Biura podróży – pierwsza trójka krajów bierze 2/3 rynku

Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku w biurach podroży w Polsce, to 65,9 proc. klientów kupuje imprezy w Grecji, Turcji i Egipcie.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 92,3 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 3 proc. a autokarowe – 4,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Hiszpania, Bułgaria, Egipt, Włochy, Albania, Chorwacja, Tunezja i Portugalia.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się sześć greckich i dwa tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Heraklion i Zakyntos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (1 769 zł) i w Hurghadzie (2 207 zł). Najdrożej jest w Chanii (2 791 zł) i na Rodos (2 609 zł).
W obecnym sezonie wycieczki samolotowe stanowią 87,2 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 26,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 17,5 proc., Egipt – 11,7 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 6,4 proc, Włochy – 4,2 proc., Albanię – 2,7 proc., Tunezję – 2,2 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,7 proc., Cypr – 1,1 proc.
Wśród kierunków najpopularniejsze są Antalya -12 proc., Hurghada – 5,5 proc., Zakynthos – 5 proc., Heraklion – 4,8 proc. i Rodos – 4,3 proc.
POWIĄZANE WPISY
30 września 2025
Wakacje.pl: Jesień coraz ważniejszym sezonem urlopowym dla Polaków
Coraz więcej Polaków decyduje się na zagraniczne wyjazdy po zakończeniu wakacji…
0 Komentarzy3 Minuty
29 września 2025
Triverna: Ferie 2026 warto zaplanować z wyprzedzeniem
Wakacje 2025 pokazały, że wcześniejsze rezerwacje zapewniają lepsze ceny i większy wybór…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
eSky podnosi gwarancję ubezpieczeniową na sezon 2025/26
Grupa eSky podniosła gwarancję ubezpieczeniową dla klientów rezerwujących pakiety…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Skyscanner wprowadza funkcję Planuj z AI
Platforma Skyscanner udostępniła nową funkcję „Planuj z AI”. Rozwiązanie, oparte na…
0 Komentarzy1 Minuta
24 września 2025
eSky: Sztuczna inteligencja i media społecznościowe zmieniają turystykę
Sztuczna inteligencja oraz media społecznościowe stają się kluczowymi narzędziami w…
0 Komentarzy2 Minuty
3 października 2025
Itaka zaprezentowała ofertę na sezon letni 2026
Itaka zaprezentowała ofertę na sezon letni 2026. We wrześniu i październiku w Warszawie i…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
eSky: Odkryj europejskie miasta podczas koncertów największych gwiazd
eSky Group przygotowało oferty podróży na największe europejskie koncerty sezonu 2025/26.…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
Anex Tour Poland otworzył trzy nowe biura sprzedaży
Anex Tour Poland powiększył swoją sieć o kolejne trzy biura sprzedaży. Nowe punkty…
0 Komentarzy1 Minuty
1 października 2025
Zmiany w Exim Tours. Diana Cioczek wzmacnia zespół sprzedaży
Od 1 października do zespołu Exim Tours dołącza Diana Cioczek, obejmując stanowisko B2B…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2025
Wakacje.pl: Jesień coraz ważniejszym sezonem urlopowym dla Polaków
Coraz więcej Polaków decyduje się na zagraniczne wyjazdy po zakończeniu wakacji…
0 Komentarzy3 Minuty
29 września 2025
Triverna: Ferie 2026 warto zaplanować z wyprzedzeniem
Wakacje 2025 pokazały, że wcześniejsze rezerwacje zapewniają lepsze ceny i większy wybór…
0 Komentarzy2 Minuty
25 września 2025
eSky podnosi gwarancję ubezpieczeniową na sezon 2025/26
Grupa eSky podniosła gwarancję ubezpieczeniową dla klientów rezerwujących pakiety…
0 Komentarzy2 Minuty
24 września 2025
Skyscanner wprowadza funkcję Planuj z AI
Platforma Skyscanner udostępniła nową funkcję „Planuj z AI”. Rozwiązanie, oparte na…
0 Komentarzy1 Minuta
24 września 2025
eSky: Sztuczna inteligencja i media społecznościowe zmieniają turystykę
Sztuczna inteligencja oraz media społecznościowe stają się kluczowymi narzędziami w…
0 Komentarzy2 Minuty
3 października 2025
Itaka zaprezentowała ofertę na sezon letni 2026
Itaka zaprezentowała ofertę na sezon letni 2026. We wrześniu i październiku w Warszawie i…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
eSky: Odkryj europejskie miasta podczas koncertów największych gwiazd
eSky Group przygotowało oferty podróży na największe europejskie koncerty sezonu 2025/26.…
0 Komentarzy2 Minuty
2 października 2025
Anex Tour Poland otworzył trzy nowe biura sprzedaży
Anex Tour Poland powiększył swoją sieć o kolejne trzy biura sprzedaży. Nowe punkty…
0 Komentarzy1 Minuty
1 października 2025
Zmiany w Exim Tours. Diana Cioczek wzmacnia zespół sprzedaży
Od 1 października do zespołu Exim Tours dołącza Diana Cioczek, obejmując stanowisko B2B…
0 Komentarzy2 Minuty
30 września 2025
Wakacje.pl: Jesień coraz ważniejszym sezonem urlopowym dla Polaków
Coraz więcej Polaków decyduje się na zagraniczne wyjazdy po zakończeniu wakacji…
0 Komentarzy3 Minuty