Berlin najbardziej ekologicznym niemieckim miastem dla turystów
Berlin jest pierwszym niemieckim miastem, które uzyskało uznawane na całym świecie potwierdzenie zrównoważonego rozwoju dla gospodarki turystycznej. Global Sustainable Tourism Council (GSTC) uznała kryteria zrównoważonego rozwoju stolicy Niemiec za zgodne ze swoimi wskaźnikami branżowymi dla hoteli i touroperatorów.
Po spełnieniu 65 kryteriów berlińskie przedsiębiorstwa będą mogły otrzymać certyfikat w ramach programów zrównoważonego rozwoju visitBerlin, takich jak Sustainable Tourism Berlin i Sustainable Meetings Berlin. Obejmują one m.in. dziedziny takie jak zarządzanie, ryzyko i zgodność, środowisko, społeczeństwo i gospodarka, redukcja emisji CO2, wspieranie rozwoju zasobów ludzkich.
Wszystkich 65 punktów jest zgodnych z wymagającymi kryteriami branżowymi GSTC. Potwierdzają one wysokie standardy jakości i całościowe podejście do zrównoważonego rozwoju w ramach inicjatywy “Zrównoważony Berlin” oraz świadczą o międzynarodowym znaczeniu audytu dla certyfikowanych partnerów.
“Berlin jest gotowy na przyszłość. Kryteria naszych berlińskich inicjatyw zrównoważonego rozwoju dla branży turystycznej i eventowej są teraz również zgodne z międzynarodowymi standardami. Jesteśmy zatem w silnej pozycji, aby zapewnić berlińskim firmom dobry start w kierunku długoterminowego i zrównoważonego rozwoju” – mówi Burkhard Kieker, dyrektor generalny visitBerlin.
“Gratulujemy visitBerlin ciągłego rozwoju programów zrównoważonego rozwoju, zapewniającego systematyczne i holistyczne podejście dla firm turystycznych w regionie” – mówi Randy Durband, CEO GSTC.
Zestaw kryteriów sprawdzanych pod kątem standardów środowiskowych i społecznych
Zestaw kryteriów stosowanych przez Berlin jest wzorowany na międzynarodowych standardach, takich jak normy ISO, Niemiecki Kodeks Zrównoważonego Rozwoju i Kryteria Globalnej Rady ds. Turystyki Zrównoważonej (GSTC). Wskaźniki te zostały porównane z Kryteriami GSTC dla hoteli i touroperatorów. Berlin jest pierwszym regionem w Niemczech, który posiada zestaw wskaźników uznawanych za równoważne przez GSTC, uzyskując w ten sposób status „GSTC Recognized Standard”.
W szczególności przedsiębiorstwa turystyczne mają coraz większe poczucie odpowiedzialności za wdrażanie zrozumiałych i uznanych standardów zrównoważonego rozwoju w celu stałego minimalizowania śladu węglowego. VisitBerlin wspiera te wysiłki i podnosi świadomość wśród turystów na temat bardziej zrównoważonych podróży.
DZT: rośnie zainteresowanie podróżami przyjaznymi dla klimatu
POWIĄZANE WPISY
27 marca 2024
Rekordowa liczba gości w Lipsku. 3,8 mln noclegów w 2023 roku
Według danych Saksońskiego Urzędu Statystycznego, Lipsk odnotował 1 979 968 przyjazdów i…
0 Komentarzy4 Minuty
25 marca 2024
Drezno i Kraina Łaby: 5,5 mln noclegów i 2,5 mln przyjazdów w 2023 roku
W roku 2023 Drezno i Kraina Łaby odnotowały rekordowe wyniki – 5,5 mln noclegów i…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2024
Grupa eSky wyśle Brytyjczyków na city break i wakacje w pakiecie. Firma uzyskała licencję ATOL
Grupa eSky, właściciel globalnej platformy podróży od kwietnia zaoferuje swoje pakiety…
0 Komentarzy5 Minuty
19 marca 2024
Andrzej Ilków nowym prezesem PPL S.A.
Andrzej Ilków został powołany przez Radę Nadzorczą Spółki Polskie Porty Lotnicze na…
0 Komentarzy4 Minuty
18 marca 2024
Analiza cinkciarz.pl: efekty przystąpienia Rumunii i Bułgarii do Strefy Schengen na ceny, turystykę i e-commerce
Cinkciarz przedstawił analizę wpływu przystąpienia Rumunii i Bułgarii do strefy Schengen…
0 Komentarzy3 Minuty
18 marca 2024
Wakacje.pl startuje z nową kampanią rekrutacyjną kreowaną przez sztuczną inteligencję
Wakacje.pl stworzyły nową kampanię rekrutacyjną, a jej przygotowanie „zleciły” sztucznej…
0 Komentarzy3 Minuty
15 marca 2024
Blisko 15 mln turystów odwiedziło Egipt w 2023
Na targach ITB Egipt pochwalił się 15 mln odwiedzających w 2023 roku, nowa kampanią…
0 Komentarzy6 Minuty
15 marca 2024
Austria na ITB: innowacje, zrównoważony rozwój i austriacki styl życia
Na ITB Austria przedstawiła nową kampanię promocyjną odwołującą się do „Lebensgefühl” –…
0 Komentarzy7 Minuty
15 marca 2024
ENIT: podwyżki w gastronomii i więcej kobiet w turystyce
Narodowa Agencja Turystyki Włoskiej zakończyła proces restrukturyzacji. Forma spółki…
0 Komentarzy1 Minuty