TFG: bez zmian w turystyce czarterowej w I półroczu 2019
W pierwszym półroczu 2019 roku biura podróży obsłużyły ponad 3,7 mln klientów. Prawie nie zmieniła się liczba podróżnych, którzy polecieli na wakacje w ramach samolotami czarterowanymi przez organizatorów turystyki. Wzrosty zanotowano w turystyce do krajów pozaeuropejskich w przypadku wyjazdów realizowanych połączeniami rejsowymi.
Turystyczny Fundusz Gwarancyjny opublikował dane za drugi kwartał 2019 roku. Ogółem liczba podróżnych, którzy pojechali z biurami podróży, wynosiła 3,737 mln. Zawarto umowy na wyjazd dla 3,899 mln osób, do skutku nie doszły wyjazdy dla 162,4 tys. klientów.
Dobry rok dla egzotyki
Najbardziej wzrosła liczba klientów, którzy wyjechali do krajów pozaeuropejskich innymi środkami transportu niż lotnicze połączenia czarterowe. W pierwszym półroczu 2019 roku ich liczba wynosiła 115,8 tys., czyli o 17,1 proc. więcej niż w 2018 (98,84 tys.).
Minimalny wzrost w czarterach
Liczba klientów, którzy skorzystali z wyjazdów czarterowych prawie się nie zmieniła – z 1,411 mln w pierwszym półroczu 2018 wzrosła do 1,418 mln w 2019, co oznacza wzrost o 0,5 proc.
Klientów, którzy wyjechali do krajów europejskich (niesąsiadujących z Polską) autokarami bądź samolotami rejsowymi, było w pierwszej połowie 2019 roku 429,49 tys., czyli o 8,6 proc. mniej niż w tym samym okresie 2018 roku (460,22 tys.).
Od lipca 2018 roku TFG rejestruje również umowy dotyczące imprez z dojazdem własnym. Do krajów pozaeuropejskich wyjechało w ten sposób w 2019 roku 4,83 tys. klientów biur podróży, do krajów Europy (niesąsiadujących z Polską) natomiast – 28,29 tys.
Najwięcej klientów wybiera bliskie kierunki
W pierwszym półroczu 2019 roku 1,740 mln osób zdecydowało się na wyjazdy z biurami podróży do państw mających lądową granicę z RP, do obwodu kaliningradzkiego oraz na wyjazdu krajowe. Liczby tej nie porównujemy z 2018 rokiem, ponieważ wtedy jeszcze do statystyki doliczano przyjazdy turystów zagranicznych do Polski.
Powyższe dane uwzględniają korektę, czyli przedstawiają liczbę klientów, którzy faktycznie zrealizowali wyjazdy, nie zaś liczbę tych, którzy zawarli umowy z organizatorami turystyki.
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty