Chorwacja – 13,8 mln gości w 2021 roku

W 2021 roku do Chorwacji przyjechało 13,8 mln gości o 77 proc. więcej niż w roku 2021. Wykupili oni 84,1 mln noclegów, o 55 proc. więcej niż rok wcześniej.
Goście zagraniczni zrealizowali 71,9 mln noclegów, a krajowi 12,3 mln noclegów.
To dane pochodzące z systemu eVisitor, który monitoruje ruch turystyczny generowany w obiektach komercyjnych i niekomercyjnych oraz czarterze żeglarskim. Porównując wyniki do 2019, w 2021 zrealizowano 67 proc. przyjazdów i 77 proc. noclegów.
Kristjan Staničić, Dyrektor Generalny Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej, powiedział: „Za nami drugi rok pandemii, w którym pomimo wyzwań, Chorwacja osiągnęła najlepszy wynik turystyczny w basenie Morza Śródziemnego. Jest to efekt konsekwentnej i ciężkiej pracy wszystkich pracowników sektora turystycznego. Podejmując szybkie i skoordynowane działania zapewnili oni naszemu krajowi status bezpiecznej i dobrze przygotowanej destynacji. W 2022 wchodzimy z ogromnym optymizmem, ale również z planami zakładającymi realizację 90 proc. ruchu turystycznego z rekordowego 2019 roku. Będziemy nadal pozycjonować Chorwację jako bezpieczny i zrównoważony kraj. Planujemy to osiągnąć dzięki celowanym kampaniom marketingowym i informacyjnym, które będą prowadzone przez cały rok z uwzględnieniem sytuacji epidemicznej na każdym z rynków” powiedział. Dobre wskaźniki ruchu turystycznego potwierdzają również wyniki finansowe, takie jak przychody z turystyki.”
Najwięcej noclegów zrealizowano w województwie istryjskim (23,5 mln), województwie splicko-dalmatyńskim (15,5 mln) i województwie primorsko-gorańskim (15,3 mln). Kolejne miejsca zajmują województwo zadarskie (12,7 mln), szybenicko-knińskie (5,9 mln) i dubrownicko-neretwiańskie (5,4 mln). Miastami, które przyciągnęły najwięcej odwiedzających były: Zagrzeb (638 tys. przyjazdów), Rovinj (549 tys.), Dubrownik (543 tys.), Split (529 tys.) oraz Poreč (431 tys.).
Jeśli chodzi o rynki, w 2021 roku najwięcej przyjazdów odnotowano z Niemiec (2,9 mln, 84 proc. wzrost w porównaniu do 2020).
Na drugim miejscu znaleźli się goście krajowi (2,3 mln, 41 proc. wzrost w porównaniu do 2020).
Kolejne miejsca zajęli: Słoweńcy (1,2 mln, wzrost o 18 proc. w porównaniu do 2020), Austriacy (1,1 mln, wzrost o 180 proc. w porównaniu do 2020), Polacy (1 mln, wzrost o 50 proc. w porównaniu do 2020) i Czesi (775 tys., 50 proc więcej w porównaniu do 2020).
W porównaniu z 2019 Polacy zrealizowali o 8 proc. więcej noclegów, Niemcy zrównali się z rekordowym 2019, Czesi zrealizowali 97 proc. noclegów, a Słoweńcy i Austriacy około 82 proc.
Nikolina Brnjac, Minister Turystyki i Sportu Republiki Chorwacji, skoemntowała„Gratulujemy wszystkim podmiotom branży turystycznej udanego roku. W 2021 Chorwacja ugruntowała wizerunek bezpiecznej i odpowiedzialnej destynacji, którą docenili nasi Goście. Oprócz bezpieczeństwa, zwłaszcza w dobie pandemii, Goście coraz częściej biorą pod uwagę zrównoważony rozwój, co staje się dla nich dodatkową motywacją do podróżowania. Aby jeszcze bardziej podkreślić nowy strategiczny kierunek rozwoju chorwackiej turystyki, Ministerstwo uruchamia specjalną platformę w języku angielskim poświęconą właśnie tej tematyce. Znajdą się tam informacje o ważnych dokumentach, źródłach finansowania, projektach, dobrych praktykach i certyfikatach ekologicznych, a także o innych ważnych działaniach podejmowanych przez podmioty w tym zakresie. W ramach tego projektu stworzono również specjalne oznaczenie dla zrównoważonego rozwoju turystyki chorwackiej, Croatia Naturally Yours (chorw. Hrvatska Prirodno Tvoja).
Chorwacja zaprasza polskie biura na webinar o parkach narodowych
POWIĄZANE WPISY
15 grudnia 2025
Sezon świąteczny w Korei Południowej 2025: jarmarki, koncerty i iluminacje
Zima w Korei Południowej przynosi bogactwo świątecznych jarmarków, iluminacji i wydarzeń…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty










