Jacek Kowalczyk odchodzi ze stanowiska
Od piątku 1 marca Jacek Kowalczyk przestaje pełnić funkcję dyrektora Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego.
Jacek Kowalczyk napisał na facebooku: „Bardzo dziękuję wszystkim, których spotkałem na swojej dotychczasowej drodze zawodowej. Mam nadzieję, że nasze wspólne działania wzmocniły Markę Świętokrzyskie w różnych dziedzinach. Do zobaczenia na szlakach turystycznych, arenach sportowych, wydarzeniach kulturalnych czy edukacyjnych. Gdzieś w Świętokrzyskiem.
Pozostaję do dyspozycji Marszałka Województwa Świętokrzyskiego.”.
Jacek Kowalczyk urodził się w 1969 roku. To absolwent Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach – magister politologii i nauk społecznych, z wykształcenia i tradycji rodzinnych także hotelarz. Absolwent studiów Master of Business Administration prowadzonych przez Gdańską Fundację Kształcenia Menadżerów oraz Uniwersytet Gdański.
Swoją karierę zawodową rozpoczął w Centrum Biznesu Exbud w Kielcach. W latach 1997-1999 pracownik Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach, a od 1999 roku Urzędu Marszałkowskiego. W latach 2002-2006 członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego. Od 2007 roku Dyrektor Departamentu Promocji, Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego. Prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Ekspert z zakresu wdrażania funduszy strukturalnych Unii Europejskiej
Współtwórca regionalnego systemu informacji turystycznej, wspierał powstanie takich atrakcji turystycznych jak: JuraPark w Bałtowie, Świętokrzyski Szlak Archeo-Geologiczny czy Europejskie Centrum Bajki w Pacanowie.
Współtworzył kampanię promocyjną „Świętokrzyskie czaruje. Poleć na weekend” uznaną za najlepszą w kraju w konkursie „Złote Formaty”. Z zamiłowania turysta rowerowy, fan sportu w każdej postaci.
Na liście100 najbardziej wpływowocyh osóbw polskiej turystyce w 2018 roku zajął 34.miejsce.
Kapituła napisała o nim: “Stworzył silny i wpływowy ROT, z którym wypromował świętokrzyskie jako markę turystyczną. Jeden z nielicznych urzędników samorządowych, który rozumie konieczność współpracy z branżą. Pozostaje nadzieja, że nowe władze województwa świętokrzyskiego nie będą chciały zaprzepaścić tych dokonań.”
POWIĄZANE WPISY
29 kwietnia 2024
Koreańska agencja PR otwiera drzwi na polskim rynku
Przedstawicielstwo Koreańskiej Narodowej Organizacji Turystycznej w Europie Wschodniej…
0 Komentarzy1 Minuty
26 kwietnia 2024
Polski urzędnik promuje turystykę – przejechał 280 km rowerem z Berlina do Poznania
Co robi urzędnik? Odruchowa odpowiedź na to pytanie – choć nieco krzywdząca – brzmi…
0 Komentarzy5 Minuty
26 kwietnia 2024
Gdańsk dołącza do Przewodnika Michelin
Na mocy umowy podpisanej przez Polską Organizację Turystyczną ze słynnym Przewodnikiem…
0 Komentarzy2 Minuty
25 kwietnia 2024
Rankomat.pl: szykuje się rekordowa majówka pod względem wyjazdów za granicę. Najchętniej wybieramy Włochy i Hiszpanię
Majówka w 2024 roku ma być rekordowa pod względem zagranicznych wyjazdów – z Polski…
0 Komentarzy6 Minuty
25 kwietnia 2024
Pierwsza Noc Muzeów w Sopocie już 18 maja
18 maja odbędzie się pierwsza Noc Muzeów w Sopocie. Sopocka Organizacja Turystyczna, we…
0 Komentarzy1 Minuty
25 kwietnia 2024
POT: na majówkę w tym roku wyjedzie czterech na dziesięciu Polaków
Podobnie jak w ubiegłym roku, w pierwszej połowie kwietnia zapytano mieszkańców Polski o…
0 Komentarzy6 Minuty
22 kwietnia 2024
Powstał Polski Klaster Enoturystyczny. Rośnie popularność polskich winnic
Razem z rosnącą liczbą polskich winnic, rozwija się u nas także enoturystyka. W kraju…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Inauguracja sezonu letniego na Dolnym Śląsku już 27–28 kwietnia
Oficjalnie letni sezon turystyczny rozpocznie się na Dolnym Śląsku 27–28 kwietnia na…
0 Komentarzy6 Minuty
19 kwietnia 2024
Ryanair wprowadza 24-godzinną wyprzedaż. Loty od 12 euro
Ryanair uruchomił dziś (19 kwietnia) największą 24-godzinną wyprzedaż błyskawiczną w tym…
0 Komentarzy1 Minuty