MROT: dofinansujemy projekty naszych członków. Powstaje Laboratorium Inicjatyw Turystycznych

Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna chcąc rozwijać produkty turystyczne na Mazowszu podjęła prace nad nowym projektem Laboratorium Inicjatyw Turystycznych. Jego zadaniem będzie wsparcie rozwoju ofert turystycznych Mazowsza w sposób systemowy i zorganizowany.
Organizacja przygotowała zupełnie nową propozycję dla członków i innych partnerów, którzy będą chcieli rozwijać swoje pomysły i szeroko pojęte inicjatywy, służące przyciągnięciu odwiedzających i turystów do regionu. Dotyczyć ona będzie przede wszystkim nowych projektów, ale może też wspierać rozwój już istniejących poprzez dodanie nowych treści lub nową ciekawszą formułę. Projekt został omówiony podczas konferencji MROT na targach ITTF Warsaw.
Laboratorium Inicjatyw Turystycznych to projekt MROT mający na celu merytoryczne wsparcie istniejących i powstających na Mazowszu inicjatyw turystycznych poprzez przekazywanie wiedzy oraz kompetencji za pośrednictwem ekspertów, a także tworzenie środowiska do kreatywności, współpracy i integracji. Dla członków MROT w ofercie Laboratorium oprócz programu inkubacji, znajdzie się program szkoleniowo-warsztatowy –Forum Inicjatyw Turystycznych Mazowsza oraz internetowa platforma integracyjna.
Projekt jest adresowany do członków MROT, ale również wszystkich partnerów zaangażowanych w rozwój inicjatyw turystycznych na Mazowszu.
Program Inkubacji I Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza
Pierwszym działaniem w ramach projektu Laboratorium Inicjatyw Turystycznych jest uruchomienie pilotażowej edycji Programu Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza. Jest to pierwsza w Polsce forma wsparcia komercjalizacji marek i produktów turystycznych regionu. W tym celu MROT wraz z ekspertami zewnętrznymi opracowała metodologię inkubowania inicjatyw turystycznych, która w 2023 będzie miała swoją premierę w praktyce.
Organizatorzy zapraszają do udziału w pilotażowej edycji Programu Inkubacji i Rozwoju Inicjatyw Turystycznych Mazowsza. Program nie tylko będzie uczył, jak stworzyć ofertę turystyczną, ale także sfinansuje m.in.: opiekę doradczą ekspertów i specjalistów w okresie inkubacji, powstanie strategii lub programu komercjalizacji produktu i marki oraz promocję inicjatywy w ramach działalności MROT.
Szkolenia
Włączenie programu szkoleń do LIT pozwoli na uporządkowanie działalności w zakresie przekazywania wiedzy i doświadczeń. Organizatorzy chcą nie tylko edukować, ale inspirować do tworzenia nowych inicjatyw turystycznych. Przede wszystkim będą stawiać na: nowoczesny marketing – w jaki sposób nie zgubić się w jego dynamicznym świecie; komercjalizację – która jest istotna dla rozwoju regionalnego Mazowsza; doświadczenia turystyczne – czyli jak zamieniać potencjał turystyczny Mazowsza na przeżycia do których turyści będą chcieli wracać.
Nabór do programu
W pilotażowej edycji Programu MROT zamierza wesprzeć do dwóch wybranych inicjatyw zestawem świadczeń o wartości do 50 tys. złotych każdy. Zakwalifikowane inicjatywy mogą liczyć na:
- doradztwo eksperta, pod którego kierunkiem powstanie dokument strategiczny marki lub produktu turystycznego;
- konsultacje dodatkowych ekspertów z różnych dziedzin specjalistycznych;
- opiekę organizacyjną MROT w postaci zapewnienia opiekuna inkubacji inicjatywy;
- organizację krajowego wyjazdu studyjnego dla członków inicjatywy;
- promocję inicjatywy przez MROT;
- możliwość uczestnictwa w organizowanych przez MROT szkoleniach, warsztatach i wyjazdach studyjnych na zasadach priorytetowych.
Inicjatywy można zgłaszać poprzez formularz zgłoszeniowy on-line. Oceniane będą pod względem formalnym i merytorycznym w dwóch etapach:
- I – ocena informacji zawartych w formularzu zgłoszeniowym;
- II – zaprezentowanie wybranych inicjatyw przed Komisją Oceniającą (w siedzibie MROT).
Organizatorzy czekają na zgłoszenia do 14 kwietnia 2023 roku. Wyniki oceny w pierwszym etapie ogłoszone zostaną do 26 kwietnia br, a prezentacje inicjatyw odbędą się do 10 maja br. Natomiast ogłoszenie zakwalifikowanych inicjatyw odbędzie się do 15 maja br.
Inkubacja wybranych inicjatyw rozpocznie się od negocjacji zakresu inkubacji oraz podpisania porozumienia z MROT, w którym określone zostaną szczegółowe działania wraz z ich harmonogramem. Inkubacja inicjatywy potrwa maksymalnie 40 tygodni i zakończy się w 2024 roku.
Wszyscy zainteresowani uczestnictwem w programie mogą wziąć udział w szkoleniu, podczas którego zaprezentowane zostaną zasady programu. Szkolenie odbędzie się w dniu 27 marca br. w formule on-line w godz. 12.00-14.00. Dodatkowe informacje dostępne są w biurze MROT pod numerem tel. 22 877 20 10.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty










