IGHP rekomenduje hotelarzom dobre praktyki na czas kryzysu koronawirusa
Po zapoznaniu się z sytuacją dotyczącą anulacji rezerwacji w hotelach w następstwie rozprzestrzeniania się koronawirusa COVID-19 Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego przygotowała dla hotelarzy przykłady sprawdzonych działań w sytuacji kryzysowej. Jednocześnie IGHP zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju o udzielenie przez rząd pomocy przedsiębiorcom hotelarskim.
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego przeanalizowała stosowane w Polsce i w Europie praktyki w zakresie zarządzania kryzysowego. Istotny spadek przychodów w branży jest faktem. Dalszy rozwój sytuacji epidemiologicznej jest nieprzewidywalny, należy zatem rozważyć zróżnicowane rozwiązania w zakresie polityki sprzedażowej w hotelach.
Izba wskazuje na stosowane obecnie dobre praktyki w branży hotelarskiej, m.in:
1. Zgoda na bezkosztowe anulowanie rezerwacji bezzwrotnych z jednoczesnym uzgodnieniem rezerwacji w późniejszym terminie;
2. Zgoda na odwołanie przedpłaconych imprez z jednoczesnym uzgodnieniem zatrzymania zaliczki na poczet realizacji w późniejszym terminie;
3. Bieżące, intensywne kontakty z klientami, w celu zapewnienia realizacji w przyszłości odwołanych rezerwacji;
4. Indywidualne i elastyczne podejście w zakresie modyfikacji warunków współpracy w okresie kryzysu.
IGHP – jako izba gospodarcza – nie jest upoważniona do wydawania wiążących zaleceń dotyczących polityki sprzedażowej hoteli, dlatego wyżej wskazane praktyki należy traktować jedynie jako przykłady sprawdzonych działań w sytuacji kryzysowej.
Jednocześnie IGHP zwróciła się do Ministerstwa Rozwoju z prośbą o spotkanie w celu przedyskutowania form i zakresu pomocy przedsiębiorstwom hotelarskim ze strony rządu. – Znakomita większość hoteli to małe i średnie przedsiębiorstwa, dla których szacowany spadek przychodów ze sprzedaży usług noclegowych o ok. 20% i więcej, przy dużym udziale kosztów stałych, może spowodować katastrofalne skutki – mówi Ireneusz Węgłowski, prezes IGHP.
W poniedziałek 9 marca odbędzie się spotkanie w Ministerstwie Rozwoju.
Czytaj także: PIT wyjaśnia, kiedy można bez opłat zrezygnować z wyjazdu z powodu koronawirusa
POWIĄZANE WPISY
17 maja 2024
Accor rozszerza markę Tribe. Otwarto nowy hotel w Rydze
Accor kontynuuje rozbudowę portfolio lifestylowej i designerskiej marki Tribe w Europie…
0 Komentarzy2 Minuty
16 maja 2024
IGHP: ożywienie w hotelach. Majówka przyniosła wysokie obłożenie
W kwietniu hotele odnotowały lepsze wyniki niż w marcu i po raz pierwszy od początku roku…
0 Komentarzy8 Minuty
16 maja 2024
Zmiany w PHH. Jarosław Kusto czasowym prezesem zarządu spółki
W dniu 16 maja 2024 członek Rady Nadzorczej Polskiego Holdingu Hotelowego Jarosław Kusto…
0 Komentarzy1 Minuty
14 maja 2024
Nowe Centrum Informacji Turystycznej w Wilnie gotowe na sezon turystyczny
Wileńskie Centrum Informacji Turystycznej otworzyło swoje drzwi dla mieszkańców stolicy i…
0 Komentarzy3 Minuty
14 maja 2024
Rekordowa majówka w obiektach PHH. Wysoka frekwencja i wzrost przychodów
Spółka Polski Holding Hotelowy podsumowała wyniki za ostatni długi, majowy weekend w…
0 Komentarzy1 Minuty
13 maja 2024
Ożywienie w segmencie hotelowym. Jednak inwestorzy wciąż wstrzymują się z większymi inwestycjami
Inwestycje w sektorze nieruchomości wciąż nie wracają do poziomów sprzed pandemii.…
0 Komentarzy7 Minuty
13 maja 2024
W Ras Al Khaimah powstaje sieć elektrycznych taksówek powietrznych
Urząd ds. Transportu Ras Al Khaimah (RAKTA) i Urząd ds. Rozwoju Turystyki Ras Al Khaimah…
0 Komentarzy4 Minuty
13 maja 2024
Kompas Global – nowy touroperator wchodzi na polski rynek turystyczny
Kompas Global, międzynarodowy touroperator założony w 2005 roku w Kazachstanie, ogłosił…
0 Komentarzy2 Minuty