Agenci odwiedzili biuro Neckermanna

Podczas dnia otwartego agenci mogli zwiedzić siedzibę, spotkać się z prezesem i szefami działów oraz poznać pracę zespołu Neckermann Podróże „od kuchni”. Touroperator stawia na model sprzedaży oparty na punktach stacjonarnych i chce zacieśnić relacje ze swoją siecią.
Odwiedzający Neckermanna agenci najpierw spotykali się z Arturem Reznerem, dyrektorem handlowym, który wyjaśniał im tajniki biznesu touroperatorskiego. Mówił o kontaktowaniu hoteli, o ryzyku związanym z umowami na gwarancjach, o tym czego można się spodziewać po umowach typu „allotment”. Wyjaśniał, jak kształtowane są ceny na poszczególnych etapach sprzedaży, od first minute aż po przedsezonowe wyprzedaże.
Agenci dowiedzieli się, że Neckermann chce oprzeć swój biznes na właściwej proporcji między produktem opartym na przewoźnikach niskokosztowych, lotach rejsowych i czarterach oraz rozwijać portfolio kierunków od 2020 sezonu. Tego zresztą oczekują agenci – w szczególności ci, którzy prowadzą biura franczyzowe. Większy wybór dla klientów i poszukiwanie nowości to coś, czego ich zdaniem brakowało ostatnio w Neckermannie.
Touroperator nadal będzie stawiał na to, co go wyróżnia, czyli produkt z dojazdem własny oraz na dynamiczne pakietowanie. Oferta nadal będzie prezentowana w systemie MerlinX, a głównym kanałem sprzedaży mają być punkty stacjonarne, czyli: agenci, sieć franczyzowa, partnerska i biura własne. Neckermann sprzedaje też przez call center i online: za pośrednictwem własnej strony i agentów internetowych. Ale Artur Rezner deklaruje, że firma nie zamierza zmieniać proporcji kanałów sprzedaży na niekorzyść agentów.
Prezentacja Artura Reznera zawierała też omówienie struktury firmy, na którą – oprócz prezesa Macieja Nykiela – składają się działy: produktu, sprzedaży, marketingu, e-commerce, kontroli, księgowość i IT. W sumie w centrali Neckermanna pracuje ok. 70 osób. Artur Rezner przedstawił też sylwetki dyrektorów regionalnych: Izy Szerer, Anny Bliskowskiej, Piotra Kołodzieja i Piotra Godlewskiego, a także wprowadził gości w tajniki pracy w terenie.
Agenci zwiedzili też biuro: odwiedzili gabinet prezesa Macieja Nykiela, który opowiedział o tym jak wygląda jego dzień pracy. W biurze można go zastać już przed 8 i ten najbardziej efektywny czas pracy poświęcony jest na sprawy strategiczne. Następnie między 9 a 12 szef touroperatora zajmuje się sprawami formalnymi, w tym przelewami. Po południu odbywa spotkania – wewnętrzne i zewnętrzne.
„Lubię rozmawiać osobiście, wolę to robić zamiast pisać maile czy dzwonić. Pracownicy mogą do mnie przyjść ze wszystkimi sprawami. Gdy tylko nie ma u mnie gości, drzwi gabinetu są otwarte, najlepiej czułbym się zresztą w open space z pracownikami, a nie sam w gabinecie. W którym zresztą – oprócz kalendarza zabieranego na spotkania – nie ma ani kawałka papieru. Chcę na co dzień udowadniać, że można się w pracy obyć bez niego, że wszystko dziś da się robić cyfrowo” – mówił Maciej Nykiel.
Następnie agenci zwiedzili biuro, odwiedzając działy: e-commerce, księgowości i kontroli, marketingu i produktu i spotykając się z ich kierownikami.
POWIĄZANE WPISY
7 czerwca 2023
Coral Travel zakontraktował na lato i zimę miejsca w Enter Air za 408 mln zł
Enter Air i Coral Travel Poland zawarły umowę czarteru dotyczącą współpracy w sezonie…
0 Komentarzy2 Minuty
6 czerwca 2023
Nocowanie.pl: polska branża turystyczna jest coraz bardziej eko
Ankieta przeprowadzona przez serwis Nocowanie.pl wśród właścicieli obiektów noclegowych…
0 Komentarzy3 Minuty
6 czerwca 2023
Nowość w eSky: pakietowanie dynamiczne. Serwis chce konkurować z touroperatorami
Grupa eSky wprowadza nową ofertę dynamicznego pakietowania i rozwiązania typowe dla…
0 Komentarzy2 Minuty
6 czerwca 2023
Biura podróży – sierpniowe ceny wycieczek poszły w górę
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 31 lipca i 6 sierpnia…
0 Komentarzy4 Minuty
6 czerwca 2023
Meetings Week Poland 2023 już od 12 czerwca w Warszawie
W dniach 12-13 czerwca 2023 roku odbędzie się jedenasta edycja konferencji Meetings Week…
0 Komentarzy3 Minuty
5 czerwca 2023
Raport Wakacje.pl o trendach podróżniczych na sezon letni. „Turcja, Grecja i Egipt nadal na topie”
Analiza Wakacje.pl wykazuje, że dwóch na trzech klientów wybierze się na tegoroczny urlop…
0 Komentarzy4 Minuty
2 czerwca 2023
Fly.pl odnotowuje rekordową sprzedaż w maju. Polacy wybierają wycieczki do Turcji, Egiptu i Grecji
Biuro podróży Fly.pl odnotowało kolejny rekordowy miesiąc sprzedaży w maju. W porównaniu…
0 Komentarzy2 Minuty
2 czerwca 2023
Itaka rusza z nowym projektem videocastów
Itaka rozszerza swoje działania promocyjne, aby w nowy sposób dotrzeć do klientów. Już…
0 Komentarzy1 Minuty