Szlak Cha – Ka – Bi będzie promował Podlasie
Jedną z nowych propozycji turystycznych promujących subregion podlaski jest koncepcja szlaku aktywnej turystyki wodnej CHa – KA – Bi. Pod tą oryginalną nazwą kryją się największe atrakcje tej części kraju – Czarna Hańcza, Kanał Augustowski i Biebrza.
Czarna Hańcza jedna z najbardziej urokliwych rzek na spływy kajakowe, Biebrza w największym w Polsce parku narodowym to raj dla miłośników przyrody a łącznikiem pomiędzy tymi rzekami jest Kanał Augustowski. To Pomnik Historii, jeden z największych zabytków hydrotechnicznych w Polsce powstały w I poł XIX w. jednocześnie umożliwiający przekroczenie granicy z Białorusią na znajdującym się na śluzie Kurzyniec przejściu wodno – pieszo – rowerowym.
Inaugurację tego szlaku zaplanowano na 11 czerwca w Augustowie. Podczas odbywającej się wówczas konferencji, uczestnicy omówią najważniejsze wyzwania z którymi wszyscy interesariusze muszą się zmierzyć oraz podpiszą wspólną deklarację. Będzie ona wyznaczała najważniejsze kierunki działań jej sygnatariuszy zgodnie z zasadą, że razem można więcej i lepiej.
Należy w zgodzie z naturą właściwie zagospodarować obie rzeki i Kanał począwszy od budowy infrastruktury nie tylko dla wodniaków, tworzenia nowych szlaków turystycznych, przygotowywania aplikacji mobilnych aż po działania promocyjne. Niezwykle istotne jest to, aby te działania prowadzić w sposób skoordynowany, we współpracy samorządów lokalnych, przedsiębiorców i podmiotów, od których zależy rozwój obszaru.
W konferencji wezmą udział samorządowcy terenów przylegających do tych akwenów wodnych, władze parków narodowych, przedsiębiorcy, przedstawiciele organizacji turystycznych zarówno ogólnokrajowych, regionalnych i lokalnych.
Organizatorem konferencji jest Lokalna Grupa Działania „Kanał Augustowski” a Partnerem strategicznym Marszałek Województwa Podlaskiego
POWIĄZANE WPISY
7 maja 2024
GTM Chemnitz: 5 254 spotkań branżowych i 97 proc. pozytywnych opinii
50. workshop Germany Travel Mart (GTM) w Chemnitz było według Niemieckiej Centrali…
0 Komentarzy4 Minuty
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
Jak ktoś chce dla projektu Szlaku Turystycznego przygotowywać aplikacje mobilne to powinien wziąć głęboki oddech i przemyśleć to jeszcze raz. Jeżeli nadal mu wyjdzie, że aplikacje mobilne to dobry pomysł to może od razu ten budżet na nie przeznaczony przekazać na Dom Dziecka w regionie albo na schronisko dla zwierząt – więcej dobrego to przyniesie… O tempora, o mores.