Celebryci polecają wypoczynek na Śląsku
#WybieramSlaskie – to hasło nowej kampanii przygotowanej przez Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego i Śląską Organizację Turystyczną z udziałem znanych i lubianych postaci związanych z regionem. Akcja potrwa do końca wakacji.
To pierwsza kampania, do której zostały zaproszone powszechnie znane osoby z województwa śląskiego, stając się niejako ambasadorami marki Śląskie.
Osobistości ze świata sportu, muzyki, kultury czy nauki zostały poproszone o pokazanie swoich ulubionych miejsc w regionie i zachęcenie turystów do odwiedzenia Beskidów, Śląska Cieszyńskiego, Krainy Górnej Odry, Szlaku Zabytków Techniki, Jasnej Góry, Jury Krakowsko-Częstochowskiej i innych wyjątkowych miejsc w regionie. W pierwszej odsłonie kampanii znaleźli się: Bracia Golec, prezydent Światowej Organizacji Antydopingowej WADA Witold Bańka, popularyzator nauki Tomasz Rożek, śląski kuchmistrz Remigiusz Rączka, Ojcowie Paulini z Jasnej Góry. Druga odsłona kampanii ujawni kolejnych miłośników regionu.
„Z samego serca Beskidów pozdrawiają bracia Łukasz i Paweł Golec. Mamy tu piękne, czyste góry, pełne folkloru i kultury. Mamy też niepowtarzalny górski klimat oraz krzepiącą kwaśnicę! My #WybieramySlaskie – wybier i Ty. Hej!” – tak do odwiedzenia najpiękniejszych górskich pasm w województwie, zapraszają w spocie promocyjnym muzycy z GolecuOrkiestra.
Województwo śląskie z roku na rok staje się coraz bardziej atrakcyjne turystycznie. W 2018 roku rekordowa liczba ponad 5,7 mln osób wybrało wypoczynek na weekend lub dłuższy pobyt właśnie tutaj i skorzystało z różnorodności krajobrazowo-kulturowej Śląskiego.
Jakub Chełstowski, marszałek województwa śląskiego, powiedział: “Turystyka to bardzo ważny sektor gospodarki w regionie. Po tym trudnym czasie COVID-19 chcemy przywracać i stymulować rozwój gospodarczy. Działania w ramach Śląskiego Pakietu dla Turystyki, a teraz promocji regionu, które są realną odpowiedzią na ciężkie czasy dla branży, były konsultowane z przedsiębiorcami i ekspertami. Cieszę się, że ta synergia przynosi efekty. Będziemy pokazywać w tej ogólnopolskiej kampanii, że mamy dużo do zaoferowania i jesteśmy przygotowani do wakacyjnego sezonu. Słyniemy z gościnności, mamy świetną regionalną kuchnię, a teraz wyjątkowych ambasadorów regionu. Kampania pokaże też, że u nas można bezpiecznie wypoczywać.”
Kampania obejmie promocję marek województwa śląskiego: Beskidów, Śląska Cieszyńskiego, Jury Krakowsko-Częstochowskiej i Krainy Górnej Odry oraz szlaków turystycznych i kulturowych: Szlaku Zabytków Techniki, Szlaku Kulinarnego Śląskie Smaki, Europejskiego Szlaku Paulinów. Dzięki współpracy Urzędu Marszałkowskiego ze Śląską Organizacją Turystyczną powstała witryna internetowa dedykowana kampanii www.SlaskieZaprasza.pl.
Agnieszka Sikorska, dyrektor biura Śląskiej Organizacji Turystycznej, dodała: “Wspieramy merytorycznie Departament Turystyki Urzędu Marszałkowskiego, który przygotował projekt. Nasz wkład to gotowe propozycje wycieczek, stanowiących podpowiedź dla turystów poszukujących chwili relaksu na łonie natury, sportowych aktywności na rowerze czy w kajaku, tras do zwiedzania zabytków albo zasmakowania w regionalnych kulinariach.”
www.SlaskieZaprasza.pl
Do odwiedzenia Śląskiego zapraszają:
Bracia Golec: https://youtu.be/BNPtvaIQlhg
Tomasz Rożek: https://youtu.be/kqhj6iKOnLM
Witold Bańka: https://youtu.be/vwAMVV2ilnQ
Remigiusz Rączka: https://youtu.be/riskysQc-AA
Ojciec Samuel Pachocki: https://youtu.be/8rMoP04EKOg
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
29 kwietnia 2024
Niższe ceny w hotelach Grupy PHH z Młodzieżową Kartą EURO26
Od kwietnia posiadacze Młodzieżowej Karty EURO26 mogą uzyskać 10 proc. zniżki na noclegi…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
23 kwietnia 2024
„Poland. More Than You Expected” – odbyły się warsztaty dla przedstawicieli stowarzyszeń w Brukseli
18 kwietnia 2024 roku w hotelu The Hoxton Brussels Zagraniczny Ośrodek POT w Brukseli…
0 Komentarzy5 Minuty
23 kwietnia 2024
Marriott International: planujemy blisko 100 konwersji i adaptacji hoteli w Europie do 2026 roku
Podczas Międzynarodowego Forum Inwestycji Hotelarskich w Berlinie Marriott International,…
0 Komentarzy3 Minuty