Działania marketingowe, które pozwalają pomnażać przychody w czasie COVID
W czasach, kiedy mamy do czynienia z kryzysem gospodarczym, a kolejne firmy upadają, warto poszukać sposobów na rozwój biznesu, który pomoże utrzymać się na rynku. Koronawirus to duże zagrożenie, a jednocześnie szansa, aby wykazać się zrozumieniem i odpowiedzieć na potrzeby klientów w nowej rzeczywistości.
Sprawdziliśmy jak radzą sobie firmy, które mimo kryzysu generują stałe przychody. Jak wyglądają ich działania marketingowe? Jak udaje im się pozyskać nowych klientów? Zauważyliśmy 10 tendencji:
1. Przenoszenie wszystkich aspektów działalności oraz komunikacji z klientem do internetu. Optymalizacja strony internetowej oraz poprawa jakości prezentowanych treści.
2. Wsparcie walki z koronawirusem oraz relacjonowanie tego w mediach społecznościowych.
3. Wsparcie klientów w nowej sytuacji, ułatwienie pozostawania w domach. Bezpłatne dostawy do domu, paczkomatów.
4. Organizowanie webinarów oraz eventów online. Darmowe porady online, które budują zaufanie u potencjalnych klientów.
5. Angażowanie się w media społecznościowe. Aktywność na kontach zwiększa szanse na dotarcie do nowych klientów. Ludzie są spragnieni kontaktów towarzyskich i spędzają dużo czasu na różnych komunikatorach internetowych.
6. Promocje produktów, które ułatwiają pracę i naukę zdalną.
7. Oferowanie porad i produktów, które pomagają radzić sobie ze stresem i strachem związanym z izolacją. Pomaganie w budowaniu poczucia bezpieczeństwa, spokoju i stabilności.
8. Zorganizowanie szybkiej, bezkontaktowej dostawy produktów.
9. Jasny, szczery przekaz, pozytywna komunikacja i budowanie więzi z klientami.
10. Transmisje wideo, budowanie relacji, transparentnego wizerunku oraz wzbudzanie sympatii u klientów.
Jak w czasie kryzysu zarabiają firmy w poszczególnych branżach?
Firmy, aby uniknąć bankructwa, często muszą modyfikować lub zmieniać profil działalności. W wielu przypadkach pandemia wpłynęła na szybsze wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań. Warto przyglądać się nastrojom społecznym i szukać sposobu na rozwój swojej firmy. Poniżej podajemy przykłady działalności, które dobrze wykorzystały obecną sytuację i odnoszą sukcesy.
Wypożyczalnie aut
W dobie ograniczeń wciąż marzymy o podróżach. Jednym z najlepszych i najbezpieczniejszych sposobów na wyrwanie się z domu na kilka dni jest wynajem campera i innych pojazdów kempingowych. Dlatego mnóstwo wypożyczalni pojazdów poszerzyło ofertę o taką opcję.
Dużą popularnością cieszą się również firmy, które zajmują się przerabianiem aut dostawczych na pojazdy kempingowe. Dobrym pomysłem na biznes jest również sklep, który oferuje akcesoria i części zamienne do camperów.
Lokale gastronomiczne
Koronawirus sprawił, że wielu ludzi musi godzić pracę zdalną z opieką nad dziećmi. Trudno o znalezienie czasu na przygotowywanie zbilansowanych dań. Wciąż jednak zależy nam na smacznych, pełnowartościowych posiłkach.
Lokale, który przygotowują dania na wynos oszczędzają mnóstwo funduszy w porównaniu do tradycyjnej restauracji. Produkcja i sprzedaż żywności musi odbywać się z zachowaniem wszystkich zasad epidemiologicznych i sanitarnych. Dania przygotowywane w restauracji powinny trafiać do bezpiecznych trwałych opakowań.
Do każdego zamówienia warto dołączać ulotkę z ofertą restauracji. Dobrym pomysłem jest również program lojalnościowy dla klientów, który zachęca do częstszych zamówień.
W obecnych czasach warto otworzyć również lokalną piekarnię lub cukiernię. Cały biznes możesz prowadzić za pośrednictwem internetu i portali społecznościowych. Wszyscy uwielbiamy świeże wypieki dobrej jakości. Możesz kompletować zamówienia dzień wcześniej do określonej godziny, tak aby rano dostarczyć gorące pieczywo klientom.
Firmy e-grocery
W czasie koronawirusa, chętnie korzystamy z firm, które dostarczają artykuły spożywcze, kosmetyki oraz chemię gospodarczą pod nasze drzwi. Spółki e-grocery dostosowały się do potrzeb klientów (więcej terminów dostaw, płatności online, dostawa bezkontaktowa, dezynfekcja pomieszczeń, samochodów oraz skrzynek na produkty itd.).
Firmy, które zadbały o ciekawą ofertę, bezpieczeństwo klientów oraz pracowników, pomnażają zyski od początku pandemii.
Firmy sprzątające
W obecnych czasach najwięcej czasu spędzamy w domu. Tutaj pracujemy, odpoczywamy, uczymy się. Własne mieszkanie zastępuje nam miejsca, które do tej pory odwiedzaliśmy na co dzień. Nic dziwnego, że częściej potrzebujemy sprzątania w domu. Mało kto ma czas i chęci, aby samemu robić to regularnie. Sprawa staje się jeszcze bardziej skomplikowana dla osób, które mają na głowie dzieci, zwierzęta domowe, pracę, zajęcia dodatkowe itd. Właśnie dlatego firmy sprzątające mnożą zyski w obecnych czasach. Wiele osób przenosi swój biznes do domu, zaprasza tam kontrahentów, organizuje spotkania. Dlatego w pakiet usług warto dołączyć dezynfekcję pomieszczeń.
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty
23 kwietnia 2024
Wiener: Polacy na majówkę zaciskają pasa. Większość zostanie w domu
Tegoroczna majówka będzie długa – biorąc trzy dni urlopu możemy przedłużyć weekend do…
0 Komentarzy5 Minuty
22 kwietnia 2024
Jak się zabezpieczyć w razie rezygnacji lub przerwania podróży?
Podróżowanie jest niesamowitą przygodą, ale czasami mogą zdarzyć się nieprzewidziane…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
Wizz MultiPass dostępny z wydłużonym okresem subskrypcji. Ceny zaczynają się od 279 zł
Wizz Air zakończył okres próbny pierwszego w Europie planu subskrypcji lotów i włącza…
0 Komentarzy4 Minuty
18 kwietnia 2024
GAR zorganizował drugi jarmark turystyczny we Wrocławiu. Nowa formuła spotkań branżowych
GAR, czyli konsorcjum polskich przedstawicielstw reprezentujących zagraniczne firmy…
0 Komentarzy1 Minuta