Dwa łódzkie muzea na jednym bilecie

Od września Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi oraz Muzeum Miasta Łodzi będzie można zwiedzać z jednym biletem wstępu. Wspólny bilet obejmie pełną ofertę wystawienniczą Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi i wszystkie wystawy prezentowane w głównym gmachu Muzeum Miasta Łodzi – Pałacu Izraela Poznańskiego oraz w Muzeum Sportu i Turystyki.
Bilet normalny będzie kosztował 36 złotych, natomiast ulgowy – 18 złotych. Tak skalkulowane ceny pozwolą nie tylko zaoszczędzić zwiedzającym na zakupie biletu, ale także zachęcą do wizyty w partnerskim muzeum, wywołując efekt synergii. Wspólny bilet upoważnia do jednorazowego wstępu do każdego z muzeów i będzie ważny 7 dni kalendarzowych (z wyłączeniem poniedziałków, kiedy muzea są nieczynne) od momentu zakupu. A nabyć go będzie można w kasach obu instytucji.
Aneta Dalbiak, Dyrektor Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, powiedziała: „Łączymy siły, żeby pokazać jak wiele mamy do zaoferowania mieszkańcom Łodzi i turystom. Wspólny bilet to pierwszy krok na drodze naszej ścisłej współpracy, którą już dzisiaj tym pierwszym partnerskim działaniem zapowiadamy.”
Zarówno Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, jak i Muzeum Miasta Łodzi należą do najchętniej odwiedzanych miejsc na turystycznej mapie regionu. Obie instytucje są wizytówką miasta i świadectwem jego burzliwych dziejów. Kultywują pamięć XIX i XX-wiecznej Łodzi, popularyzując jej kulturowe i przemysłowe dziedzictwo. Ich oferta programowa tworzy wielowątkową choć jednocześnie komplementarną i spójną opowieść o pionierach industrializacji, o miastotwórczej roli przemysłu włókienniczego, codziennym życiu mieszkańców Łodzi a także konsekwencjach tej historii, która trwale i na każdej płaszczyźnie zmieniła obraz miasta, odciskając na jego współczesności swoje piętno.
Magda Komarzeniec, dyrektor Muzeum Miasta Łodzi, dodała: „Zależy nam na wypracowaniu spójnej i uzupełniającej się oferty dla zwiedzających. Jasny podział tematów i wątków podejmowanych przez oba muzea a także podejmowane razem inicjatywy, takie jak: wspólny bilet, pozwolą nam działać synergicznie i z powodzeniem przekierowywać do siebie nawzajem odwiedzających.”
www.cmwl.pl
www.muzeum-lodz.pl
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Sopocka Organizacja Turystyczna zaprasza do udziału w „Sopockich Perłach”
Sopocka Organizacja Turystyczna rozpoczyna siódmą edycję konkursu „Sopockie Perły”.…
0 Komentarzy1 Minuty
5 grudnia 2025
Sezon narciarski w Wiśle otwarty. Skolnity gotowy na narciarzy
Sezon narciarski na stacji Skolnity w Wiśle rozpocznie się dziś, 5 grudnia, o godzinie…
0 Komentarzy1 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
4 grudnia 2025
Travelist.pl rusza z zimowym konkursem fotograficznym
Travelist.pl uruchomił konkurs fotograficzny „Jedź na ferie - wygraj wakacje”, w którym…
0 Komentarzy2 Minuty
4 grudnia 2025
Accor mianuje Karelle Lamouche CEO na Europę i Afrykę Północną
Grupa hotelowa Accor ogłosiła powołanie Karelle Lamouche na stanowisko CEO…
0 Komentarzy2 Minuty
3 grudnia 2025
Rusza 8. edycja konkursu fotograficznego #LubelskieTravel
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna otwiera nabór do kolejnej edycji konkursu…
0 Komentarzy1 Minuty










