Biura podróży – prawie 2/3 klientów wybiera hotele 4* i 5*

W ostatnim tygodniu w biurach podróży oferty Grecji, Turcji, Egiptu stanowiły ponad 57 proc. wszystkich sprzedanych imprez. Ponad 1/3 klientów wybiera hotele 4*.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,3 proc. a autokarowe – 4,9 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Bułgaria, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, i Tunezja, Chorwacja i Czarnogóra.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i po dwa bułgarskie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Burgas i Zakyntos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 073 zł) i w Warnie (2 125 zł). Najdrożej jest na Rodos (2 990 zł) i na Kos (3 153 zł).
Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 4 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 11,1 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 10,5 proc.
Obecnie wycieczki samolotowe stanowią 86,6 proc. wszystkich imprez. Najchętniej wykupywanym rodzajem hoteli są hotele 4*- wybiera je 33,9 proc. klientów oraz hotele 5* – 27 proc. na pobyt w hotelach 3* decyduje się 17,2 proc. klientów.
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 24,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18,2 proc., Egipt – 12,6 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 5,9 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,5 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,6 proc., Cypr – 1 proc.
Wśród kierunków najpopularniejsze są Antalya -12,6proc., Hurghada – 5,9 proc., Zakynthos -4,8 proc., Heraklion – 4,4 proc. i Bodrum – 4 proc.
POWIĄZANE WPISY
27 stycznia 2023
Wakacje.pl nagrodziły swoich pracowników na Dominikanie
Podsumowanie roku 2022 firmy odbyło się w listopadzie na Dominikanie. Wakacje.pl…
0 Komentarzy5 Minuty
23 stycznia 2023
Biura podróży – spadek cen imprez sierpniowych
W ostatnim tygodniu, w biurach podróży w Polsce, średnia cena dla wycieczek z wylotami…
0 Komentarzy3 Minuty
20 stycznia 2023
Ecco Holiday zaprezentował nowe logotypy swoich marek
Podczas obchodów 20-lecia firmy zaprezentowano nowe logotypy, jakimi od teraz będą…
0 Komentarzy2 Minuty
19 stycznia 2023
Exim Tours rusza z kolejną rekrutacją
W dniu dzisiejszym (19 stycznia, czwartek) Exim Tours ruszył z kolejną rekrutacją. W…
0 Komentarzy1 Minuty
19 stycznia 2023
Tomasz Przygocki i Maciej Żentkowski nowymi managerami w Wakacje.pl
Wakacje.pl wzmacniają struktury odpowiedzialne za współpracę franczyzową. Do zespołu…
0 Komentarzy2 Minuty
19 stycznia 2023
Fostertravel.pl osiąga rekordowe wyniki i podwoi swoją sieć agentów
Sieć agencyjna Fostertravel.pl zaprezentowała wyniki za miniony rok oraz wręczyła nagrody…
0 Komentarzy3 Minuty
18 stycznia 2023
Pierwszy jarmark turystyczny promujący klientów GAR-u za nami
17 stycznia odbył się pierwszy wspólny jarmark turystyczny w restauracji AvanGARda w…
0 Komentarzy2 Minuty
16 stycznia 2023
Biura podróży – kolejny wzrost cen imprez sierpniowych
W minionym tygodniu średnia cena dla wycieczek z wylotami pomiędzy 31 lipca i 6 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
16 stycznia 2023
Esky: podróże Polaków w 2022 roku – Włochy na pierwszym miejscu
W 2022 roku branża turystyczna zbliżyła się do wyników notowanych w rekordowym 2019 roku…
0 Komentarzy6 Minuty