Niemcy najbardziej przyjaznym kierunkiem podróży w rankingu NBI
W rankingu Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2022 Niemcy po raz szósty z rzędu i po raz ósmy zajmują czołowe miejsce w rankingu 60 krajów świata. Niemcy osiągnęły rekord: żaden inny kraj nie znalazł się na pierwszym miejscu sześć razy z rzędu od czasu pierwszego badania przeprowadzonego przez NBI w 2008 roku.
W tym roku na drugim i trzecim miejscu plasują się Japonia i Kanada. Niemcy jako cel podróży z powodzeniem budują dobry image nawet w tak niestabilnym okresie inflacji, kryzysu gospodarczego, przezwyciężania następstw pandemii i konfliktów geopolitycznych.
„W obliczu obecnych wyzwań konkurencja między kierunkami turystycznymi jest coraz silniejsza, dlatego tym ważniejszy jest mocny wizerunek. NBI, dzięki analitycznemu przetwarzaniu danych i połączeniu z innymi badaniami rynkowymi, dostarcza nam cennych informacji na temat strategicznej pozycji naszego marketingu. W nadchodzącym roku, włączając nasze kluczowe obszary działania: cyfryzację i ekologię, będziemy kontynuować pozycjonowanie Niemiec jako zrównoważonego celu podróży” – powiedziała Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).
W kategoriach związanych z turystyką, Niemcy uzyskały wyjątkowo dobre wyniki w tematach „Budynki historyczne”, „Miasta” i „Kultura współczesna” (każdy 7. miejsce), a także „Dziedzictwo kulturowe” (9. miejsce). Niemcy jako kierunek turystyczny są postrzegane takimi przymiotnikami jak „edukacyjny” (42 proc. wskazań), „fascynujący” (32 proc.), czy „ ekscytujący” (30 proc.).
Niemcy zrównoważonym miejscem do wypoczynku
Także inne badania potwierdzają pozycję Niemiec jako zrównoważonego miejsca docelowego do wypoczynku. Niemcy zajmują 6. miejsce w rankingu SDG Index, który pokazuje postępy poszczególnych krajów w osiąganiu celów klimatycznych określonych przez ONZ oraz 5. miejsce w rankingu Travel & Tourism Development Index Światowego Forum Ekonomicznego. W rankingu YouGov Travel & Tourism Sustainability Ranking, Niemcy znalazły się w pierwszej 10. wszystkich krajów europejskich.
W badaniu IPK International przeprowadzonym na zlecenie DZT we wrześniu 2022 r. na 27 rynkach źródłowych ważnych dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, turyści zagraniczni na całym świecie oceniali zakres ofert pod względem ochrony klimatu i środowiska, a także zrównoważonego rozwoju. W tej analizie Niemcy zajęły 3. miejsce – za Szwajcarią i Szwecją, a przed Danią, Francją i Austrią.
Pozytywny wizerunek i konkurencyjna oferta odzwierciedlają zadowolenie klientów. Według Niemieckiego Monitora Jakości Turystyki (lipiec 2021 – kwiecień 2022), tzw. „Net Promoter Score” pokazuje, że prawdopodobieństwo polecenia Niemiec jako miejsca na wakacje przyjaciołom i znajomym wynosi +66 w skali od -100 do +100.
POWIĄZANE WPISY
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
22 kwietnia 2024
Zmiany w Greckiej Organizacji Turystycznej. Nikoletta Nikolopoulou odchodzi ze stanowiska
Nikoletta Nikolopoulou, dyrektorka Biura Greckiej Organizacji Turystycznej w Polsce i…
0 Komentarzy1 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty