Koreańska super aplikacja travelowa Yanolja łapie kolejne miliardy to będzie wzór dla rynku

Czy super aplikacje zawładną travelowym rynkiem ? Ekspansja Yanolja w Korei a także plany Air Asia dają do myślenia.
Najbardziej popularna w Korei super aplikacja travelowa Yanolja pochwaliła się kolejną rundą finansowania. Otrzyma od japońskiego funduszu Softbank niebagatelną kwotę 1.7 mld dolarów.
Super aplikacje jako one stop shop święcą triumfy w Korei
Jak powszechnie wiadomo Koreańczycy są obsesjonatami na punkcie technologii. Życie w cyfrowym świecie osiągnęło najwyższy poziom właśnie w tym regionie globu. Warto więc rzucić okiem na to, co dzieje się w obszarze travel, być może te trendy przyjdą do nas szybciej, niż się wydaje.
Yanolja jako one stop shop – podejście twórców super aplikacji jest bardzo sensowne
Chcą oni by klient za jej pośrednictwem zaspokajał wszystkie potrzeby związane zarówno z klasycznym podróżowaniem, jak i codzinnym spędzaniem wolnego czasu. W aplikacji mamy, więc klasyczne usługi rezerwacji biletów, hoteli czy parków rozrywki. Uwypuklone są też najbardziej atrakcyjne destynacje krajowe takie jak Busan czy Jeju.
Obok turystycznego contentu bardzo mocno promowany jest ten związany z codziennym spędzaniem wolnego czasu. Mamy więc możliwość rezerwacji restauracji albo po prostu grania w najpopularniejsze mobilne gry. Wszystkie ważne potrzeby z zakresu spędzania wolnego czasu możemy zrealizować za pośrednictwem tej jednej super aplikacji.
Takie podejście przypadło do gustu użytkowników Yanolja cieszy się statusem Unicorna
Takie podejście do cyfrowej konsumpcji zdaje się bardzo podobać użytkownikom. Aplikacja rozwijają się w ekspotencjalnym tempie. Już w 2019 roku osiągnęła status Unicorna, tj. spółki wycenianej na miliard dolarów. Wtedy właśnie w aplikacje zainwestował Booking holding, wykładając 180 milionów dolarów. Obecna inwestycja anonsowana przez Softbank jest prawie 10 krotnie większa. Z takimi środkami super aplikacja z pewnością przyśpieszy swoją ekspansję.
Czy w Polsce możliwe są podobne rozwiązania, użytkownicy chcieliby wielu usług w 1 miejscu
Można spekulować, czy w Polsce możliwe jest podobne rozwiązanie. Z pewnością integracja wielu usług w jednym miejscu ma sens. Połączenie rezerwacji contentu stricte turystycznego z innymi (restauracyjnym) mogłoby dać dobre rezultaty. Taki przykładowy mix eSky, Panek Carsharing, Travelista, Pyszne.pl, Sky Casha dałby wiele użytecznego contentu w jednym miejscu. Droga do takiej integracji wydaje się jednak daleka.
Choć można pokusić się o próbę na mniejszej skali np. w obszarze transportu synergie wydają się oczywiste. Integracja Yanosika, Jak Dojadę, Sky Casha i Panka byłaby naprawdę jakościową zmianą. Może Koreańczycy pokażą nam jak to robić.
Wielkie travelowe brandy w Azji chcą być liderami E-commerce Air Asia ma wytyczyć ścieżkę
Swego czasu bardzo głośno było o planach potentata przewozów lotniczych w Azji, Air Asia uruchomienia wielkiej e-commercowej maszyny, której podstawom miała być wielomilionowa baza klientów przewoźnika. Tu także pojawiła się koncepcja super aplikacji. Ostatnio głośno o jej wejściu na rynek dystrybucji produktów spożywczych w Singapurze.
Ale z pewnością nie jest to jedyny pomysł na rozwój. Air Asia jasno deklaruje, iż Super App ma być pomysłem na uniezależnienie się od biznesu lotniczego, sam czas COVID-u miał być wykorzystany przez przewoźnika głównie na rozwój super aplikacji. Na razie w odróżnieniu od Azji, europejskim przewoźnikom nie udało się choćby skutecznie sprzedawać pakietów wakacyjnych. Porażki na tym polu odnotowały Wizz Air i Ryanair. Być może było po prostu za wcześnie.
Azja wydaje się być zwykle kilka lat do przodu przed nami jeżeli chodzi o cyfrowe/e-commercowe trendy. Zobaczymy, czy podejście ala Super Aplikacja, doczeka się pierwszych realizacji także u nas i jak to wpłynie na obraz turystycznego rynku.
POWIĄZANE WPISY
16 grudnia 2025
Gąsiory Turystyki 2025 przyznane! Poznajcie młode talenty polskiej branży turystycznej
W drugiej edycji konkursu Gąsiory Turystyki ponownie nagrodziliśmy nowe talenty branży…
0 Komentarzy6 Minuty
16 grudnia 2025
Blisko 200 agentów na Wielkiej Gali Nekera: sukcesy, wyróżnienia i plany na przyszłość
Blisko 200 agentów turystycznych oraz partnerzy biznesowi i przedstawiciele mediów wzięli…
0 Komentarzy2 Minuty
16 grudnia 2025
eSky: Rośnie zainteresowanie zimowymi wyjazdami do Hiszpanii, Portugalii i Maroka
Polacy coraz częściej planują ferie zimowe poza krajem, wybierając kierunki o…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Polscy turyści na drugim miejscu na Słowacji
Na konferencji prasowej w Warszawie przedstawiciele Slovakia Travel i Tatry Mountain…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Malta w czołówce wyborów użytkowników eSky
Malta od lat przyciąga Polaków swoją historią, śródziemnomorskim klimatem i urokiem. W…
0 Komentarzy2 Minuty
15 grudnia 2025
Sezon świąteczny w Korei Południowej 2025: jarmarki, koncerty i iluminacje
Zima w Korei Południowej przynosi bogactwo świątecznych jarmarków, iluminacji i wydarzeń…
0 Komentarzy3 Minuty
12 grudnia 2025
eSky: Rok 2026 sprzyja podróżom. Polacy mogą wykorzystać do 61 dni wolnych
Według danych eSky, rok 2026 stwarza Polakom okazję do maksymalnego wykorzystania dni…
0 Komentarzy3 Minuty
8 grudnia 2025
Fly.pl partnerem V Gali Waszej Turystyki
9 stycznia 2026 roku w Warszawie odbędzie się V Gala Waszej Turystyki, podczas której…
0 Komentarzy1 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
1 Komentarz2 Minuty










