B&B Hotels redukuje emisję CO2 i walczy z marnowaniem żywności

Sieć B&B Hotels opublikowała raport za 2023 rok, w którym podsumowuje swoje działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. Wśród kluczowych osiągnięć znajduje się uzyskanie certyfikatu ekologicznego SOCOTEC dla ponad 90 proc., spośród ponad 800 hoteli, redukcja emisji CO2 do poziomu 1 kg na pokój oraz współpraca z Too Good To Go, dzięki której uratowano 42 tony żywności. Firma skupia się także na rozszerzaniu portfolio. W zeszłym roku powstała nowa marka – B&B Home, a w ciągu najbliższych 10 lat sieć chce mieć 3 tys. obiektów.
Jednym z kluczowych celów B&B Hotels w ramach strategii zrównoważonego rozwoju jest ograniczenie emisji CO2. Grupa wyznaczyła sobie ambitne cele w tym zakresie do 2030 roku. W 2023 roku osiągnęła jeden z najniższych w branży ślad węglowy, wynoszący 1 kg CO2 na pokój. Było to możliwe dzięki połączeniu oszczędnego, wydajnego modelu biznesowego z działaniami na rzecz poprawy efektywności energetycznej i wykorzystaniem energii ze źródeł odnawialnych.
B&B Hotels aktywnie włącza się również w rozwiązanie globalnego problemu marnowania żywności. W tym celu nawiązała współpracę z Too Good To Go, dzięki której jej dania są dostępne dla szerszej społeczności, a niesprzedane nadwyżki jedzenia nie trafiają do kosza, tylko do konsumentów. W 2023 roku do programu dołączyły 182 hotele w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Francji, Polsce i Portugalii. Wspólnie udało im się uratować około 42 tony żywności, co pozwoliło uniknąć emisji 113 ton CO2 do atmosfery, czyli tyle ile generują 82 loty samolotem z Paryża do Nowego Jorku.
Zrównoważony rozwój w B&B Hotels obejmuje również kwestie społeczne. Sieć podkreśla, że 45 proc. członków Komitetu Wykonawczego i 43 proc. osób zajmujących stanowiska kierownicze w strukturach, to kobiety.
„Nasza strategia zrównoważonego rozwoju to wyraz głębokiego przekonania, że wzrost i odpowiedzialność mogą iść ze sobą w parze. W B&B Hotels wierzymy, że CSR to nie tylko obowiązek, lecz także szansa na realny, pozytywny wpływ na przyszłość naszej branży oraz naszej planety. Dlatego dążymy do tego, by nasze hotele były nie tylko komfortowym miejscem odpoczynku, ale również symbolem pozytywnej zmiany. Jako Grupa inwestujemy w przyszłość – od działań na rzecz ochrony środowiska, przez włączenie się do walki z problemem marnowania żywności, po budowanie kultury równości. To dla nas nie tylko zobowiązanie, ale długoterminowa wizja” – komentuje Łukasz Kaleta, dyrektor operacyjny w B&B Hotels Polska.
W 2023 roku B&B Hotels powołało do życia nową markę – B&B Home, uzupełniającą jej ofertę o koncept hotelowy – koncept domu – otwarty, integracyjny, zaangażowany w zrównoważony rozwój. B&B Home to koncepcja hotelu zaprojektowana tak, aby stworzyć nowy rodzaj gościnności, który łączy podróżnych z lokalną społecznością. Pierwszy obiekt B&B Home został otwarty we francuskiej miejscowości Saint-Ouen w maju ubiegłego roku, a już dziś planowane są kolejne.
B&B Hotels posiada obecnie ponad 800 hoteli w 17 krajach, m.in. Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Brazylii czy Stanach Zjednoczonych. Z usług sieci można skorzystać także w Polsce. Do 15 już istniejących obiektów, wkrótce dołączą nowe w Kaliszu i Lesznie, a w planach są kolejne lokalizacje.
POWIĄZANE WPISY
22 maja 2025
IGHP: kwiecień i majówka przyniosły hotelarzom dobre wyniki
Wyniki z kwietnia i majówki wskazują na poprawę sytuacji w hotelach – wynika z ankiety…
0 Komentarzy6 Minuty
22 maja 2025
Grupa hotelowa Accor modernizuje ponad 130 obiektów w Europie
Grupa hotelowa Accor intensyfikuje działania modernizacyjne w Europie, obejmujące ponad…
0 Komentarzy3 Minuty
21 maja 2025
Sieć hoteli ibis rozszerza się o nowe lokalizacje w Europie
Sieć hoteli ibis kontynuuje rozwój na rynku europejskim, rozszerzając swoją obecność o…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2025
Airbnb z usługami, doświadczeniami i nową aplikacją
Airbnb ogłasza największe zmiany od czasu swojego powstania. W ramach edycji Lato 2025…
0 Komentarzy7 Minuty
14 maja 2025
Nocowanie.pl: rezerwacje na ostatnią chwilę i cięcie kosztów. Turyści zmieniają nawyki
Mimo sprzyjającej pogody i korzystnego układu kalendarza, majówka 2025 nie spełniła…
0 Komentarzy4 Minuty
13 maja 2025
Rusza XXII Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT
Polska Organizacja Turystyczna ogłasza XXII edycję konkursu na Najlepszy Produkt…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
Polski design w europejskim wydaniu. Nowe wnętrza hotelu Mercure Tallinn
Hotel Mercure Tallinn zyskał nowe wnętrza, zaprojektowane przez warszawskie Aure Studio…
0 Komentarzy2 Minuty
12 maja 2025
Czech Tourism zaprasza na warsztat MICE w Krakowie
Czech Tourism zaprasza przedstawicieli branży MICE na swój pierwszy warsztat dedykowany…
0 Komentarzy2 Minuty
8 maja 2025
Campanile Warszawa Północ: hotel miejski jako przestrzeń społeczna i funkcjonalna
Hotel Campanile Warszawa Północ redefiniuje rolę miejskiego hotelu, łącząc funkcję…
0 Komentarzy3 Minuty