Anna Chwałko – nowa dyrektor regionalna IGHP na Śląsku

Anna Chwałko/fot. archiwum IGHP

Anna Chwałko, dyrektor generalna hotelu Best Western Mariacki oraz Browaru Mariacki w Katowicach została 28 czerwca powołana na stanowisko dyrektor regionalnej Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego w województwie śląskim.

Z branżą hotelarską i turystyczną Anna Chwałko jest związana od blisko 20 lat. Od sierpnia 2016 roku zajmuje stanowisko dyrektora hotelu Best Western Mariacki oraz Browaru Mariacki w Katowicach. Obiekt ten otwierała i prowadziła z pełnym nadzorem inwestorskim z zakresu wyposażania i pełnego przygotowania operacyjnego. W latach 2014-2016 była dyrektorem Best Western Plus Q Hotelu **** we Wrocławiu, który otwierała i zarządzała nim przez ponad 2 lata. Wcześniej od roku 2009 była dyrektorem Hotelu Diament **** we Wrocławiu, z którym rozpoczynała swoją współpracę w dziale sprzedaży.

Anna Chwałko, dyrektor regionalna IGHP w woj. Śląskim, powiedziała: „Bardzo się cieszę z powierzonej mi nowej roli. Jako przedstawiciel hotelu należącego do IGHP niejednokrotnie przekonałam się, że wiedza i merytoryczne wsparcie Izby, w zakresie chociażby nowych regulacji prawnych, RODO, szkoleń branżowych dla całej kadry na przestrzeni ostatnich 3 lat, dla mnie jako hotelarza były bardzo pomocne. Tym bardziej się cieszę, że mogę rozpocząć tę współpracę na nowej płaszczyźnie.”

Anna Chwałko w karierze zawodowej była zaangażowana w wiele projektów. Między innymi od 2011 roku prowadzi wykłady na Akademii Wychowania Fizycznego i w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz w Chorzowie z przedmiotów związanych z zarządzaniem w hotelarstwie, nowoczesnych metod zarządzania w hotelu i podstaw gastronomii. Jest również prelegentem i wykładowcą na Targach Gastro Hotel, specjalizując się w tematyce związanej z budżetami w hotelach, wyposażania pokoi i standardów w hotelarstwie. Prywatnie od lat miłośniczka gór oraz jazdy na rowerze szosowym.
Dyrektorzy regionalni IGHP są przedstawicielami Izby w 14 regionach kraju. Odpowiadają m.in. za usprawnienie komunikacji środowiska polskich hotelarzy, upowszechnianie wiedzy o działaniach lobbingowych Izby, a także pozyskiwanie nowych członków oraz monitorowanie wydarzeń branżowych w regionach, współpracę z władzami, samorządami i innymi instytucjami z regionów, które mają lub mogą mieć wpływ na branżę hotelarską.