Biura podróży – prawie 2/3 klientów wybiera hotele 4* i 5*
W ostatnim tygodniu w biurach podróży oferty Grecji, Turcji, Egiptu stanowiły ponad 57 proc. wszystkich sprzedanych imprez. Ponad 1/3 klientów wybiera hotele 4*.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu stanowiły 90,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 4,3 proc. a autokarowe – 4,9 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Bułgaria, Hiszpania, Egipt, Albania, Włochy, i Tunezja, Chorwacja i Czarnogóra.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajduje się pięć greckich i po dwa bułgarskie i tureckie.
Na podium znajdują się Antalya, Burgas i Zakyntos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Burgas (2 073 zł) i w Warnie (2 125 zł). Najdrożej jest na Rodos (2 990 zł) i na Kos (3 153 zł).
Liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o 4 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała – o 11,1 proc., zaś liczba samolotówek zmalała o 10,5 proc.
Obecnie wycieczki samolotowe stanowią 86,6 proc. wszystkich imprez. Najchętniej wykupywanym rodzajem hoteli są hotele 4*- wybiera je 33,9 proc. klientów oraz hotele 5* – 27 proc. na pobyt w hotelach 3* decyduje się 17,2 proc. klientów.
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 24,5 proc. sprzedanych imprez przypada na Grecję. Na Turcję – 18,2 proc., Egipt – 12,6 proc, Hiszpanię – 9,6 proc., Bułgarię – 5,9 proc, Włochy – 4,3 proc., Albanię – 2,5 proc., Tunezję – 2,1 proc., Portugalię- 1,7 proc. i Chorwację – 1,6 proc., Cypr – 1 proc.
Wśród kierunków najpopularniejsze są Antalya -12,6proc., Hurghada – 5,9 proc., Zakynthos -4,8 proc., Heraklion – 4,4 proc. i Bodrum – 4 proc.
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty