Amadeus pomoże w rozwouju lotniska Perth

Port lotniczy Perth rozpoczął modernizację swoich systemów obsługi pasażerów, która będzie wspierana przez w pełni zintegrowany pakiet rozwiązań dostarczony przez firmy Amadeus oraz ICM Airport Technics (która jest częścią grupy Amadeus).
Długoterminowe porozumienie przewiduje, że lotnisko Perth będzie korzystać z chmurowej platformy obsługi pasażerów firmy Amadeus, która działa od 2015 roku. Nowe aktualizacje oznaczają, że lotnisko może szybko dopasować swoje usługi do gwałtownych wzrostów i spadków popytu. Elastyczność oferowana przez platformę była ważnym czynnikiem przy wyborze przez port lotniczy firmy Amadeus do modernizacji całej infrastruktury systemów obsługi pasażerów.
Automatyzacja stanowi podstawę strategii obsługi pasażerów w Perth, zakładającej wprowadzenie hybrydowych jednostek do automatycznej odprawy bagażu oraz stanowisk odprawy ICM, a także platformy samoobsługowej ICM. Hybrydowa funkcjonalność oznacza, że pasażerowie mogą samodzielnie przejść przez proces odprawy i zostawić swoje bagaże. Te same jednostki można również przełączyć w tryb pełnej obsługi z udziałem pracownika, dzięki czemu mogą one posłużyć do tradycyjnej odprawy. Zapewnia to zarówno liniom lotniczym, jak i podróżującym w Porcie lotniczym Perth elastyczność, której potrzebują, aby zagwarantować, że podróż przebiegnie bezproblemowo dla wszystkich, bez względu na to, czy podróżujący są osobami często korzystającymi z linii lotniczych, czy okazjonalnymi wczasowiczami.
W ramach współpracy zostanie zainstalowana technologia Amadeus Passenger Verification umożliwiająca sprawdzanie uprawnień pasażera do wejścia na teren strefy operacyjnej lotniska, dzięki czemu ten etap podróży pasażera będzie szybszy i łatwiejszy.
Projekt przygotuje Perth na przyszłość, ponieważ podróżni mają być jednymi z pierwszych na świecie, którzy będą mogli użyć swoich danych biometrycznych w punktach kontaktu z klientem, w tym przy odprawie i wchodzeniu na pokład w ramach planowanego okresu testowego. Rozwiązanie pilotażowe pozwoli pasażerom samodzielnie używać swoich danych biometrycznych w kluczowych punktach kontaktu z klientem na lotnisku.
Dyrektor Portu lotniczego Perth Kevin Brown powiedział: „Dobra obsługa pasażerów jest dla nas najważniejsza. Dzięki nowym, zautomatyzowanym technologiom możemy zapewnić wysoki poziom obsługi większej liczby pasażerów, co umożliwi rozwój naszego lotniska. Rozwój technologii chmurowej na lotnisku Perth znacznie usprawni proces obsługi pasażerów. Nasze partnerskie linie lotnicze również mogą spodziewać się ciągłego wprowadzania udoskonaleń dzięki zintegrowanej technologii”.
Bruno Spada, wiceprezes działu rozwiązań informatycznych dla lotnisk w firmie Amadeus, dodał: „Port lotniczy Perth robi duży krok w kierunku zmiany sposobu obsługi pasażerów, wykorzystując najnowsze osiągnięcia technologiczne. Tym, co wyróżnia wizję Portu lotniczego Perth, jest wykorzystanie nowoczesnej technologii w celu zagwarantowania lepszej obsługi pasażerów poprzez automatyzację wszystkich etapów ich podróży, od odprawy po wejście na pokład. Wszystko to jest możliwe dzięki połączeniu rozwiązań ICM i Amadeus. Nie możemy doczekać się korzyści, jakie te technologie przyniosą naszym klientom i ich pasażerom.”
.
POWIĄZANE WPISY
16 maja 2025
KLM-em z Krakowa do Amsterdamu od 10 lat
W najbliższą niedzielę, 18 maja 2025 r. – Królewskie Holenderskie Linie Lotnicze KLM i…
0 Komentarzy7 Minuty
16 maja 2025
SKY express: rekordowy pierwszy kwartał 2025. Więcej pasażerów, lotów i przychodów
SKY express rozpoczął rok 2025 z silnym wzrostem we wszystkich najważniejszych obszarach…
0 Komentarzy3 Minuty
15 maja 2025
Wizz Air rozszerza obsługę klienta. Wsparcie w języku polskim dostępne online
Wizz Air uruchomił usługę wsparcia w języku polskim jako element programu Customer First…
0 Komentarzy1 Minuty
15 maja 2025
Flying Blue uruchamia kolejną promocję „Status match”
Program lojalnościowy Flying Blue, należący do linii lotniczych Air France-KLM, rozpoczął…
0 Komentarzy1 Minuty
14 maja 2025
Rekordowy kwiecień w Katowice Airport – blisko 426 tys. pasażerów
Katowice Airport podsumowało ruch pasażerski za czwarty miesiąc bieżącego roku. W…
0 Komentarzy2 Minuty
13 maja 2025
Wizz Air uruchamia nowe połączenie Warszawa-Genua
Wizz Air uruchomił nowe połączenie lotnicze na trasie Warszawa – Genua. Jest to pierwsze…
0 Komentarzy1 Minuty
12 maja 2025
Paul Schwaiger nowym CCO w Corendon Airlines
Doświadczony menedżer lotniczy Paul Schwaiger objął stanowisko Chief Commercial Officer w…
0 Komentarzy1 Minuty
7 maja 2025
Jakie dokumenty są potrzebne, żeby wynająć samochód?
Wynajem samochodu cieszy się sporym zainteresowaniem zarówno w gronie miłośników…
0 Komentarzy4 Minuty
7 maja 2025
Linie Emirates poszukują członków personelu pokładowego
Linie Emirates poszukują kandydatów do swojego międzynarodowego zespołu personelu…
0 Komentarzy1 Minuty