Amadeus pomoże w rozwouju lotniska Perth

Port lotniczy Perth rozpoczął modernizację swoich systemów obsługi pasażerów, która będzie wspierana przez w pełni zintegrowany pakiet rozwiązań dostarczony przez firmy Amadeus oraz ICM Airport Technics (która jest częścią grupy Amadeus).
Długoterminowe porozumienie przewiduje, że lotnisko Perth będzie korzystać z chmurowej platformy obsługi pasażerów firmy Amadeus, która działa od 2015 roku. Nowe aktualizacje oznaczają, że lotnisko może szybko dopasować swoje usługi do gwałtownych wzrostów i spadków popytu. Elastyczność oferowana przez platformę była ważnym czynnikiem przy wyborze przez port lotniczy firmy Amadeus do modernizacji całej infrastruktury systemów obsługi pasażerów.
Automatyzacja stanowi podstawę strategii obsługi pasażerów w Perth, zakładającej wprowadzenie hybrydowych jednostek do automatycznej odprawy bagażu oraz stanowisk odprawy ICM, a także platformy samoobsługowej ICM. Hybrydowa funkcjonalność oznacza, że pasażerowie mogą samodzielnie przejść przez proces odprawy i zostawić swoje bagaże. Te same jednostki można również przełączyć w tryb pełnej obsługi z udziałem pracownika, dzięki czemu mogą one posłużyć do tradycyjnej odprawy. Zapewnia to zarówno liniom lotniczym, jak i podróżującym w Porcie lotniczym Perth elastyczność, której potrzebują, aby zagwarantować, że podróż przebiegnie bezproblemowo dla wszystkich, bez względu na to, czy podróżujący są osobami często korzystającymi z linii lotniczych, czy okazjonalnymi wczasowiczami.
W ramach współpracy zostanie zainstalowana technologia Amadeus Passenger Verification umożliwiająca sprawdzanie uprawnień pasażera do wejścia na teren strefy operacyjnej lotniska, dzięki czemu ten etap podróży pasażera będzie szybszy i łatwiejszy.
Projekt przygotuje Perth na przyszłość, ponieważ podróżni mają być jednymi z pierwszych na świecie, którzy będą mogli użyć swoich danych biometrycznych w punktach kontaktu z klientem, w tym przy odprawie i wchodzeniu na pokład w ramach planowanego okresu testowego. Rozwiązanie pilotażowe pozwoli pasażerom samodzielnie używać swoich danych biometrycznych w kluczowych punktach kontaktu z klientem na lotnisku.
Dyrektor Portu lotniczego Perth Kevin Brown powiedział: „Dobra obsługa pasażerów jest dla nas najważniejsza. Dzięki nowym, zautomatyzowanym technologiom możemy zapewnić wysoki poziom obsługi większej liczby pasażerów, co umożliwi rozwój naszego lotniska. Rozwój technologii chmurowej na lotnisku Perth znacznie usprawni proces obsługi pasażerów. Nasze partnerskie linie lotnicze również mogą spodziewać się ciągłego wprowadzania udoskonaleń dzięki zintegrowanej technologii”.
Bruno Spada, wiceprezes działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk w firmie Amadeus, dodał: „Port lotniczy Perth robi duży krok w kierunku zmiany sposobu obsługi pasażerów, wykorzystując najnowsze osiągnięcia technologiczne. Tym, co wyróżnia wizję Portu lotniczego Perth, jest wykorzystanie nowoczesnej technologii w celu zagwarantowania lepszej obsługi pasażerów poprzez automatyzację wszystkich etapów ich podróży, od odprawy po wejście na pokład. Wszystko to jest możliwe dzięki połączeniu rozwiązań ICM i Amadeus. Nie możemy doczekać się korzyści, jakie te technologie przyniosą naszym klientom i ich pasażerom.”
.
POWIĄZANE WPISY
23 marca 2023
107 tras do 30 krajów w letnim rozkładzie lotów z Katowic
W niedzielę 26 marca 2023 r. w Międzynarodowym Porcie Lotniczym "Katowice" imienia…
0 Komentarzy2 Minuty
22 marca 2023
Luty na Lotnisku Chopina – ponad milion odprawionych pasażerów
Ruch pasażerski na Lotnisku Chopina w Warszawie odbudowuje się w dość szybkim tempie. W…
0 Komentarzy4 Minuty
22 marca 2023
Startuje letni rozkład lotów z Wrocławia. W ofercie dwa nowe kierunki
Dwa nowe połączenia do Brindisi i Sofii oraz powrót ulubionych kierunków w południowe…
0 Komentarzy5 Minuty
20 marca 2023
Samoloty linii Emirates w nowych barwach
Charakterystyczne malowanie międzynarodowej linii lotniczej Emirates zostało odświeżone.…
0 Komentarzy2 Minuty
20 marca 2023
Lotnisko we Wrocławiu: w lutym obsłużyliśmy ponad 195 tys. pasażerów
Ponad 1800 operacji lotniczych i ponad 195 tys. podróżnych obsłużyło w lutym wrocławskie…
0 Komentarzy3 Minuty
13 marca 2023
Katowice Airport: w lutym wynik o 78 proc. lepszy niż w 2022
W lutym 2023 roku z pyrzowickiej siatki połączeń regularnych i czarterowych skorzystało…
0 Komentarzy2 Minuty
12 marca 2023
Zielona Góra-Babimost: ponad 3 tys. pasażerów w lutym. To dużo lepszy wynik niż przed pandemią
Port Lotniczy Zielona Góra-Babimost wypracował w lutym 2023 bardzo dobre wyniki…
0 Komentarzy1 Minuty
10 marca 2023
LOT połączy Kraków ze Stambułem
Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły połączenie na trasie Kraków – Stambuł – Kraków.…
0 Komentarzy2 Minuty
9 marca 2023
Wizz Air wspiera pilotki w nowym programie „She can fly”
Wizz Air ogłosił wczoraj (8 marca) uruchomienie programu She can fly dla kobiet, które…
0 Komentarzy2 Minuty