POT szuka nowego dyrektora ZOPOT w Sztokholmie

Polska Organizacja Turystyczna ogłosiła konkurs na stanowisko Dyrektora Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) z siedzibą w Sztokholmie. Nabór potrwa do 22 stycznia. Obecnie ośrodkiem kieruje Małgorzata Hudyma.
Dyrektor ZOPOT w Sztokholmie ma promować Polskę w Szwecji, Danii, Norwegii i Finlandii. Kandydat na to stanowisko powinien posiadać tytuł magistra; korzystać z pełni praw publicznych; nie być skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe; posiadać co najmniej 5-letni staż pracy w jednej z następujących dziedzin: w turystyce, marketingu, sprzedaży, public relations, administracji publicznej, dyplomacji, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym; posiadać udokumentowaną biegłą znajomość języka angielskiego i/lub języka szwedzkiego; posiadać prawo jazdy, co najmniej kategorii „B”.
Wśród wymagań dodatkowych znajdują się: znajomość zagadnień z zakresu komunikacji, marketingu i turystyki; znajomość polskiego rynku turystycznego w zakresie atrakcyjności turystycznej; umiejętność organizacji kampanii promocyjnych oraz zarządzania projektami; znajomość stosowania procedur ustawy Prawo zamówień publicznych; znajomość ustawy i statutu Polskiej Organizacji Turystycznej; umiejętność zarządzania personelem, pracy w zespole, nawiązywania kontaktów, radzenia sobie ze stresem.
Ponadto, warunkiem udziału w konkursie jest przedstawienie 3-5 stronicowej pracy pisemnej na temat: „Koncepcja komunikacji marketingowej (na rynkach skandynawskich) w roku 2022, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu pandemii na rynek turystyczny.” W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć ich tłumaczenie na język polski. Komisja Konkursowa w trakcie postępowania konkursowego może zwrócić się do kandydatów z prośbą o dostarczenie dokumentów związanych z toczącym się postępowaniem, a także zweryfikować znajomość języka obcego poprzez rozmowę w danym języku, ze specjalistą.
Umowa o pracę z wybraną osobą zawarta zostanie na czas określony, nie dłuższy niż 33 miesiące. Nowy dyrektor bądź dyrektorka pracę rozpocząć ma w marcu.
Wstępna kwalifikacja kandydatów odbędzie się na podstawie przesłanych dokumentów. Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną. O terminie i miejscu rozmowy kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
Oferty odrzucone zostaną zniszczone.
Zainteresowane osoby proszone są o przesłanie:
1. CV;
2. Listu motywacyjnego;
3. Kopii dokumentu potwierdzającego wykształcenie wyższe (dyplom);
4. Oświadczenia kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
5. Oświadczenia kandydata o niekaralności prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6. Oświadczenia o posiadaniu prawa jazdy co najmniej kategorii „B” oraz o posiadaniu doświadczenia w prowadzeniu samochodu w ruchu drogowym;
7. Kopii dokumentów potwierdzających co najmniej 5- letni staż pracy w jednej z następujących dziedzin: w turystyce, marketingu, sprzedaży, public relations, administracji publicznej, dyplomacji, w tym co najmniej 3-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym (świadectwa pracy, umowa o pracę, zaświadczenia, umowa- zlecenie, umowa o dzieło lub inne umowy cywilnoprawne, kontrakt menadżerski, opinie z miejsca pracy);
8. Kopii dokumentów potwierdzających biegłą znajomość języka angielskiego i/lub języka szwedzkiego np. dyplom ukończenia studiów lingwistycznych lub filologicznych, dyplom ukończenia nauczycielskiego kolegium języków obcych, świadectwo ukończenia szkoły za granicą z obcym językiem wykładowym, certyfikat, zaświadczenie, oświadczenie kandydata;
9. Pisemnego opracowania na temat: „ Koncepcja komunikacji marketingowej (na rynkach skandynawskich) w roku 2022, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu pandemii na rynek turystyczny”.
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty











Ciekaw jestem czy nadal tego samego? Przecież ten obecny jest pewnie wzorem dla wszystkich innych jak promować Polskę i jej atrakcje turystyczne. Prawdopodobnie pobił rekord, a nawet pewnie nie jeden. Ciekaw jestem, który z dyrektorów przeniósł POIT z reprezentacyjnej ulicy Kuntsgotan w Stockholmie do pół piwnicy w spokojnej dzielnicy, prawdopodobnie blisko Ambasady Polski.
Jak to jest możliwe, że przez tyle lat POT nie mógł znaleźć właściwej osoby na to stanowisko? Po prostu nie chciał. Po mojej przygodzie z przed lat kiedy to ubiegałem się o takie stanowisko tylko, że na innym rynku i spełniłem wszelkie postawione wymagania to na koniec postępowania nawet nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Uświadomiło to mi wtedy rzeczywista sytuację w POT. W COIT było podobnie – nagradzanymi restauracjami w konkursie „Srebrnej patelni” były restauracje wyłącznie te których właściciele sponsorowali ten konkurs. To prowadziło do tego, ze restauracja 3* była nagradzana tym tytułem, a inna 5* pomijana. Znam to z autopsji.