Biura podróży – prawie 2/3 klientów wybiera hotele 4* i 5*

W ostatnim tygodniu w biurach podróży oferty Grecji, Turcji, Egiptu stanowiły ponad 57 proc. wszystkich sprzedanych imprez. Ponad 1/3 klientów wybiera hotele 4*.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,3 proc. a autokarowe – 4,9 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Bułgaria, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, i Tunezja, Chorwacja i Czarnogóra.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i po dwa bułgarskie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Burgas i Zakyntos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 073 zł) i w Warnie (2 125 zł). Najdrożej jest na Rodos (2 990 zł) i na Kos (3 153 zł).
Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 4 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 11,1 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 10,5 proc.
Obecnie wycieczki samolotowe stanowią 86,6 proc. wszystkich imprez. Najchętniej wykupywanym rodzajem hoteli są hotele 4*- wybiera je 33,9 proc. klientów oraz hotele 5* – 27 proc. na pobyt w hotelach 3* decyduje się 17,2 proc. klientów.
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 24,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18,2 proc., Egipt – 12,6 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 5,9 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,5 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,6 proc., Cypr – 1 proc.
Wśród kierunków najpopularniejsze są Antalya -12,6proc., Hurghada – 5,9 proc., Zakynthos -4,8 proc., Heraklion – 4,4 proc. i Bodrum – 4 proc.
POWIĄZANE WPISY
5 lutego 2025
Elkie Pupek nową menadżerką ds. sprzedaży i marketingu w TOP Touristik
TOP Touristik poinformował o dołączeniu Elkie Pupek do zespołu na stanowisko sales &…
0 Komentarzy1 Minuta
4 lutego 2025
Raport Podróżnika: jak Polacy podróżowali w 2024 roku?
Rok 2024 przyniósł kolejne rekordy w turystyce – więcej podróży, większe zainteresowanie…
0 Komentarzy11 Minuty
3 lutego 2025
Biura podróży – imprezy turystyczne coraz droższe
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
3 lutego 2025
Rainbow został partnerem Olimpiady Geograficznej
Wsparcie edukacji młodych ludzi od zawsze jest dla Rainbow bardzo ważnym elementem…
0 Komentarzy1 Minuty
30 stycznia 2025
Anex Tour Poland zaprezentował nową ofertą dla agentów podczas Road Show 2025
Pięć największych miast w Polsce, 500 gości, przedstawiciele najlepszych hoteli z…
0 Komentarzy2 Minuty
28 stycznia 2025
Itaka wspiera WOŚP – podróż luksusowym statkiem dla zwycięzcy licytacji
Biuro Podróży Itaka kolejny raz włączyło się w akcję Wielkiej Orkiestry Świątecznej…
0 Komentarzy1 Minuty
27 stycznia 2025
Biura podróży – ceny wyjazdów powróciły do wzrostów
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy3 Minuty
22 stycznia 2025
Travel Advance będzie współpracować z nowym DMC z Abu Dhabi
Od grudnia 2024 roku agencja Travel Advance, specjalizująca się w marketingu destynacji,…
0 Komentarzy1 Minuty
21 stycznia 2025
Ecco Travel uruchomił promocje na wybrane wycieczki objazdowe
Ecco Travel ogłasza kolejną edycję promocji „Wielka obniżka”, która potrwa od 17 do 31…
0 Komentarzy1 Minuta