Wylecz turystykę – konkurs Światowej Organizacji Turystyki

Światowa Organizacja Turystyki we współpracy ze Światową Organizacją Zdrowia (WHO) ogłosiły konkurs w celu wyłonienia najbardziej innowacyjnych startupów i inicjatyw, które mogłyby pomóc zmniejszyć negatywny wpływ epidemii koronawirusa na sektor turystyki.
Rozwiązania można opracowywać w trzech kategoriach
- Zdrowie obywateli: środki bezpieczeństwa, metody dezynfekcji, wczesne wykrywanie (do wykorzystania przez turystów, pracowników w branży turystycznej i korporacje);
- Koniunktura: aplikacje mobilne dla turystów, ekonomia współdzielenia, gospodarka o obiegu zamkniętym, zarządzanie przychodami, przywrócenie popytu, do wdrożenia przez całą branżę w ujęciu krótko- i długoterminowym;
- Destynacje turystyczne: zarządzanie kryzysowe, mobilność, przebranżowienie destynacji turystycznych, odzyskanie zaufania do turystyki.
Ocena prac
Kandydaci przejdą przez 2-stopniowy proces rekrutacji: selekcję aplikacji i ocenę Komitetu Ekspertów dotyczącą gotowości do zrealizowania i dostosowania do innych krajów.
Korzyści z udziału w konkursie
- Najlepsze propozycje zostaną umieszczone w cyfrowej broszurze przedstawiającej władzom najlepsze rozwiązania.
- Zorganizowana zostanie prezentacja dla wszystkich uczestników z udziałem Sekretarza Generalnego UNWTO Zuraba Pololikashvili, podczas której wybrane startupy zostaną podłączone do Sieci Innowacji UNWTO dla ponad 6 500 punktów kontaktowych z przedsiębiorstw, korporacji, instytucji publicznych i placówek edukacyjnych.
Termin i miejsce składania wniosków
Propozycje można zgłaszać poprzez formularz pod adresem: https://www.unwto.org/healing-solutions-tourism-challenge, do 15 kwietnia br.
Więcej informacji na stronie Ministerstwa Rozwoju
Czytaj także o prognozie UNWTO na rok 2020
POWIĄZANE WPISY
12 grudnia 2025
Polacy wskazali najlepsze ośrodki narciarskie w kraju. Za nami pierwsza edycja rankingu Triverna.pl
Zimowy sezon w Polsce dopiero się rozpoczyna, a krajowe stoki już przyciągają narciarzy i…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
POWER podsumowuje branżę MICE w 2025: relacje ważniejsze niż efekty specjalne
Agencja POWER podsumowała działalność w mijającym roku i przedstawiła prognozy na 2026.…
0 Komentarzy2 Minuty
11 grudnia 2025
Turystyka dostępna dla wszystkich. Akademia Kompetencji TOO zapowiada cykl bezpłatnych szkoleń
Rosnąca liczba podróżnych o zróżnicowanych potrzebach oraz obowiązujące przepisy…
0 Komentarzy2 Minuty
9 grudnia 2025
Spektakularna metamorfoza Urlop.pl: świeży wygląd, spójna komunikacja i nowoczesność
Podczas Konferencji & Gali Urlop.pl 2025, która odbyła się 3 grudnia, jedna z…
0 Komentarzy10 Minuty
8 grudnia 2025
Nowa kolejka w słowackich Tatrach Wysokich
W ośrodku narciarskim Štrbské Pleso zaprezentowano najnowocześniejszą kolejkę linową na…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Travelplanet: Coraz więcej Polaków wybiera egzotykę w sezonie zimowym
Z danych Travelplanet.pl wynika, że coraz więcej Polaków planuje wyjazdy do egzotycznych…
0 Komentarzy2 Minuty
8 grudnia 2025
Ceny wyjazdów na sierpień 2026 poszły w górę. Największe wzrosty na Teneryfie, Malcie i Krecie
W minionym tygodniu średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 3 sierpnia a 9 sierpnia…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Triverna.pl: Rekordowy grudzień w hotelach. Najwyższe ceny w górach
Z danych portalu Triverna.pl wynika, że grudzień w polskich hotelach zapowiada się…
0 Komentarzy3 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty










