Biura podróży – gdzie ci klienci?
W ostatnim tygodniu liczba klientów biur podróży Polsce była niższa o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wciąż najpopularniejsze: Turcja, Egipt i Grecja.
Polski Związek Organizatorów Turystyki przedstawił kolejny raport sprzedaży imprez turystycznych na przyszły sezon. W ostatnim tygodniu tego sezonu, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2017 w biurach podróży liczba rezerwacji zmalała o 9,7 proc., zaś liczba klientów – o 11 proc.
Raport podsumowujący sprzedaż wyjazdów turystycznych opracowany na podstawie danych systemu rezerwacyjnego MERLINX, który przedstawił PZOT (Polski Związek Organizatorów Turystyki) pokazuje, że imprezy samolotowe sprzedawane na przyszły sezon w ostatnim tygodniu, stanowiły 84,6 proc. sprzedaży, z dojazdem własnym – 8 proc. a autokarowe – 7,1 proc.
W ostatnim tygodniu, w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego liczba sprzedanych imprez autokarowych zmalała o minus 16,8 proc., liczba imprez z dojazdem własnym zmalała o minus 20 proc., zaś liczba samolotówek – o minus 9,6 proc.
Jeśli chodzi o sprzedaż oferty na imprezy od 1 listopada 2018 do 31 października 2019 roku, to pierwsza dziesiątka wyglądała tak: Grecja, Turcja, Egipt, Hiszpania, Włochy, Bułgaria, Albania, Tunezja, Austria i Kuba.
Wśród dziesiątki najpopularniejszych kierunków znajdują się po trzy egipskie i greckie i oraz po dwa hiszpańskie i tureckie. Na podium znajdują się Antalya, Hurghada i Zakyntos.
Najmniej w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków kosztują imprezy w Sharm El Sheik (2 377 zł) i w Hurghadzie (2 251 zł). Najdrożej jest na Teneryfie (2 821 zł) i w Bodrum (2 718 zł).
Jeśli chodzi o dynamikę sprzedaży, to Raport PZOT pokazuje, że sprzedaż oferty zmalała w ostatnich czterech tygodniach o minus 3 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Wyjazdy lotnicze zmalały o minus 1,8 proc., autokarowe – o minus 1,5 proc. a wyjazdy z dojazdem własnym zmalały minus 17,1 proc.
Od rozpoczęcia przedsprzedaży Lata 2019 liczba klientów zmalała w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku o minus 0,8 proc. Wycieczki samolotowe stanowią 83,7 proc. wszystkich imprez.
Jeśli chodzi o porównanie pierwszej dziesiątki krajów, które najlepiej się sprzedają w porównaniu z kończąc się sezonem, to na pierwszym miejscu znajduje się zaś Turcja (wzrost o 48,1 proc. w porównaniu z ostatnim sezonem). Dalej zaś: Egipt (+93,9 proc.), Grecja (minus 34 proc.), Hiszpania (spadek o minus 31,3 proc.), Włochy (minus 19,9 proc.), Bułgaria (minus 48,4 proc.), Tajlandia (minus 2,4 proc.), Tunezja (wzrost o 137,8 proc.), Albania (minus 33,4) i Austria (minus 25,2 proc.).
Jeśli chodzi o podział rynku to najwięcej, bo 19,8 proc. sprzedanych imprez przypada na Turcję. Na Egipt – 16,8 proc., Grecję – 12,9 Hiszpanię – 8,2 proc., Włochy – 5,1 proc., Bułgarię – 2,6
POWIĄZANE WPISY
30 kwietnia 2024
Wakacje.pl na rynku touroperatorskim. Nowym dostawcą ofert dla marki Easygo jest OTI
Największy multiagent turystyczny w Polsce coraz mocniej interesuje się działalnością…
1 Komentarz10 Minuty
30 kwietnia 2024
Itaka wypowiedziała umowę agencyjną z Wakacje.pl
Wiodący polski touroperator wypowiedział umowę największej na rynku multiagencji…
0 Komentarzy2 Minuty
29 kwietnia 2024
Biura podróży – wycieczki nieco tańsze, ale marże podobne jak przed rokiem
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy3 Minuty
22 kwietnia 2024
Biura podróży – wahania cen imprez turystycznych wokół poziomu równowagi
W ubiegłym tygodniu, średnia cena wycieczek z wylotami pomiędzy 5 i 11 sierpnia 2024,…
0 Komentarzy4 Minuty
22 kwietnia 2024
Cypr zaprezentował swoją ofertę na spotkaniach w Polsce
W dniach 8-10 kwietnia 2024 roku w Warszawie, Krakowie i Katowicach odbyły się Warsztaty…
0 Komentarzy3 Minuty
18 kwietnia 2024
Natalia Kaczmarek ambasadorką No Limits by Itaka. „Sport i podróże to najlepsze połączenie”
Rozwijająca się marka No Limits by Itaka to wynik konsekwentnego dążenia zarządu Itaka…
0 Komentarzy2 Minuty
17 kwietnia 2024
Grupa eSky z rekordową sprzedażą za 2023 rok. 3,3 mln klientów wydało na podróże blisko 3,5 mld zł
Polski właściciel globalnej platformy podróży po raz pierwszy w swojej historii…
0 Komentarzy6 Minuty
17 kwietnia 2024
Analiza Kiwi.com: rośnie popularność wyjazdów do Azji i USA na majówkę
Kiwi.com, firma travel tech i wyszukiwarka tanich podróży, przyjrzała się tegorocznym…
0 Komentarzy3 Minuty
16 kwietnia 2024
Nekera stawia na Hiszpanię. Zapowiada się kolejne rekordowe lato: ponad 180 połączeń lotniczych z Polski
Nekera poinformowała ostatnio o znaczącym wzroście zainteresowania Hiszpanią wśród…
0 Komentarzy9 Minuty