Dziesiąta edycja Meetings Week Poland: o odbudowie i wartości branży spotkań oraz jej zrównoważonym rozwoju
Jubileuszowa edycja MWP odbyła się w formule hybrydowej w dniach 21-22 kwietnia w Muzeum J. Piłsudskiego w Sulejówku. Do udziału zostali zaproszeni prelegenci, którzy reprezentują wszystkie sektory rynku spotkań.
Program poruszył przede wszystkim tematy zrównoważonego rozwoju w przemyśle spotkań i wydarzeń. Oprócz tego podjęto dyskusję na temat wpływu wojny w Ukrainie na sytuację w branży. W trakcie eventu miały także miejsce praktyczne warsztaty z kompetencji managera niezbędnych w nowej branżowej rzeczywistości.
Okazja do rozwoju kariery w przemyśle spotkań
Pierwszego dnia w trakcie konferencji stowarzyszenia branżowe, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula i The Warsaw Voice przygotowały specjalne sesje. Wśród nich miejsce miało wydarzenie Future Leaders Forum, które jest organizowane dla utalentowanych studentów wiążących swoją przyszłość z przemysłem spotkań. To jedyna taka konferencja w całej Europie Środkowowschodniej dotycząca przemysłu spotkań, która jest skierowana dla studentów. Daje ona możliwość nie tylko do zawarcia nowych znajomości, ale też szansę na rozwijanie swojej kariery.
Hybrydowe dziś i jutro
Pierwsze spotkanie podczas wydarzenia zostało poświęcone konsekwencjom, jakie przynosi wirtualizacja i digitalizacja wydarzeń. Obok wojny w Ukrainie czynnikiem, jaki znacznie wpłynął na rynek spotkań, jest jego wirtualizacja, do której doszło w czasie pandemii. Oprócz pozytywnego wpływu i nowych możliwości organizowania spotkań, zauważono również negatywne konsekwencje eventów online. Jednym z nich jest obecnie zmniejszona ilość uczestników biorących udział w wydarzeniach stacjonarnych. Hybrydowe spotkania, konferencje czy kongresy pozostaną już z nami na stałe, stanowiąc odpowiedź na wyzwania jakie czekają całą branżę turystyczną.
Eko w eventach, czyli zmiany procesów organizacji wydarzeń
Stowarzyszenie Branży Eventowej przygotowało sesję poświęconą eko wydarzeniom i zrównoważonemu rozwojowi. W listopadzie 2021 roku branża eventowa została wpisana do strategii globalnych zmian na rzecz ochrony środowiska. Ekologiczne wydarzenia są przyszłością dla branży turystycznej, a także kierunkiem, do którego powinno zmierzać każde świadome przedsiębiorstwo. Na firmach, które nie zaczną dbać o ochronę środowiska stosując proekologiczne rozwiązania zarówno wewnątrz swoich organizacji, jak i podczas eventów zmiany wymusi świat i zjawiska globalne. SBE poprzez realizowanie swojej misji chce wprowadzić nowe trendy i edukować branżę. Jedną z koncepcji jest wprowadzenie „zielonych eventów” oraz „eko certyfikatów” dla wydarzeń, usług i produktów.
Targi narzędziem marketingu bezpośredniego
Zmieniająca się rzeczywistość pocovidowa wymusza na całej branży targowej wprowadzenie zmian. Oferowane są rozwiązania nie tylko dla wystawców, ale też dla zwiedzających. Obecne targi znacznie różnią się od tych, które miały miejsce jeszcze kilka lat temu. Oprócz najnowszych rozwiązań technologicznych, które dają nowe możliwości i często są atrakcją samą w sobie, zmienia się również formuła wydarzeń. Na pierwszy plan wysuwają się treści, sposoby komunikacji oraz doświadczenia, jakie targi mogą zaoferować uczestnikom. Oznacza to przede wszystkim nowe spojrzenie na korzyści z udziału w targach dla klientów.
Kobiety o… trendach, sukcesach i wellbeingu w organizacji
Ciekawą sesją, która wpisuje się także w Rok Kobiet w Turystyce była sesja „Kobiety o… trendach, sukcesach i wellbeingu w organizacji”. Pandemia Covid-19 w sposób szczególny dotknęła wszystkich pracowników branży spotkań, ale kobiety odczuły jej wpływ najbardziej. Redukcja etatów i obniżenie wynagrodzeń, niedogodności pracy zdalnej, przejęcie całkowitej odpowiedzialności za edukację swoich dzieci czy opieki nad starszymi członkami swoich rodzin. SKKP uważa, że odbudowa przemysłu spotkań po pandemii w głównej mierze zależy od dobrostanu kobiet – zapewnienia poczucia bezpieczeństwa i wzajemnego zaufania, zrównoważenia życia zawodowego i prywatnego. W trakcie tej sesji Magdalena Dyderska, liderka w dziale marketingu CEE Hydropolis i MPWiK SA we Wrocławiu zaprezentowała częściowe wyniki badań o roli kobiet w turystyce.
Organizatorami Meetings Week Poland jest Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, MPI Poland Chapter, Stowarzyszenie Branży Eventowej, Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel, SITE Poland, Polska Organizacja Turystyczna, Poland Convention Bureau, Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula, The Warsaw Voice oraz MeetingPlanner.pl. Oprócz nich do grona organizatorów dołączyła Polska Izba Przemysłu Targowego i Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether.
POWIĄZANE WPISY
24 lipca 2025
Zatorland zyskuje na popularności wśród Czechów i Słowaków
Zatorland, jeden z najczęściej odwiedzanych parków rozrywki w Małopolsce, od lat…
0 Komentarzy2 Minuty
23 lipca 2025
Gniezno: widowisko „Milenium Koronacji Bolesława Chrobrego” przyciągnie 12 tys. widzów
Obudzony z martwych Bolesław Chrobry zagra ze śmiercią w kości. 12 tysięcy widzów będzie…
0 Komentarzy1 Minuty
22 lipca 2025
Kasprowy Wierch – praktyczny przewodnik na sezon letni
W sezonie letnim Kasprowy Wierch pozostaje jednym z najważniejszych punktów na…
0 Komentarzy3 Minuty
21 lipca 2025
POT będzie promował turystykę na Pol’and’Rock Festival 2025
Podczas tegorocznego Pol’and’Rock Festival w Czaplinku, Polska Organizacja Turystyczna…
0 Komentarzy3 Minuty
16 lipca 2025
Piotr Borys o planie na 9,5 proc. PKB z turystyki. „Zmieniamy system zarządzania turystyką” [WYWIAD]
Dyskusja o wprowadzeniu opłaty turystycznej w Polsce wciąż trwa i – jak zapewnia Piotr…
0 Komentarzy22 Minuty
13 sierpnia 2025
Enter Air: pracownicy organizują się w ogólnokrajowy związek zawodowy
8 sierpnia 2025 roku zarząd Enter Air otrzymał informację o rozpoczęciu działalności…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
ESPT apeluje do premiera o powołanie Rady ds. Turystyki
Europejskie Stowarzyszenie Promocji Turystyki wystosowało do premiera Donalda Tuska…
0 Komentarzy3 Minuty
8 sierpnia 2025
Turystyczne Skarby Małopolski 2025 – startuje VII edycja konkursu!
Małopolska ponownie zaprasza do wspólnego odkrywania najpiękniejszych zakątków regionu!…
0 Komentarzy2 Minuty
8 sierpnia 2025
Zgłoszenia do II edycji Gąsiorów Turystyki do 30 sierpnia 2025 roku
II edycja Gąsiorów Turystyki to kolejna szansa dla młodych, ambitnych profesjonalistów z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 lipca 2025
Zatorland zyskuje na popularności wśród Czechów i Słowaków
Zatorland, jeden z najczęściej odwiedzanych parków rozrywki w Małopolsce, od lat…
0 Komentarzy2 Minuty
23 lipca 2025
Gniezno: widowisko „Milenium Koronacji Bolesława Chrobrego” przyciągnie 12 tys. widzów
Obudzony z martwych Bolesław Chrobry zagra ze śmiercią w kości. 12 tysięcy widzów będzie…
0 Komentarzy1 Minuty
22 lipca 2025
Kasprowy Wierch – praktyczny przewodnik na sezon letni
W sezonie letnim Kasprowy Wierch pozostaje jednym z najważniejszych punktów na…
0 Komentarzy3 Minuty
21 lipca 2025
POT będzie promował turystykę na Pol’and’Rock Festival 2025
Podczas tegorocznego Pol’and’Rock Festival w Czaplinku, Polska Organizacja Turystyczna…
0 Komentarzy3 Minuty
16 lipca 2025
Piotr Borys o planie na 9,5 proc. PKB z turystyki. „Zmieniamy system zarządzania turystyką” [WYWIAD]
Dyskusja o wprowadzeniu opłaty turystycznej w Polsce wciąż trwa i – jak zapewnia Piotr…
0 Komentarzy22 Minuty
13 sierpnia 2025
Enter Air: pracownicy organizują się w ogólnokrajowy związek zawodowy
8 sierpnia 2025 roku zarząd Enter Air otrzymał informację o rozpoczęciu działalności…
0 Komentarzy2 Minuty
12 sierpnia 2025
ESPT apeluje do premiera o powołanie Rady ds. Turystyki
Europejskie Stowarzyszenie Promocji Turystyki wystosowało do premiera Donalda Tuska…
0 Komentarzy3 Minuty
8 sierpnia 2025
Turystyczne Skarby Małopolski 2025 – startuje VII edycja konkursu!
Małopolska ponownie zaprasza do wspólnego odkrywania najpiękniejszych zakątków regionu!…
0 Komentarzy2 Minuty
8 sierpnia 2025
Zgłoszenia do II edycji Gąsiorów Turystyki do 30 sierpnia 2025 roku
II edycja Gąsiorów Turystyki to kolejna szansa dla młodych, ambitnych profesjonalistów z…
0 Komentarzy2 Minuty
24 lipca 2025
Zatorland zyskuje na popularności wśród Czechów i Słowaków
Zatorland, jeden z najczęściej odwiedzanych parków rozrywki w Małopolsce, od lat…
0 Komentarzy2 Minuty