Air France KLM odpowiedzialne społecznie

archiwum KLM

Już 11 rok z rzędu indeks przedsiębiorstw uwzględniających w swojej polityce cele społeczne i ekologiczne – Dow Jones Sustainability Index (DJSI), umieścił Air France KLM na pierwszym miejscu w kategorii „Linie lotnicze”.

Francusko-holenderska Grupa już po raz 7 zajęła również pierwsze miejsce w sektorze „Transport”, włączając transport lotniczy, kolejowy, morski, drogowy, jak również operacje na lotniskach. Tym samym, linie Air France KLM znalazły się w gronie 24 najbardziej odpowiedzialnych społecznie firm na świecie! Ponadto linia Air France została partnerem Konferencji Narodów Zjednoczonych w Sprawie Zmian Klimatu (UN Conference on Climate Change, COP 21), która odbyła się w Paryżu we wrześniu br.

Alexandre de Juniac, prezes i dyrektor Generalny Air France-KLM, powiedział: „Dokładamy wszelkich starań, aby świadczone przez nas usługi były innowacyjne i odpowiedzialne społecznie. Cieszymy się z tego wyróżnienia i uznania jakim obdarza nas DJSI. Cała Grupa, jak i wszystkie zespoły mogą być z siebie dumne. Bardzo zależy nam, aby utrzymać pozycję lidera w branży transportu lotniczego.”

Frédéric Gagey, prezes i dyrektor generalny Air France, dodał: „Air France jako partner tegorocznej Konferencji Narodów Zjednoczonych w Sprawie Zmian Klimatu, to uhonorowanie naszej linii za wkład i długoletnie zaangażowanie w społeczną odpowiedzialność w biznesie, które znajduje się w sercu naszej strategii korporacyjnej.”

Pieter Elbers, prezes i dyrektor generalny KLM Royal Dutch Airlines, skomentował: „Utrzymanie pozycji lidera przez tak długi czas jest wyjątkowym osiągnięciem. To potwierdza nasze zaangażowanie jako pracodawcy i innowatora, jak i odpowiedzialne podejście biznesowe w stosunku do społeczeństwa i środowiska. Starania KLM są widoczne w tym zakresie.”

Integrując społeczną odpowiedzialność biznesu w swoje działania i operacje, linie Air France KLM koncentrują się na 4 głównych obszarach:
– redukcji wpływu na środowisko poprzez optymalizację operacji, innowacje w łańcuchu dostaw oraz zaangażowanie wszystkich pracowników i całego sektora;
– uwzględnianiu wyzwań społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez łańcuch usług w celu zapewnienia klientom innowacyjnych i odpowiedzialnych produktów i usług;
– wspieraniu odpowiedzialnej polityki kadrowej i zachęcanie do rozwoju osobistego, aby zapewnić zaangażowanie i profesjonalizm pracowników;
– przyczynianiu się do rozwoju gospodarczego i społecznego w krajach, w których Grupa prowadzi działalność.

Wśród ekologicznych inicjatyw podjętych w ostatnim czasie przez linie Air France i KLM jest kontynuacja lotów z wykorzystaniem biopaliw i zachęcanie branży do tworzenia runku dla tego rodzaju rozwiązań. Grupa zainwestowała również w ekologiczne produkty na pokładzie, dzięki którym możliwa jest redukcja emisji CO2.