Polecimy do Mostaru z Rego-Bis
Bośnia doczekała się wreszcie połączeń lotniczych z Polską, choć na początek jest to połączenie charterowe. Specjalizujący się w Bałkanach Rego-Bis jako pierwszy zdecydował się skorzystać z doskonałych perspektyw bośniackiego rynku.
Mostar jednym z najciekawszych kierunków bez regularnych lotów z Polski
Mostar niewątpliwie jest jedną z najciekawszych destynacji, które do tej pory nie mogły doczekać się połączeń lotniczych z Polską. Pisaliśmy już w przeszłości o możliwym koncepcie skorzystania z potencjału tej destynacji. LOT jednak, jak do tej pory pozostawał się dość ostrożny, także tanie linie na razie nie były w stanie się zdecydować. Choć odpowiednie rozmowy były dość długo prowadzone.
Mostar jest idealną destynacją na czasy popandemiczne,
Pierwszym z atutów Mostaru jest doskonałe skomunikowanie z wybrzeżem i to zarówno bośniackim (Neum), jak i Chorwackim (Makarska). Kolejnym jest możliwość uzyskania istotnego wsparcia od lokalnego lotniska, nie miało ono bowiem do tej pory zbyt wielu połączeń. Na tym nie koniec, jest bowiem jeszcze potencjał narciarski. Wszak w pobliskim Sarajewie odbywały się zimowe igrzyska 1984. Narciarska infrastruktura jest wciąż w Bośni bardzo solidna. Sam Mostar, to oczywiście także perełka architektoniczna UNESCO a wraz z górskimi terenami Bośni, to wspaniała opcja dla biur organizujących zarówno krótkie city breakowe wypady, jak i produkt MICE w ramach wyjazdów integracyjnych dla firm.
Na koniec niewątpliwa wisienka na torcie, czyli ruch pielgrzymkowy do Medjugorie. Jak wiemy wiele destynacji np. Lizbona z sukcesem żyją z potężnego potencjału związanego z tym segmentem. Potencjał tego ruchu pokazało też połączenie Ryanaira Kraków Lourdes. Tego typu ruch jest często niedoceniany, a może on skutecznie uzupełnić/wspomóc inne potencjały.
Rego-Bis dostrzegł wszystkie zalety Mostaru
Rego-Bis jako pierwszy wydaje się dostrzegać te wszystkie powyższe zalety Mostaru. Tour Operator przygotował bardzo szeroki wachlarz produktowy, który ma pomóc wypracować sukces nowego połączenia. Będziemy mieli bowiem klasyczną ofertę plażową, objazdówki a nawet gotowy produkt pielgrzymkowy. Ten ostatni wesprą lokalni touroperatorzy, którzy na Śląsku i w Małopolsce są wyjątkowo silni.
Rego Bis planuje też sprzedawać bilety lotnicze klientom indywidualnym, podobnie jak to czynią więksi touroperatorzy. Biuro od niedawna buduje swoją pozycję w dynamicznym pakietowaniu, tu także atrakcyjność Mostaru może zdziałać cuda.
Czarter od Rego-Bisu ma wystartować z Katowic jeszcze przed końcem roku szkolnego tj 21 czerwca, operowanie zaplanowane jest do końca września. Częstotliwość operacji – raz w tygodniu.
Ambasador Bośni wspiera projekt
Nowa ambasador Bośni Koviljka Špirić nie kryje entuzjazmu dla rozwoju połączeń lotniczych między Bośnią a Polską. Jest jasne, że bez połączeń lotniczych nie będzie wzrostu relacji turystycznych i biznesowych. Podczas Dyplomatycznego Otwarcia Roku zorganizowanego przez KIG można było zobaczyć z jakim entuzjazmem o nowych rejsach mówiła Pani Ambasador.
Z pewnością będzie ona mocno wspierała nowe połączenia pomagając w wydarzeniach edukacyjnych skierowanych do agentów w Polsce i organizacji podróży edukacyjnych typu fam trip do destynacji.
Rego-Bis przeciera szlaki
Rego-Bis jako lider na nowym rynku z pewnością spije śmietankę, jest też wielce prawdopodobne, że sukces połączenia z Katowic pozwoli na oferowanie lotów także z innych polskich miast. Warszawa wydaje się idealnym kandydatem na już. Rozbudowa oferty czarterowej utrudni myślenie LOT-u o połączeniu regularnym, ruch grupowy przyzwyczai się bowiem skutecznie do współpracy z touroperatorami na bazie czarterów. Mostar dla LOT-u to byłyby jeszcze inne dodatkowe możliwości tj. ruch przesiadkowy z Bośni, ruch narciarski zimą, a nawet potencjalna możliwość budowania oferty do Arabii Saudyjskiej via to miasto.
Ten ostatni kierunek będzie niewątpliwie jedną z przyszłych gwiazd na firmamencie turystyki wyjazdowej z Polski. Bośnia z pewnością może powtórzyć sukces innych mniejszych kierunków bałkańskich jak Czarnogóra czy Albania. Obydwie destynacje nie maja takiego magnesu, jakim jest sam w sobie Mostar.
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
29 kwietnia 2024
Corendon Airlines: nowe połączenie z Warszawy do Alanyi
Corendon poszerza siatkę połączeń z Polski. Nowością jest trasa z Warszawy do Alanyi,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty