Biura podroży – 12 proc. więcej klientów niż przed rokiem
![Na plaży tunezyjskiej AG](https://www.waszaturystyka.pl/wp-content/uploads/2015/05/a994012531a064cee191b71c491599f4.jpg)
Coraz więcej klientów w biurach podróży. W ostatnim tygodniu było ich o 12 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku, rezerwacji sprzedano o 12,8 proc. więcej. Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 89,3 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,7 proc. a autokarowe – 5,8 proc. W ostatnim tygodniu, w, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez: samolotowych – o 10,6 proc., autokarowych – o 29,4 proc, zaś liczba imprez z dojazdem własnym – o 19,5 proc.
Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem, osiemnasty tydzień z rzędu, była Grecja, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Turcja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Tunezja, Włochy, Chorwacja, Portugalia i Maroko.
Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to w pierwszej dziesiątce znalazło się pięć greckich i trzy egipskie. Pierwsza trójka to: Antalya, Heraklion i Rodos.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Marsa Alam (1 942 zł) i w Sharm El Sheik (1 888 zł). Najdrożej jest na Rodos (2 550 zł) i Zakynthos (2 524 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w ostatnich 30 dniach, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2015 wzrosła 14,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2014. Sprzedaż wycieczek autokarowych wzrosła o 34,5 proc., imprez z dojazdem własnym o 2,7 proc., zaś samolotówki wzrosły o 13,9 proc.
Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2015 liczba klientów wzrosła o 5,2 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 84,8 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza dziesiątka pozostała bez zmian. Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja( w porównaniu z ubiegłym rokiem ( +13,6 proc.). Dalej zaś: Egipt (+5,1 proc.), Turcja (+5,4 proc.), Hiszpania (+ 12,1 proc.), Włochy (+28,4 proc.), Bułgaria (+13,1 proc.), Tunezja (minus 28,7 proc.), Portugalia (+ 7 proc.), Maroko (minus 28,8 proc.) i Chorwacja (minus 4,3 proc.)
POWIĄZANE WPISY
22 lipca 2024
Biura podróży – umiarkowane wzrosty cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
19 lipca 2024
Objazdówki Rainbow – inny wymiar odkrywania świata
Rainbow od dawna znany jest jako specjalista od wycieczek objazdowych. I wbrew opiniom,…
0 Komentarzy9 Minuty
15 lipca 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych nieznacznie spadają
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
12 lipca 2024
Itaka SMART – dynamiczne wzrosty i jeszcze szybszy rozwój
Coraz większa oferta wyjazdów do najdalszych zakątków świata i wzrosty sprzedaży pakietów…
0 Komentarzy5 Minuty
11 lipca 2024
Badanie GfK i eSky.pl: Polacy chętniej jeżdżą na wakacje poza szczytem sezonu. 33 proc. wyjedzie w czerwcu lub wrześniu
Jedna trzecia Polaków wyjedzie w tym roku na wakacje poza szczytem sezonu. Połowa z nich…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Według Polaków do all inclusive warto dopłacić ok 500 zł. Wybierają ten typ wypoczynku nie tylko ze względu na alkohol
Wbrew obiegowym opiniom alkohol jest jednym z mniej istotnych powodów, dla którego…
0 Komentarzy7 Minuty
8 lipca 2024
Rejsy z Rainbow: luksus kurortu z bogatym programem objazdówki
Z myślą o miłośnikach komfortu i ciekawych destynacji biuro podróży Rainbow przygotowało…
0 Komentarzy8 Minuty
8 lipca 2024
Biura podróży – rosną ceny sierpniowych imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
4 lipca 2024
Andrzej Bargiel nowym ambasadorem marki No Limits by Itaka
Marka No Limits by Itaka rozwija produkt adresowany do osób poszukujących aktywnego…
0 Komentarzy1 Minuty