Zmiany w systemach rezerwacyjnych ITAKI

Itaka odpowiadając na aktualne potrzeby rynku oraz sygnały docierające z sieci sprzedaży w systemach rezerwacyjnych, wprowadziła zmiany dotyczące obsługi ofert z ostatnimi dostępnymi miejscami w samolotach lub hotelach. W takich sytuacjach będzie możliwe jedynie założenie statusu „Quote” lub rezerwacji potwierdzonej.
„Quote” to wewnętrzna, techniczna nazwa nowego statusu rezerwacji. Jest jedną z nowych opcji funkcjonalności systemu rezerwacyjnego. W komunikacji z klientem sprzedawcy używają określenia „Oferta do opłacenia”. To nowoczesny rodzaj rezerwacji czasowej, którą można założyć nawet do ostatniej chwili przed wylotem, czyli wtedy, gdy nie ma już możliwości założenia rezerwacji opcjonalnej. „Quote” jest skutecznym narzędziem, dzięki któremu zostanie wyeliminowany problem związany z nieefektywnością rezerwacji opcjonalnych, wydłużonym procesem obsługi klienta czy brakiem możliwości sprzedaży miejsc zablokowanych w systemie rezerwacyjnym.
Dzięki „Quote” ostatnie miejsca w samolocie bądź w hotelach nie są blokowane w systemie rezerwacyjnym, przez co klient widzi większą dostępność ofert. Dla sprzedawców to usprawnienie obsługi rezerwacji i płatności online na odległość, w przypadkach, gdy rezerwacja opcjonalna nie może zostać już założona, bo został krótki czas do wylotu.
Do użytku weszła w sezonie letnim br. Pierwotnie testowana była w systemie własnym Itaki, a obecnie działa już na całą sieć partnerów – dla każdego w taki sam sposób i na tych samych warunkach. Decydując się na wprowadzenie powyższych zmian spełniane zostają postulaty partnerów handlowych Itaki o ujednolicenie warunków rezerwacji dla wszystkich kanałów sprzedaży: biur agencyjnych, franchisingowych, własnych oraz sprzedaży online.
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
PLL LOT ogłaszają nabór do 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę Dyplomową
PLL LOT zapraszają studentów do udziału w 4. edycji Konkursu na Najlepszą Pracę…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Wystartował program Future Professionals dla młodych talentów branży MICE
Wystartował program mentoringowy Future Professionals dla młodych talentów branży MICE. W…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
Rankomat: Większość Polaków przywita Nowy Rok w domowym gronie
Większość Polaków planuje powitać Nowy Rok w domowym zaciszu – wynika z badania…
0 Komentarzy3 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Travelist: Wysokie zainteresowanie feriami 2026. Ceny nieznacznie wzrosły
Rynek wyjazdów na ferie zimowe 2026 pozostaje stabilny – wynika z analizy Travelist.pl.…
0 Komentarzy4 Minuty
15 grudnia 2025
Ryanair przedstawia najpopularniejsze kierunki Polaków w okresie świątecznym
W okresie świąteczno-noworocznym Polacy najchętniej wybierają Włochy, Hiszpanię i Maltę,…
0 Komentarzy3 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty










