Pokemony zapromują Warszawę potencjał gier w promocji turystycznej wciąż niewykorzystany
Pokemonowy event zawita do stolicy już w następny weekend. Może być przyczynkiem by spojrzeć na gry jako narzędzie promocji destynacji ?
Już 17-18 lipca Warszawa będzie jednym z miast organizatorów Pokemon Go Fest. Pokemonowy event po raz pierwszy zawita do Polski. Aktywnie w pozyskania tego wydarzenia angażowały się jednostki promujące destynacje w tym przypadku warszawski WOT. To w dużej mierze dzięki ich staraniom gracze będą mogli zapolować na unikalne Pokemony w Warszawie. Z pewnością organizacja wydarzenia w stolicy to także ukłon w stronę polskich graczy Pokemon Go i You-Tuberów w pocie czoła promujących tą grę.
Pokemon Go Fest – okazja do promocji destynacji zarówno w Polsce, jak i zagranicą
Gra Pokemon GO ma swoich wiernych fanów, jest ich też dość sporo w Polsce. O aktywność tego środowiska dbają też współpracujący z producentem gier You-Tuberzy m.in. Kushi. Zapewne to także dzięki ich aktywności doczekaliśmy się edycji Go Festu w polskim mieście.
Go Fest to rodzaj specjalnego, biletowanego wydarzenia, podczas którego gracze uzyskują możliwość zapolowania na specjalne niedostępne w innych okolicznościach Pokemony. Zwykle jest też, tak że normalnie rzadko występujące Pokemony są dużo łatwiejsze do załapania podczas tego typu wydarzenia. Organizatorzy dbają o to by uczestnicy dostali coś unikalnego.
Społeczność graczy Pokemon Go jest bardzo mobilna i zdeterminowana. Z pewnością wielu z nich nie przepuści takiego wydarzenia jak Pokemon Go Fest w Warszawie.
Jest to też doskonała okazja do promocji Warszawy i jej turystycznych atrakcji. Takowa mogłaby, by być skierowana zarówno / przede wszystkim do mieszkańców innych polskich miast, jak i samych warszawiaków. W epoce przed COVID-owej można byłoby się też pokusić o promocje w bliskiej zagranicy. Pokemonowi fani z krajów bałtyckich, Białorusi, Litwy czy Słowacji z pewnością byliby chętni na to by przejechać na to wydążenie do Warszawy. Zaangażowanie przewoźników kolejowych, autobusowych i lotniczych w projekt też wydaje się wielce zasadne.
Pokemon Go to także szansa dla poszczególnych atrakcji Mazowsza?
W przeszłości niektóre komercyjne podmioty jak centra handlowe starały się przyciągać młodych graczy możliwościami jakie dawał im Pokemon Go. Nie słyszeliśmy jednak, by o takowe starały się turystyczne atrakcje.
Można sobie bowiem wyobrazić uzgodnienie z twórcami gry umiejscowienia np. gniazd rzadkich pokemonów w obrębie turystycznej atrakcji.
Pokemony smocze mogły by np. występować w okolicach zamków, jak Zamek Czersk, a te wodne w okolicy wiślanych plaż. Z pewnością byłby to dodatkowy magnes dla młodych graczy by spędzić więcej czasu w danej atrakcji.
Gry jako narzędzie promocji turystycznej – są pierwsze jaskółki, ale boom dopiero nadejdzie
Pisaliśmy już o możliwościach jakie potencjalnie niesie promocja turystyczna wkomponowana w gry.
Gry jako narzędzie do promocji regionów/ parków narodowych i lokalnych atrakcji turystycznych
Decydenci powinni poważnie pomyśleć o tych możliwościach, szczególnie że Polska branża gamingowa rozwija się naprawdę dynamicznie. Szczególnie w obszarze gier drogi, ale także symulatorów otwierają się możliwości i synergię dla turystyki.
Podczas wirtualnej podróży możemy przecież zwiedzać określone atrakcje turystyczne. W ten sposób można inspirować do prawdziwej realnej podróży do promowanej destynacji. Efekt product placement wydaje się tu ewidentny.
Co ciekawe pierwsi polscy producenci już próbują nawiązywać podobne sojusze. Studio Brave Lamb właśnie ogłosiło partnerstwo z prestiżowym Muzeum I Wojny Światowej z Wielkiej Brytanii.
Brave Lamb Studio rozpoczyna współpracę z Imperial War Museums przy grze War Hospital
Zapewni ono zarówno partnerstwo merytoryczne, jak i promocje dla planowanej gry z gatunku Indie, War Hospital. Mimo iż tematyka pierwszej wojny światowej nie jest w Polsce tą, która przyciąga zainteresowanie to warto jednak odnotować tego rodzaju prestiżowy marketingowy sojusz.
Już za moment pojawi się też dobrze zapowiadająca się gra Chernobyl Liquidators, to może być potencjalna okazja by zapromować wycieczki do Prypeci w partnerstwie z którymś z polskich tour operatorów.
Wskazana wyżej umowa Brave Lamb to wskazówka dla polskich turystycznych decydentów, do szukania podobnych okazji. Gry niosą za sobą bardzo duży potencjał dotarcia, co ciekawe grają w nie, nie tylko najmłodsi. Sporo jest gier ogrywanych przez całe rodziny, czy pokolenie 40+, jest to z pewnością ciekawy target dla organizacji i atrakcji turystycznych. Czekamy na Pokemon Go Fest Warsaw i poziom zainteresowania jaki wygeneruje wśród graczy, z pewnością da się to zauważyć na warszawskich ulicach już 17-18 lipca.
Sukces tego wydarzenia będzie z pewnością ciekawym Case Study dla całej branży turystycznej w Polsce, miejmy nadzieje iż producent gry pozwoli pochwalić się WOT materiałem analitycznym.
POWIĄZANE WPISY
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
Majówka last minute: rekordowy wzrost wyjazdów i duże zainteresowanie pięciogwiazdkowymi hotelami
Rezerwacji na tegoroczną majówkę na dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem jest już więcej…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty