Amadeus stawia na globalny ekosystem podróży
Firma Amadeus ogłosiła dziś swoją wizję globalnego ekosystemu podróży zorientowanego na podróżnego, która odpowiada na potrzeby złożonego i zmieniającego się środowiska zakupu usług turystycznych, a także pozwoli liniom lotniczym wygenerować ponad 130 mld USD dodatkowych przychodów rocznie do 2020 roku.
Z szacunków branżowych wynika, że przewoźnicy osiągają obecnie 50 mld USD przychodów rocznie ze sprzedaży usług dodatkowych, przede wszystkim w bezpośrednich kanałach dystrybucji. Badanie przeprowadzone przez Amadeus pokazuje, że do 2020 roku branża zyska kolejne 53 mld USD dzięki wprowadzeniu strategii wielokanałowej sprzedaży tych usług. Dodatkowo, innowacje technologiczne dla branży turystycznej mogą w tym samym czasie zapewnić dalsze zyski w wysokości 77 mld USD.
Firma Amadeus uważa, że przyczyni się do tego personalizacja oferty turystycznej
w trakcie całego cyklu podróży, dostarczanej turystom we wszystkich kanałach dystrybucji, dzięki otwartym, inteligentnym i dynamicznym systemom. Łącząc dostawców usług turystycznych i ich odbiorców w każdym kluczowym momencie cyklu podróży, można korzystać ze zgromadzonych informacji na ich temat, by dostosować ofertę do ich indywidualnych potrzeb w odpowiednim miejscu i czasie.
Luis Maroto, chief executive officer and president, Amadeus powiedział: „Globalna branża turystyczna i odczucia konsumentów z nią związane bardzo ewoluują, co sprawia, że potrzebna jest zasadnicza zmiana w sposobie sprzedawania produktów turystycznych i świadczenia usług podróżnym. Dysponując doświadczeniem i wiedzą na temat branży, znacznymi możliwościami w dziedzinie badań i rozwoju oraz globalną siecią partnerów, Amadeus posiada potencjał, by połączyć całą branżę turystyczną w jeden, globalny ekosystem. Przyniesie to zarówno użytkownikom systemów, jak i liniom lotniczym, ogromne korzyści, pozwalając na optymalne korzystanie z pełnej wartości oferowanych produktów i usług.”
Nowa wizja firmy Amadeus opiera się na trzech kluczowych elementach:
1. Opracowanie i rozwój nowego rozwiązania Global Merchandising System, które umożliwi liniom lotniczym tworzenie swojej oferty w dynamiczny sposób, lepiej dostosowanej do potrzeb pasażerów niż dotychczas i dostępnej w dowolnym punkcie sprzedaży, w dowolnym kanale dystrybucji (pośrednim lub bezpośrednim) oraz z wykorzystaniem dowolnie wybranego urządzenia.
2. Rozwój naszych systemów sprzedaży detalicznej i dystrybucji, aby umożliwić skuteczne i efektywne dostarczanie bogatszej oferty linii lotniczych w punktach sprzedaży, w kanale pośrednim i bezpośrednim, z naciskiem na potrzeby agentów w zakresie wsparcia, tak aby zwiększyć liczbę korzystających z rozwiązania podmiotów.
3. Pełna integracja nowego systemu Global Merchandising System oraz systemów Amadeus do sprzedaży detalicznej i dystrybucji z pakietem produktów do obsługi pasażerów Amadeus Altéa (ang. Passenger Service Systems, w skrócie PSS), zapewniająca turyście prawdziwie zintegrowaną, kompleksową podróż we wszystkich kluczowych punktach całego cyklu, takich jak obsługa, dostawa, zarządzanie zakłóceniami lotów oraz sprzedaż biletów i przelot.
Global Merchandising System poszerzy największe w branży portfolio produktów i usług, obejmujące najczęściej wykorzystywany na rynku system obsługi pasażerów – Altéa, jak również największą w branży platformę dystrybucyjną oraz pakiet e-retail wykorzystywany przez ponad 110 przewoźników na świecie, co przełoży się na poprawę doświadczeń użytkowników – zarówno partnerów firmy Amadeus, jak i samych podróżnych. Wdrożenie rozwiązania razem z narzędziami Amadeus Travel Intelligence, programami lojalnościowymi i systemami do zarządzania przychodami w czasie rzeczywistym, zapewni użytkownikom całościowe informacje o kliencie.
Julia Sattel, senior vice president of airline IT, Amadeus skomentowała: „Wprowadzenie dynamicznych i elastycznych narzędzi pozycjonowania dla linii lotniczych pozwoli im na spersonalizowaną obsługę i będzie stanowiło nowe źródło znaczących przychodów. Każdy klient docenia coś innego podczas lotu, a Amadeus może pomóc liniom lotniczym w lepszym zaspokojeniu potrzeb pasażerów, dzięki czemu zwiększy się ich lojalność.”
Global Merchandising System oraz kanały sprzedażowe i dystrybucyjne Amadeus będą łączyły klientów korzystających i niekorzystających z pakietu Altéa, umożliwiając dopasowanie oferty przewoźników w każdym segmencie rynku oraz przez dowolne urządzenie, kanał i punkt kontaktu z klientem. Amadeus zapewnia również zgodność systemów ze standardami branżowymi NDC XML
Holger Taubmann, senior vice president of distribution, Amadeus powiedział: „Amadeus posiada wieloletnie doświadczenie w łączeniu swoich użytkowników i linii lotniczych w celu rozwoju nowych możliwości generowania przychodów. Czujemy się zobowiązani do rozwijania tego podejścia i inwestowania w rozwój globalnego ekosystemu podróży, który przyniesie jeszcze większe korzyści handlowe wszystkim stronom. Chcemy to osiągnąć poprzez dostarczenie liniom lotniczym platformy, która umożliwi im różnicowanie swojej oferty, wyróżnianie się na tle konkurencji i generowanie większych zysków w tym niezwykle konkurencyjnym środowisku, jednocześnie oferując naszym partnerom efektywny i przejrzysty dostęp do szerokiego zakresu treści.”
POWIĄZANE WPISY
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty
16 kwietnia 2024
Targi IMEX Frankfurt 2024 odbędą się od 14 do 16 maja
Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej po raz kolejny organizuje…
0 Komentarzy2 Minuty
16 kwietnia 2024
Polinezja Francuska od teraz dostępna dla podróżujących z Exim Tours
Exim Tours, część Grupy DERTOUR, wprowadza Polinezję Francuską do swojej oferty…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Biura podróży – duża podaż i mocny złoty przyhamowały wzrost cen imprez turystycznych
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty