Największy od 12 lat remont na Kasprowym Wierchu

Od 23 września do końca listopada kolej linowa na Kasprowy Wierch przejdzie planowaną renowację i przeglądy techniczne. W czasie ośmiu tygodni specjaliści PKL i producenta kolei przeprowadzą między innymi przesuwanie lin nośnych kolei, po raz pierwszy od czasu jej renowacji w 2007 roku.
Jest to niezbędne raz na 12 lat ze względu na normy techniczne i standardy bezpieczeństwa eksploatacji kolei. W trakcie prac technicznych kolej nie będzie dostępna dla turystów. PKL zachęca osoby planujące wjazd na Kasprowy Wierch jesienią aby zaplanowały przyjazd przed 23 września.
Kolej na Kasprowy Wierch będzie niedostępna dla turystów przez osiem tygodni.
Zgodnie z przepisami PKL i normami bezpieczeństwa taka procedura musi się odbyć raz na 12 lat. Proces przesuwania lin nośnych odbędzie się pierwszy raz po modernizacji kolei w roku 2007. Zostanie wykonany przez producenta kolei i pracowników PKL.
Patryk Białokozowicz, członek zarządu PKL, powiedział: „Naszym obowiązkiem jest przede wszystkim dbanie o bezpieczeństwo turystów. Aby maksymalnie skrócić czas przestoju, prace będą prowadzone równolegle na dwóch odcinkach pomiędzy stacjami Kuźnice – Myślenickie Turnie – Kasprowy Wierch. Wszystkich zainteresowanych odwiedzeniem Kasprowego Wierchu jesienią zachęcamy do zaplanowania przyjazdu w pierwszej połowie września i wcześniejszego zakupu biletów na wybrany dzień i godzinę.”
Przesuwanie lin nośnych, których łączna masa wynosi ok. 200 ton ma na celu zapewnienie ich poprawnej eksploatacji i zachowanie norm gwarantowanych przez producenta. Kiedy wagon najeżdża i zjeżdża z podpory, lina nośna podczas każdego przejazdu zgina się w tych samych miejscach. Dlatego właśnie musi być regularnie przesuwana. Prace będą się odbywać na każdej ze stacji PKL Kasprowy Wierch, łącznie na ośmiu linach nośnych.
Kolej linowa PKL Kasprowy Wierch pokonuje trasę długości 4,2 tys. metrów przy różnicy poziomów wynoszących 936 m, jadąc z prędkością ok. 10 metrów na sekundę. W 2007 r., Polskie Koleje Linowe otrzymały zgodę na modernizację kolei i przeprowadziły ją. Zastosowano nowoczesną technologię, wprowadzono nowe wagony i elektroniczne sterowanie. Zwiększyła się prędkość przejazdu i zmodernizowano perony, które od tego czasu są w pełni ruchome.
POWIĄZANE WPISY
5 grudnia 2025
Mazowsze pełne legend – odkryj trzy zamki, które pokochają dzieci
Mazowsze skrywa wiele miejsc owianych fascynującymi legendami, które potrafią pobudzić…
0 Komentarzy6 Minuty
5 grudnia 2025
Profitroom: Podlaskie hotele odnotowują 50,4 proc. wzrost rezerwacji. Na wynik wpływa Podlaski Bon Turystyczny
Według danych Profitroom liczba rezerwacji hotelowych w województwie podlaskim w okresie…
0 Komentarzy3 Minuty
4 grudnia 2025
Nowy Targ – stolica Podhala pełna atrakcji
Nowy Targ to górska stolica Podhala, malowniczo położona nad Białym i Czarnym Dunajcem. Z…
0 Komentarzy4 Minuty
3 grudnia 2025
Mazowieckie city breaks – odkryj Radom, Płock, Siedlce i Żyrardów
Jesień i zima to idealny moment, aby spojrzeć na Mazowsze z innej, mniej oczywistej…
0 Komentarzy8 Minuty
28 listopada 2025
Magdalena Krucz rekomendowana na prezeskę POT
Proces wyboru nowego prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wciąż trwa, a branża…
0 Komentarzy1 Minuty
28 listopada 2025
Niemcy częściej wybierają Polskę. Dane DRV wskazują na wyraźny wzrost zainteresowania
Niemieccy turyści coraz częściej wybierają Polskę jako cel podróży. Dane Deutscher…
0 Komentarzy2 Minuty
25 listopada 2025
Opole zapowiada świąteczny jarmark i nowe atrakcje
Tegoroczny Jarmark Bożonarodzeniowy w Opolu wystartuje 28 listopada i potrwa do 23…
0 Komentarzy1 Minuty
25 listopada 2025
Kasina Ski&Bike otwiera sezon narciarski
Kasina Ski&Bike jako pierwszy ośrodek Grupy Pingwina rozpoczęła sezon narciarski,…
0 Komentarzy1 Minuty
17 listopada 2025
Dolnośląska Organizacja Turystyczna prezentuje nowy spot – Dolny Śląsk Travel
Dolnośląska Organizacja Turystyczna zaprezentowała nowy spot promocyjny „Dolny Śląsk…
0 Komentarzy2 Minuty










