Jak stać się kierunkiem podróży luksusowych? Trójca ekspertów na XII Forum Promocji Turystycznej

Turystyka luksusowa to nie tylko wyjątkowe destynacje czy hotele, ale i usługi „szyte na miarę” spełniające oczekiwania klientów i maksymalizujące personalizację produktu. Ta gałąź turystyki rozwijała się intensywnie w ciągu ostatnich lat, trend wzrostowy zatrzymała pandemia. Global Market Insights szacuje, że szybko się odbije i w ciągu następnej dekady osiągnie poziom 150 mld dol.
W debacie Trójcy Ekspertów o tym „Jak przyciągnąć turystę luksusowego?” udział wezmą: Rafał Szmytke, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Kamila Przybylska, CEO Sound Travel, Angelika Ziemianin, hotel manager hotelu Warszawa w Warszawie.
Według raportu KPMG „Rynek Dóbr Luksusowych w Polsce”, opublikowanego w czerwcu 2022 roku, liczba osób w Polsce przekraczających drugi próg podatkowy to 1,76 mln, a ich łączny dochód brutto 403,8 mld zł. W 2021 roku cały rynek dóbr luksusowych w Polsce był wart prawie 30 mld zł. Jeśli chodzi o wartość rynku luksusowych usług hotelarskich i SPA te w 2020 roku spadły o 66 proc. i choć obecnie zaczął on odrabiać straty (576 mln zł, +13,1 proc. r/r) to zasadnicze przyspieszenie jest przewidywane na kolejne dwa lata.
Rynek dóbr luksusowych jest pod silnym wpływem trendu zrównoważonego rozwoju, który wynika wprost z oczekiwania klientów. Według Virtuoso, prestiżowej sieci biur podróży specjalizujących się
w podróżach luksusowych, 74 proc. klientów jest skłonnych zapłacić więcej, aby podróżować w sposób zrównoważony, pod warunkiem, że wiedzą, na co przeznaczane są ich pieniądze.
Zapytamy naszych ekspertów czy w Polsce mamy produkt luksusowy? Jak go promujemy? Czy zrównoważona oferta turystyczna jest ważna dla polskich klientów? Jak wygląda współpraca pomiędzy biznesem a organizacjami turystycznymi? Jakie są najnowsze trendy turystyki luksusowej?
Rejestracja i bilety: https://forumpromocjiturystycznej.pl/
Organizatorem jest: Redakcja portalu branżowego WaszaTurystyka.pl
Współorganizatorem jest: Hydropolis Centrum Edukacji Ekologicznej
Patronat Honorowy: Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polskiej Organizacji Turystycznej
Złoty Partner: Wrocław Miasto Spotkań
Srebrny partner: MerlinX
Partnerzy: Chorwacka Wspólnota Turystyczna, Top Tourstik, Visit Olsztyn
Patronaty: Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, Instytut ESG, Krakowska Izba Turystyki, Polska Izba Turystyki, AM Art Media Agencja PR, Pracodawcagodnyzaufania.pl, RaportCSR.pl
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










