Accor podsumowuje 2023 rok. EBITDA przekroczyła 1 mld euro

fot. materiały prasowe

Accor podsumował 2023 rok z przychodem 5 056 mln euro, co oznacza wzrost o 18 proc. LFL (like-for-like) w stosunku rok do roku. Na polskim rynku grupa odnotowała stabilny wzrost, szykując otwarcie pierwszych hoteli Mövenpick w 2024 roku.

W ubiegłym roku Accor odnotował popyt na usługi hotelowe, co przełożyło się na ustanowienie nowych rekordów względem wyników operacyjnych i finansowych. Dzięki temu wszystkie regiony i segmenty marek odnotowały silny wzrost w porównaniu z 2022, gdy branża hotelarska wciąż stabilizowała się po okresie pandemii.

Tym samym grupa osiągnęła bądź przekroczyła wszystkie wskaźniki wydajności uwzględnione w prognozie na 2023, co pozwoliło grupie po raz pierwszy w historii osiągnąć wskaźnik EBITDA przekraczający 1 mld euro. W przełożeniu na marki Accor, wynik rozkłada się na 17 proc. wzrost w dywizji Premium, Midscale i Economy oraz 22 proc. w Luxury & Lifestyle.

„Chociaż na ten rekordowy sukces wpływ ma wiele czynników, te wyniki są przede wszystkim zasługą naszych zespołów, których zaangażowanie i know-how są nieocenione. To dzięki nim codziennie podnosimy rangę naszych usług w służbie serdecznej gościnności” – podkreśla Sébastien Bazin, Chairman and CEO Accor.

„Wzrost we wszystkich segmentach i regionach geograficznych podkreśla siłę naszego modelu zarządzania oraz efektywność nowej organizacji opartej na dwóch dywizjach – Premium, Midscale i Economy oraz Luxury i Lifestyle. Wyniki za 2023 rok doskonale obrazują też atrakcyjność naszych marek, narzędzi dystrybucyjnych i lojalnościowych oraz dyscyplinę finansową. Rozpoczynamy kolejny rok pewni siebie, z idealną pozycją do odważnej ekspansji i wcielania pionierskiej wizji odpowiedzialnego hotelarstwa” – dodaje.

Stabilny wzrost w Polsce

Na polskim rynku, w 2023 roku grupa Accor odnotowała stabilny wzrost, konsekwentnie realizując przyjętą strategię rozbudowy portfolio w przygotowaniu do dynamicznych planów na bieżący rok i najbliższe lata.

„Polska jest jednym z kluczowych rynków dla Accor w Europie Środkowo-Wschodniej. Jesteśmy dumni, że pomimo problemów rynkowych, z którymi mierzyła się cała branża w ubiegłym roku, znalazło to odzwierciedlenie w ambitnych planach rozwoju i wynikach grupy w kraju. Średnie obłożenie w naszych hotelach utrzymało się na wysokim poziomie, notując wzrost o 2,4 proc. w porównaniu z 2022 rokiem. RevPAR również wzrósł w 2023 roku o ponad 19 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem” – zauważa Małgorzata Kalinowska – Klimek, Vice President Franchise Operation Eastern Europe Accor.

„W ubiegłym roku otworzyliśmy m.in. trzeci ibis Styles w Warszawie, poszerzając polskie portfolio ulubionej marki gości, a w 2024 nie zwalniamy tempa. W tym roku kamieniem milowym dla portfolio Accor w Polsce jest wprowadzenie marki premium Mövenpick, która zagwarantuje zupełnie nową jakość na rynku. Planujemy otworzyć pierwsze hotele tej szwajcarskiej marki w sezonie letnim, we Wrocławiu i Karpaczu. Rozwój jest stabilny, silny i ambitny, a w planach mamy otwarcie ponad 15 hoteli w Polsce. Nieustannie podpisujemy umowy na nowe marki i ekscytujące projekty, które dołączą na hotelową mapę kraju w niedalekiej przyszłości” – dodaje.

W 2023 roku Accor otworzył 291 hoteli, co oznacza organiczny wzrost sieci netto o 2,4 proc. w ciągu ostatnich 12 miesięcy (41 000 pokoi). Na koniec grudnia 2023 roku grupa dysponowała portfelem hoteli obejmującym 821 518 pokoi (5 584 hoteli) oraz planowane 225 000 pokoi (1 315 hoteli).