B&B Hotels Polska wzmacnia infrastrukturę IT

fot. archiwum B&B Hotels

W 2023 roku sieć B&B Hotels zanotowała 40 proc. wzrost w naszym kraju. W najbliższych latach grupa chce utrzymać szybkie tempo rozwoju, co w przyszłości ma ją doprowadzić do pozycji lidera w Polsce w segmencie value for money. Ekspansja powiązana ze wzrostem liczby hoteli stawia wiele wyzwań m.in. przed zespołem IT.

Plany związane z realizacją strategii rozwojowej B&B Hotels dla polskiego rynku, wymagają pracy m.in. w obszarze teleinformatycznym. Chodzi nie tylko o dostosowanie infrastruktury IT do zmieniających się i rosnących potrzeb sieci, lecz także planowanie, testowanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Będą one stanowić kolejne udogodnienia dla hotelowych gości, których wymagania rosną wraz z obecnym postępem technologicznym.

Ważna rola IT

Prawidłowe funkcjonowanie hoteli opiera się w dużej mierze na dobrze zaprojektowanej i działającej infrastrukturze informatycznej, a także efektywnym zarządzaniu wszystkimi niezbędnymi elementami operacyjnymi IT. System Wi-Fi, systemy PMS i zarządzania rezerwacjami, system zamków, system zarządzania telewizją hotelową i wyświetlaną treścią, systemy sterowania temperaturą w pokojach, monitoring kamer, zarządzanie parkingiem, terminale płatnicze, systemy księgowe – każdy system wykorzystywany w B&B hotelach jest połączony i współzależny z innymi w środowisku życia 24/7/365.

W B&B Hotels Polska infrastrukturą teleinformatyczną zarządza Sébastien Henssien. Stanowisko dyrektora IT objął na początku 2023 roku, a wcześniej przez dekadę wspierał polskie B&B hotele jako specjalista ds. infrastruktury IT. W swoim zawodowym dorobku ma także 19 lat pracy (2004-2022) jako manager IT dla Agence France-Presse (Francuskiej Agencji Prasowej).

„Naszą ambicją jest osiągnięcie liczby 50 hoteli do 2030 roku. Trudno jednak iść do przodu bez odpowiedniego zaplecza IT. W związku z planami ekspansyjnymi na kolejne lata, w ostatnim czasie wykonaliśmy m.in. reorganizację i rozbudowę środowiska IT. Dokonaliśmy standaryzacji infrastruktury IT w naszych wszystkich 14 hotelach w Polsce. Dokonaliśmy również wirtualizacji wszystkich systemów operacyjnych, podłączając je do globalnego DataCenter w Niemczech, które jest rozwiązaniem chmurowym. W praktyce oznacza to dużo wyższy poziom bezpieczeństwa naszej sieci i lepszą wydajność infrastruktury IT. Z perspektywy stale rosnącej liczby B&B hoteli w Polsce oraz planowanych rozwiązań technologicznych dla gości, widzimy także dużą korzyść w możliwości szybkiego i łatwego wdrażania nowych systemów operacyjnych, jak również monitorowania oraz zarządzania zasobami sprzętowymi” – mówi Sébastien Henssien, dyrektor działu IT B&B Hotels Polska.

Nowe udogodnienia dla gości

W kontekście dalszego rozwoju w Polsce B&B hotels zapowiada nie tylko kolejne obiekty. W planach są także nowe udogodnienia dla gości, w tym m.in. wykorzystujące technologię cyfrową, związane z samoobsługą.

„Jako B&B Hotels chcemy rozwijać się na różnych płaszczyznach i coraz lepiej zaspakajać potrzeby naszych gości. Dlatego pracujemy nie tylko nad kolejnymi otwarciami, lecz także nowymi udogodnieniami, które uczynią pobyt w naszych hotelach jeszcze bardziej komfortowym – mówi Sébastien Henssien. – Na przykład od grudnia 2023 roku testujemy w jednym z naszych obiektów nowy system zamkowy z funkcją online. Docelowo we wszystkich B&B hotelach w Polsce nasi goście będą mogli korzystać ze stanowiska self check-in/self check-out, umożliwiającego im samodzielne zameldowanie się, opłacenie pobytu, uzyskanie kodu otwierającego drzwi do pokoju i wymeldowanie się, bez konieczności kontaktu z recepcją. Pracujemy też nad tym, by w niedalekiej przyszłości nasi goście mogli opłacić i pobrać kod do pokoju także z poziomu naszej strony internetowej” – dodaje Sébastien.