Airbus: będzie potrzebnych 35 tys. nowych samolotów
Według najnowszej globalnej prognozy Airbus Global Market Forecast 2017-2036, rosnące przychody przeznaczane na podróże drogą powietrzną, rozwój turystyki, liberalizacja branży, nowe połączenia oraz ewoluujące modele biznesowe linii lotniczych stworzą popyt na 34 170 samolotów pasażerskich i 730 towarowych o łącznej wartości 5,3 bln dol.
Ponad 70 proc. nowych jednostek to samoloty wąskokadłubowe, z czego 60. proc. ma zaspokoić rosnący popyt, a 40 proc. – zastąpić mniej paliwooszczędne maszyny. Podwojenie floty komercyjnej w ciągu następnych 20 lat będzie wymagać wyszkolenia 530 000 nowych pilotów i 550 000 nowych techników serwisowych, co stanowi katalizator wzrostu dla globalnego działu usług firmy Airbus. Airbus rozbudował swoją globalną sieć ośrodków szkoleniowych z pięciu do szesnastu na przestrzeni trzech lat.
Wzrost ruchu powietrznego jest największy na rynkach wschodzących, takich jak Chiny, Indie, pozostała część Azji oraz Ameryka Łacińska, i niemal dwukrotnie przewyższa prognozowaną roczną stopę wzrostu w wysokości 3,2 proc. na rynkach dojrzałych, takich jak Ameryka Północna oraz Europa Zachodnia. Rynki wschodzące, na których obecnie mieszka 6,4 mld z liczącej 7,4 mld osób światowej populacji, w 2036 r. będą reprezentować niemal 50 proc. prywatnej konsumpcji na świecie.
W ciągu następnych 20 lat 41 proc. nowych dostaw trafi do regionu Azji i Pacyfiku, 20 proc. do Europy i 16 proc. do Ameryki Północnej. Klasa średnia powiększy się niemal dwukrotnie do blisko pięciu miliardów osób, a rosnący dobrobyt sprawi, że lotnictwo stanie się bardziej dostępne zwłaszcza w gospodarkach wschodzących, gdzie wydatki na przewozy lotnicze podwoją się.
W segmencie szerokokadłubowym, do którego należą rodziny A330, A350 XWB i A380, Airbus prognozuje zapotrzebowanie na około 10 100 samolotów o wartości 2,9 bln dol. W segmencie wąskokadłubowym, do którego należy rodzina A320neo, Airbus przewiduje zapotrzebowanie na około 24 810 samolotów o wartości 2,4 bln dol. Linie lotnicze zwiększające zdolności przewozowe poprzez przejście na największy samolot wąskokadłubowy, A321, zyskają jeszcze więcej możliwości biznesowych dzięki modelowi A321neo o zasięgu nawet 4000 mil morskich (7400 km) i niedoścignionej efektywności paliwowej. W 2016 r. A321 reprezentował ponad 40 proc. dostaw i ponad 60 proc. zamówień w tym segmencie.
POWIĄZANE WPISY
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair zainaugurował loty na pięciu nowych trasach z Katowice Airport
Ryanair zwiększa swoją obecność w Międzynarodowym Porcie Lotniczym „Katowice” im.…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
PLL LOT rozpoczyna kampanię rekrutacyjną dla pilotów
12 kwietnia rozpoczęła się kampania rekrutacyjna skierowana do pilotów pragnących…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
17 kwietnia 2024
Ryanair: Polacy wybierają Włochy, Hiszpanię i Grecję na długi weekend majowy
Polscy turyści przygotowują się do nadchodzącej majówki, a dane linii lotniczych Ryanair…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Adam Sanocki nowym członkiem Zarządu PPL S.A.
Rada Nadzorcza Polskich Portów Lotniczych S.A. powołała wczoraj, 16 kwietnia 2024, nowego…
0 Komentarzy1 Minuty
16 kwietnia 2024
Startuje nowa trasa Ryanair z Katowic do Bari
Ryanair wystartował dziś (16 kwietnia) z Katowic z pierwszym lotem na nowej trasie do…
0 Komentarzy1 Minuty
15 kwietnia 2024
Ryanair uruchamia nowy program Future Flyer Academy
Ryanair uruchomił dziś (15 kwietnia) nowy program szkolenia pilotów Future Flyer Academy…
0 Komentarzy2 Minuty
15 kwietnia 2024
Lotnisko Chopina: w marcu odprawiono ponad 1,5 mln pasażerów
Ruch na Lotnisku Chopina dynamicznie rośnie. W marcu liczba podróżnych była wyższa o 13…
0 Komentarzy4 Minuty