Biur podroży – wzrosła sprzedaż

AG

W pierwszym tygodniu roku szkolnego klienci wrócili do biur podróży. Pierwsza dziesiątka najpopularniejszych kierunków wciąż bez zmian a ponad połowa sprzedanych imprez była z Grecji i Turcji. W ostatnim tygodniu w biurach podróży liczba rezerwacji w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku wzrosła o 10,8 proc., zaś liczba klientów – o 10,2 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MerlinX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe w ostatnim tygodniu, stanowiły 93,5 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 1,8 proc. a autokarowe – 4,6 proc. W ostatnim tygodniu, w, porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, wzrosła liczba sprzedanych imprez autokarowych – o 33,5 proc., imprez z dojazdem własnym – o 20,4 proc., liczba samolotówek o 9,1 proc.

Jeśli chodzi o kierunki, które cieszyły się wśród Polaków największym zainteresowaniem, to liderem, trzydziesty tzreci tydzień z rzędu, była Grecja, na pozostałych pozycjach w pierwszej dziesiątce znalazły się: Turcja, Hiszpania, Egipt, Bułgaria, Włochy, Cypr, Portugalia, Chorwacja, Francja. Już na dobre w pierwszej dziesiątce zadomowił się Cypr.

Jeśli chodzi o najczęściej wybierane przez klientów docelowe lotniska, to w pierwszej dziesiątce znalazło się sześć greckich i dwa tureckie. Pierwsza trójka to Antalya, Heraklion i Rodos.
Najmniej tygodniowe pobyty kosztują w Burgas (1 630zł) i w Marsa Alam (1 795 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 586 zł) i na Korfu (2 401 zł).

Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży w maju, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty lato 2015 w sierpniu spadła o minus 2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego . Sprzedaż wycieczek samolotowych spadła o minus 4 proc., imprez z dojazdem własnym wzrosła o 20,3 proc., zaś autokarówek wzrosła o 31,4 proc.

Od rozpoczęcia sprzedaży Lata 2015 liczba klientów wzrosła o 3,6 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 87,7 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które w obecnym sezonie najlepiej się sprzedają i porównanie ich sprzedaży w porównaniu z ubiegłym sezonem, to pierwsza dziesiątka pozostała bez zmian. Na dwudziestym miejscu (po raz dwunasty w pierwszej dwudziestce) – znalazła się Polska (wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem o 56,8 proc.), zaś na miejscu trzynastym – Albania (+65,8). Na pierwszym miejscu znajduje się zaś Grecja( w porównaniu z ubiegłym rokiem ( +17 proc.). Dalej zaś: Turcja (+6,5 proc.), Hiszpania (+ 12,3 proc.), Egipt (minus 14,5 proc.), Bułgaria (+9,8 proc.), Włochy (+31,2 proc.), Tunezja (minus 58,7 proc.), Portugalia (+ 18,4 proc.), Chorwacja (minus 5,4 proc.) i Cypr (+10,5 proc.).