Best Reisen: to będzie rok dynamicznych pakietów
Po dużych wzrostach w 2017 roku, Best Reisen wchodzi w rok 2018 z nowymi pomysłami na sposób dystrybucji oferty i na kolejne kierunki wyjazdów. Stawia też na wyraźną specjalizację. Z Lellą Ben Arfi, prezes zarządu Best Reisen Group rozmawiała redakcja portalu WaszaTurystyka.pl
Czy jest Pani zadowolona z minionego roku?
Po dużym spadku spowodowanym rewolucją w krajach arabskich, nastąpiło znaczne odbicie, widoczne już w 2016. Natomiast rok 2017 był wyraźnie lepszy, obroty sięgają już poziomu sprzed kryzysu, wzrosły o 27,38 proc. rok do roku.
Jakie kierunki były najbardziej popularne?
Jeśli chodzi o czartery, to najlepiej sprzedają nam się Bułgaria i Egipt. Na te kierunki stawiamy i one zawsze szły nam dobrze. Natomiast wśród kierunków egzotycznych obsługiwanych połączeniami rejsowymi najlepsze były Zjednoczone Emiraty Arabskie (ponad 29 proc. wzrostu) i Maledywy (ok. 10 proc. wzrostu). To są kierunki, które sprzedajemy w ramach „luksusowych duetów”, czyli ofert opartych na lotach Emirates, zawierających trzydniowe zwiedzanie Dubaju, a potem przelot do dalszego kraju. W ten sposób pakietujemy też np. Maledywy, Seszele, Mauritius.
Co sprzedaje się Wam lepiej – egzotyka czy czartery?
Obroty z tych dwóch segmentów rozkładają się następująco: 65 proc. czartery, 35 proc. egzotyka. Przy czym, oczywiście, kierunki egzotyczne są dużo droższe, więc obroty nie oddają rozkładu liczby klientów. Tych kupujących wczasy egzotyczne jest mało, jednak liczba osób, które stać na drogi wyjazd dynamicznie rośnie. Kiedyś mówilibyśmy, że to jest produkt luksusowy, ale wczasy za 8-10 tys. zł są kupowane coraz częściej i pomału przestają być luksusem.
Jak wygląda obecnie Wasza sieć agencyjna?
W 2017 roku przybyło nam przede wszystkim właśnie agentów sprzedających egzotykę. Niektórzy z nich przyszli do nas z bardzo dobrze sytuowanymi stałymi klientami. Bardzo duże wzrosty sprzedaży generują też agenci sprzedający online. Od początku stawiamy wyłącznie na sprzedaż agencyjną i bardzo o to dbamy. Co roku inwestujemy bardzo dużo w study tour dla najlepszych agentów oraz dla tych, którzy nas nie znają, ale mają potencjał rozwoju. Ten model dobrze się nam sprawdza.
A jakie są plany na przyszłość? Co nowego wprowadzicie w tym roku?
Wprowadzamy dynamiczne pakietowanie, w którym bazujemy na sprawdzonych przez nas hotelach. Nie będziemy korzystali z banków hotelowych. Również nasze „luksusowe duety” będą dostępne w ramach pakietowania dynamicznego. Naszą ofertę organizujemy za pomocą systemu Blue Vendo, sprzedajemy zaś w MerlinX. W 2018 roku Blue Vendo zakończy proces dostosowywania naszej oferty do potrzeb pakietowania dynamicznego.
Czy wprowadzicie też nowości produktowe, kolejne kierunki?
Tak, stawiamy dalej na kierunki wschodnie: wprowadzimy popularny ostatnio Wietnam, a także Sri Lankę i indyjską Keralę. Ta ostatnia jest propozycją w myślą o tych, którzy stawiają na zdrowy tryb życia, ekologię. Nowością bazującą na rejsowych połączeniach Qatar Airways będą wycieczki do Omanu. To będą luksusowe obiekty, powyżej czterech gwiazdek.
Jeśli chodzi o czartery, zostajemy przy Egipcie i Bułgarii, które dobrze nam idą, dołączymy też ostrożnie Turcję i Tunezję.
Jednak nie planujemy dużego rozwoju na bazie czarterów, stawiamy na specjalizację w produkcie egzotycznym. Jesteśmy raczej rodzinną firmą i do tego kierowaną przez kobietę! Na rynku czarterów jestem sama, otoczona przez mężczyzn (śmiech). To wcale nie jest łatwe, być jedyną kobietą w kraju prowadzącą taką działalność.
POWIĄZANE WPISY
3 października 2024
Zmiany w Turystycznym Funduszu Pomocowym. Pożyczki będą zastąpione bezpośrednimi wypłatami
Turystyczny Fundusz Pomocowy (TFP) czeka istotna zmiana. Nowelizacja ustawy zakłada, że…
0 Komentarzy5 Minuty
2 października 2024
Anex Tour przedstawia nowy kierunek w ofercie Emiraty Arabskie
Podczas business brunchu zorganizowanego w Raffles Europejski Warsaw Anex oficjalnie…
0 Komentarzy2 Minuty
1 października 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych na lato 2025 znowu w dół
W ubiegłym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
1 października 2024
Piotr Chojnowski nowym szefem produktu w Nekera
1 października 2024 roku Piotr Chojnowski objął stanowisko Product Development Director w…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2024
Biura podróży – ceny imprez turystycznych w 2025 roku znowu w dół
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 4 i 10 sierpnia 2025…
0 Komentarzy4 Minuty
23 września 2024
Join UP! Polska wesprze powodzian z południowej Polski
W odpowiedzi na trudną sytuację osób dotkniętych powodzią w południowej Polsce…
0 Komentarzy4 Minuty
23 września 2024
Itaka świętuje otwarcie 200. salonu firmowego. W planach kolejne trzy lokalizacje
Itaka otworzyła 200. salon firmowy, znajdujący się w Gliwicach w Parku Handlowym Arena. W…
0 Komentarzy1 Minuty
20 września 2024
Onholidays Polska wspiera klientów dotkniętych powodzią na południu kraju
Biuro podróży Onholidays Polska, w odpowiedzi na trudną sytuację osób zamieszkujących…
0 Komentarzy1 Minuty
19 września 2024
Itaka wychodzi naprzeciw potrzebom klientów dotkniętych powodzią
W związku z sytuacją powodziową na południu Polski i niewątpliwą tragedią, której…
0 Komentarzy1 Minuty