Fly.pl: w maju „wielka czwórka” kierunków zgarnęła 70 proc. klientów
W maju wśród klientów fly.pl, 69,8 proc. rezerwowało wyjazdy do Turcji, Grecji, Egiptu lub Bułgarii. Przyniosło to 70 proc. miesięcznych obrotów. Na szóstej pozycji znalazła się Tunezja, na siódmej – Cypr.
W maju najwięcej klientów rezerwowało wyjazdy do Turcji – 28,5 proc., ich wpłaty stanowiły 32 proc. obrotów; do Grecji – 18,4 proc. (17,8 proc. obrotów), Egiptu – 12,3 proc. (11,4 proc. obrotów) i Bułgarii – 10,6 proc. (8,8 proc.).
Pozostałe najpopularniejsze kierunki w maju, to:
Hiszpania – 7,7 proc.
Tunezja – 6,8 proc.
Cypr – 3 proc.
Albania – 2 proc.
Malta – 1,8 proc.
Włochy – 1,7 proc.
Jeśli chodzi o obroty, to czołowa dziesiątka prezentuje się następująco:
Turcja – 32 proc.
Grecja – 17,8 proc.
Egipt – 11,4 proc.
Bułgaria – 8,8 proc.
Hiszpania – 8,5 proc.
Tunezja – 6,4 proc.
Cypr – 3,3 proc.
Włochy – 1,8 proc.
Albania – 1,6 proc.
Malta – 1,2 proc.
Najchętniej samolotem do hotelu 4* i 5* z ofertą all inlusive
W maju klienci najczęściej rezerwowali wyjazdy na czerwiec – 36,7 proc. i maj – 21. Lipcowe imprezy wybrało 19,6 proc klientów – 14,4 proc., sierpniowe – 14,1 proc, wrześniowe – 6,3 proc., zaś imprezami w październiku 2022 roku zainteresowanych było 1,5 proc.
96,8 proc. klientów wykupiło imprezy samolotowe, 2,2 proc. zdecydowało się na wyjazdy autokarowe, a 1 proc. na dojazd własny.
Zdecydowana większość wybrała hotele 4* (46 proc.) lub 5* (26 proc.), hotele 3* wybrało 25 proc.
Na formułę all inclusive zdecydowało się 77 proc. klientów, HB – 11 proc.
Średnia cena imprezy wyniosła w maju 7 096,72 zł (w kwietniu 6 234,38).
Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl, powiedział: „Wbrew niesprzyjającym czynnikom, takim jak wojna na Ukrainie, szalejąca inflacja i rosnące koszty, które powinny negatywnie wpływać na nastroje konsumenckie, maj okazał się rekordowy sprzedażowo. Skala popytu przerosła nasze oczekiwania i to mimo bardzo wysokich cen.
Odnotowaliśmy znaczny wzrost średniej ceny rezerwacji – z 6 234,38 zł w kwietniu do 7096,72 zł w maju. Pierwsze miejsce w sprzedaży w maju ze zdecydowaną przewagą zarówno pod względem liczby rezerwacji (28,5 proc.), jak i udziału w obrocie (32 proc.) zajmuje Turcja. Grecja znajduje się na drugim miejscu z wynikiem niższym o 10 punktów procentowych (18,4 proc.). Trzecie i czwarta pozycja należą do Egiptu (12,3 proc.) i Bułgarii (10,6 proc.). Zdecydowanie więcej osób wybrało też ofertę All Inclusive – 69 proc. w kwietniu i aż 77 proc. w maju.
Największym wyzwaniem obecnie jest obsłużenie bieżącego ruchu sprzedażowego oraz prognozowanie kolejnych miesięcy. Dopuszczamy wszystkie scenariusze – od wyhamowywania aktualnego boomu sprzedażowego po dalsze dynamiczne wzrosty zainteresowania klientów.
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty