Biuro turystyczne ATAS przygotowało stronę internetową, która ma pomóc wybrać zagraniczny kurs językowy. Jest ona wzorowana na serwisie Booking.com, użytkownicy mogą oceniać poszczególne oferty.
Obecnie największą popularnością cieszą się szkoły w Wielkiej Brytanii i na Malcie, coraz więcej osób decyduje się także na wakacje połączone z nauką angielskiego w bardziej egzotycznych rejonach, takich jak Nowa Zelandia, Australia albo RPA.
Klienci chętnie decydują się na kursy zagraniczne, mają jednak problem z wybraniem odpowiedniej oferty, tych jest bowiem na rynku coraz więcej. W samym Londynie jest kilkadziesiąt różnych ośrodków językowych do wyboru.
W dokonaniu wyboru pomóc może sprzedawca, jednak jak wynika z badań Buzz Media, 78 proc. Polaków przed zakupem nowego produktu lub usługi bierze pod uwagę opinie swojego otoczenia. Klienci polegają na rekomendacjach swoich znajomych, ale biorą pod uwagę również anonimowe opinie zamieszczane w sieci. Według Raportu „Polak na zakupach” przygotowanego przez Ceneo, aż 80 proc. kupujących, polega na umieszczonych na stronie sklepu opiniach i rekomendacjach internautów.
Na forach internetowych można znaleźć bardzo dużo komentarzy na temat różnych produktów i usług. Nieraz trudno odróżnić te prawdziwe od postów pisanych na zlecenie przez nieuczciwe agencje lub nadgorliwych pracowników z działów marketingu.
„Znaleźliśmy sposób, żeby sobie z tym poradzić.” – mówi Dorota Darnowska, kierownik Biura Wyjazdów Językowych ATAS. „W jednym miejscu zamieścimy opinie wszystkich osób, które pojechały z naszym biurem na kurs językowy. To ułatwi klientom wybór konkretnej szkoły w oparciu o obiektywną ocenę klientów, którzy byli na tym samym wyjeździe w poprzednich latach. Dokładnie tak samo, jak dzieje się w przypadku wyboru hoteli na Booking.com albo Trivago.pl.”
Każdy ośrodek nauczania języków obcych zostanie oceniony w skali szkolnej.
Kursanci przyznają oceny od 1 do 6 dla lokalizacji, poziomu nauczania, standardu zakwaterowania, atmosfery panującej w ośrodku oraz zajęć pozalekcyjnych organizowanych przez szkołę.
Oceny cząstkowe będą składały się na ocenę ogólną. Poza tym kursanci opiszą w pytaniach otwartych wady i zalety szkoły oraz wystawą ogólny komentarz na temat swojego pobytu.
„W tej chwili na stronie kursy.atas.pl są dostępne jedynie oceny wystawione przez biuro, ale już w trakcie wakacji zaczną pojawiać się recenzje klientów. Ankietę online otrzymają wszyscy klienci podczas swojego pobytu na kursie. W ten sposób będziemy mogli uzyskać kilkaset opinii.” – mówi Dorota Darnowska
O tym, jak ważne przy wyborze usługi turystycznej jest bazowanie na opiniach innych przekonuje Kamil Newczyński, znany bloger i redaktor portalu Traveladvisor.pl: „Według ostatnich badań Google (The 2013 Traveler’s Road to Decision), dotyczących aktywności internautów w kategorii “turystyka i podróże”, drugą najczęściej wykonywaną czynnością przed podjęciem decyzji o podróżniczych planach było czytanie opinii i ocen innych podróżników internecie. Oceny gości po pobycie w hotelu to jeden z kluczowych czynników, który ja osobiście biorę pod uwagę przy podejmowaniu ostatecznej decyzji. Podobne systemy są zawsze niezwykle pomocne, bo wiemy, że opinie powstały w efekcie realnego kontaktu z usługami przez samych uczestników ankiety.”
System oceny szkół językowych jest wprowadzany na stronie ATAS od tego roku. ATAS jest biurem podróży specjalizującym się w wyjazdach językowych dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jest przedstawicielem renomowanych szkół językowych za granicą i posiada kilkaset ofert kursów: wakacyjnych, całorocznych, standardowych, intensywnych, specjalistycznych oraz wyjazdów grupowych. W tym roku obchodzi 25-lecie działalności.
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty