Air France dopieszcza biznesmenów

archiwum Air France

Francuska linia inwestuje 50 milionów euro w ofertę dla biznesu na trasach średniego zasięgu w Europie.

Głosy 10 tysięcy ankietowanych podróżnych Air France zaowocowały inwestycją 50 milionów euro w m.in. w nowe skórzane fotele zarówno w Klasie Ekonomicznej, jak i Biznes, udoskonalone menu i usprawnienia na lotniskach.
Dzięki współpracy z Orange już wkrótce Air France zaoferuje na pokładzie swoich maszyn łączność WiFi. Podróżni będą mieli do dyspozycji tylko 2 klasy przelotu: ekonomiczną i biznes oraz nową elastyczną taryfę dla biznesu „Economy Flex”.

Nowoczesny design i wygoda

Zarówno w Klasie Biznes, jak i Ekonomicznej na lotach średniego zasięgu pojawią się nowe, eleganckie fotele obite wysokiej jakości skórą. Nowe fotele zostały dopracowane w każdym detalu i wyposażone m.in. w haczyk na marynarkę, schowek na okulary i prasę, regulowany zagłówek oraz całkowicie chowany podłokietnik. Dla wygody podróżnych zaprojektowano również indywidualnie składany stolik i uchwyt na kubek. Fotel odchyla się do 20 stopni i został wyposażony w specjalne rozwiązanie absorbujące uderzenia.

Kabina została podzielona na 2 klasy: Ekonomiczną oraz Biznes. Fotele Klasy Biznes mieszczą się w przedniej części samolotu, dlatego pasażerowie tej klasy wsiadają i wysiadają w pierwszej kolejności. Ponadto będą oni mieli więcej miejsca dzięki rekonfiguracji rozmieszczenia siedzeń na pokładzie. Prywatność zapewni zasłonka oddzielająca Klasę Biznes od Ekonomicznej. Zastosowano również specjalne barwy oświetlenia, które mają pozytywnie wpływać na samopoczucie pasażerów.

Łączność internetowa w czasie całego lotu

Air France dzięki współpracy z firmą Orange, już wkrótce zaoferuje swoim pasażerom możliwość swobodnego korzystania z internetu w czasie lotu, w tym oglądania telewizji na żywo. Od lata 2015 roku Air France i Orange wprowadzi na początek płatne WiFi na pokładzie dwóch samolotów Airbus A320s na trasach krótkiego oraz średniego dystansu (loty po Europie).

Nowe menu dla smakoszy

Na lotach średniego zasięgu posiłki i przekąski będą bardziej obfite w zależności od pory dnia i długości lotu. W Klasie Ekonomicznej na krótkich dystansach podawane będą kanapki, a na dłuższych lotach gorące posiłki. Natomiast w Klasie Biznes, nawet na najkrótszych dystansach, w godzinach porannych pasażerowie będą otrzymywali pełne śniadanie (w tym kawa, herbata, sok owocowy, pieczywo i wypieki) oraz gorące przekąski lub zimny posiłek o innych porach. Na trasach średniodystansowych w Klasie Biznes na przywitanie podawany będzie „welcome drink”, następnie gorący posiłek do wyboru, wino, a także kawa i alkohol. Na wszystkich lotach serwowane będzie ciepłe pieczywo. Szeroki wachlarz win i szampanów oferowanych w czasie lotu, starannie selekcjonuje dla linii Air France Paulo Basso, najlepszy sommelier na świecie w 2013 roku.

W odpowiedzi na zapotrzebowanie osób podróżujących w interesach, francuska linia stworzyła nową taryfę „Economy Flex”. Bilety w Klasie Ekonomicznej wykupione w tej taryfie są modyfikowalne i polegają zmianom i zwrotom bez dodatkowych opłat, a podróżny w zależności od dostępności miejsc, może wybrać na lotnisku np. wcześniejszy lot, niż początkowo planował (tzw. opcja „GoShow”) . Kupując bilet w „Economy Flex” mamy również prawo do udogodnień na lotnisku w ramach SkyPriority. Na pokładzie pasażerowie lokowani są w przedniej części maszyny, zaraz za Klasą Biznes, dzięki czemu wsiadają i wysiadają w pierwszej kolejności. I co ważne – „Economy Flex” może być w pełni łączona z innymi dostępnymi taryfami. Na przykład: podróżny może zarezerwować przelot w jedną stronę w taryfie „Economy Flex”, a w drodze powrotnej wybrać np. taryfę „Mini”.