieniu cen znacząco tańsze niż przed rokiem były również oferty biur Itaka, Grecos i TUI Poland – o odpowiednio około 180, 170 i 160 złotych. Mniej kosztowna niż przed rokiem była również oferta biura Coral Travel – o około 50 złotych. W pozostałych biurach ceny były wyższe niż przed rokiem w granicach od 160 do 320 złotych.
W tym co dla turystów ma większe znaczenie, a zatem w liczbie najatrakcyjniejszych poziomów bieżących cen wycieczek, czyli na pierwszym lub drugim miejscu na 24 kierunkach sezonu letniego i w trzech kategoriach hoteli, to w minionym tygodniu na czele organizatorów nadal pozostawało biuro TUI Poland z liczbą 49 ofert (poprzednio 50 ofert, przed rokiem 38, a przed dwoma laty 26 ofert). Wyprzedziło ono biura Itaka z liczbą 25 ofert (poprzednio 16 ofert, przed rokiem 15, a przed dwoma laty 30 ofert) i Exim Tours z taką samą liczbą 25 ofert (poprzednio 28 ofert, przed rokiem 10, a przed dwoma laty 14 ofert).
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty