Biura podróży – brak klientów

Wciąż mniej klientów niż przed rokiem. W ostatnim tygodniu listopada w biurach podróży liczba rezerwacji na wyjazdy do końca października 2016 roku zmalała o minus 11,5 proc., zaś liczba klientów spadła w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku o minus 13,5 proc. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX , który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 79,9 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 12,6 proc. a autokarowe – 7,3 proc. W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 20,4 proc., imprez z dojazdem własnym zmalała – o minus 2,7 proc., liczba samolotówek zaś zmalała – o minus 17,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2015 do 31 października 2016 roku, to pierwsza dziesiątka najchętniej wybieranych krajów wygląda następująco: Hiszpania, Grecja, Włochy, Bułgaria, Egipt, Turcja, Portugalia, Austria, Cypr i Chorwacja.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduja się cztery hiszpańskie a na podium znajdują się Fuerteventura, Teneryfa i Heraklion. Najmniej kosztują imprezy w Marsa Alam (1 658 zł) i Hurghadzie (1 611 zł). Najdrożej jest w Heraklionie (2 745 zł) i Teneryfie (2 912 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2016 zmalała w ostatnich czterech tygodniach o minus 7,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż wycieczek samolotowych zmalała o minus 12,1 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 15,7 proc., zaś autokarówek wzrosła o 22,3 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2016 liczba klientów wzrosła o 19,3 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 78,6 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza wygląda następująco. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Hiszpania ( w porównaniu z ubiegłym rokiem +100 proc.). Dalej zaś: Grecja (+65 proc.), Włochy (+100 proc.), Egipt (minus 57 proc.), Bułgaria (b.d.), Turcja (minus 48 proc.), Portugalia (+ 119 proc.), Austria (+129 proc.), Kuba (+137 proc.), Zjednoczone Emiraty Arabskie (b.d.).
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2023
Fly.pl: listopad lepszy o 30 proc. niż rok temu
Listopad to tradycyjnie okres spowolnienia, firma odnotowała wzrost o 30 proc. w…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2023
Biura podróży – kolejny tydzień ze spadkiem cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
1 grudnia 2023
Sieć Fostertravel.pl podsumowała rok 2023
Piętnaście salonów franczyzowych więcej niż w roku ubiegłym, wzrost obrotu o 128 proc. –…
0 Komentarzy3 Minuty
1 grudnia 2023
Exim Tours: 30 lat na rynku, wzrost sprzedaży i nagrody dla najlepszych agentów
W ostatnią sobotę, 25 listopada, kolejny rok z rzędu, odbyła się Gala Exim Tours. Podczas…
0 Komentarzy5 Minuty
30 listopada 2023
Esky.pl: 64 proc. Polaków wyleci zimą do Bangkoku, Nowego Jorku i Miami
Ponad połowa podróżujących z Polski zdecydowała się na wyprawy do Bangkoku, Nowego Jorku…
0 Komentarzy7 Minuty
24 listopada 2023
Wycieczki szkolne, wyjazdy z klubem sportowym czy kolonie to imprezy turystyczne. PIT edukuje o turystyce młodzieżowej
Konferencja poświęcona bezpiecznemu wypoczynkowi dzieci i młodzieży, zorganizowana przez…
0 Komentarzy6 Minuty
20 listopada 2023
Traveldata: ceny wyjazdów letnich w idą dół. Najbardziej tanieją Wyspy Kanaryjskie, Egipt i Turcja
W minionym tygodniu ceny wycieczek z wylotami w dniach 5 - 11 sierpnia 2024 spadły w…
0 Komentarzy4 Minuty
15 listopada 2023
Nowa kampania Exim Tours. „Wybierz słoneczny piątek zamiast black friday”
Exim Tours uruchamia jesienną kampanię „Zamień black friday na słoneczny piątek”. Zachęca…
0 Komentarzy2 Minuty